دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

ساده ترین روش تنظیم قندخون
 
ایستادن های متناوب در طول روز و بعد از غذا باعث كاهش گلوكز به میزان 9.5 درصد بیش تر در مقایسه با نشستن طولانی مدت می شود. پیاده روی متناوب در طول روز باعث كاهش بیش تر گلوكز به میزان متوسط 17.01 درصد در مقایسه با نشستن طولانی مدت در افراد می شود.
ایستادن های متناوب در طول روز و بعد از غذا باعث كاهش گلوكز به میزان 9.5 درصد بیش تر در مقایسه با نشستن طولانی مدت می شود. پیاده روی متناوب در طول روز باعث كاهش بیش تر گلوكز به میزان متوسط 17.01 درصد در مقایسه با نشستن طولانی مدت در افراد می شود.

ساده ترین روش تنظیم قندخون
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرارو از سی ان ان، برای قرن ها ساكنان مدیترانه آفتابی پس از صرف غذای طولانی و آرام اغلب به میدان شهر می رفتند تا همسایه ها را ببینند و معاشرت كنند. پیاده روی بخشی از آن سبك زندگی است كه به عنوان پایه ای از رژیم غذایی مدیترانه ای سالم ذكر شده است.

شاید همین تحرك و پیاده روی یكی از دلایلی باشد كه مطالعات نشان داده اند رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند خطر ابتلا به دیابت، كلسترول بالا، بیماری قلبی، سكته مغزی و برخی سرطان ها را كاهش دهد و در عین حال باعث تقویت استخوان ها، بهبود سلامت مغز، جلوگیری از زوال عقل و افسردگی و كمك به كاهش وزن سالم شود.

اكنون می توانید دلیل دیگری برای قدم زدن بعد از غذا اضافه كنید: ممكن است قند خون شما را كاهش دهد.

نتیحه بررسی ای انجام شده در سال جاری میلادی كه در نشریه Sports Medicine منتشر شده نشان می دهد پیاده روی دو تا پنج دقیقه بعد از غذا می تواند این كار را انجام دهد. این مطالعه نشان می دهد كه ایستادن بعد از غذا نیز می تواند كمك كند اما نه به اندازه قرار دادن یك پا در مقابل پای دیگر.

ایستادن های متناوب در طول روز و بعد از غذا باعث كاهش گلوكز به میزان 9.5 درصد بیش تر در مقایسه با نشستن طولانی مدت می شود. در این مطالعه مشخص شد كه پیاده روی متناوب در طول روز باعث كاهش بیش تر گلوكز به میزان متوسط 17.01 درصد در مقایسه با نشستن طولانی مدت در افراد می شود. این مطالعه نشان می دهد كه عدم نشستن طولانی مدت و در مقابل افزایش استراحت های ایستاده و راه رفتن سبك در طول روز برای سطح گلوگز مفید است.

این پژوهش كه نتیجه آن در ماه فوریه منتشر شد هفت مطالعه را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده كه تاثیر نشستن، ایستادن و راه رفتن را بر سطح انسولین و قند خون بدن مقایسه كردند. از افراد شركت كننده در این مطالعات خواسته شد كه در طول یك روز كامل هر 20 تا 30 دقیقه دو تا پنج دقیقه بایستند یا راه بروند. بین هفت مطالعه بررسی شده، كل زمان فعالیت در طول مشاهده تحرك افراد تقریبا 28 دقیقه با استراحت های ایستاده و سبك راه رفتن بین 2 تا 5 دقیقه بود.

این تجزیه و تحلیل نشان داد كه ایستادن برای قند خون بهتر از پشت میز نشستن یا روی مبل دراز كشیدن بود اما به كاهش انسولین در جریان خون كمكی نكرد. با این وجود، این مطالعه نشان داد كه اگر افراد پس از صرف غذا پیاده روی كوتاه مدتی داشته باشند سطح قند خون آنان به تدریج افزایش و كاهش می یافت و سطح انسولین آنان پایدارتر از ایستادن یا نشستن بود.

به گفته متخصصان، جلوگیری از افزایش قند خون برای بدن مفید است زیرا افزایش شدید و كاهش سریع آن می تواند خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را افزایش دهد. مطالعات نشان داده اند كه سطح قند خون در عرض 60 تا 90 دقیقه پس از خوردن غذا افزایش می یابد بنابراین، بهتر است بلافاصله پس از پایان غذا حركت كنید.

حركت چگونه به تنظیم قند خون كمك می كند؟

ماهیچه ها برای عملكرد به گلوكز نیاز دارند. بنابراین، تحرك داشتن به پاكسازی قندها از جریان خون كمك می كند. آیا می خواهید بیشتر از كاهش قند خون از تلاش خود بهره ببرید؟ تحرك خود را افزایش دهید: 150 دقیقه فعالیت بدنی در هفته با شدت متوسط و دو روز فعالیت تقویت عضلات در هفته. مركز كنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده خاطرنشان می كند افرادی كه حدود 150 دقیقه در هفته از نظر جسمی فعال هستند 33 درصد كمتر از افرادی كه از نظر جسمی غیر فعال هستند با خطر مرگ و میر مواجه می باشند.

این بدان معناست كه اگر هر روز هفته تنها 21 دقیقه تحرك داشته باشید خطر مرگ بر اثر هر عاملی را به میزان یك سوم كاهش می دهید. این نتیجه ارزش تلاش و تحرك را دارد درست است؟

برچسب ها
- پیاده روی
- دیابت
Dr Next

اخبار مرتبط ضرورت پوشش بیمه ای برای داروهای دیابت/ افزایش چهار برابری مبتلایان
شركت تولید كننده محصولات پیشرفته زخم ایرانی
میزان ورزش هنوز به قبل از دوران پاندمی كرونا بازنگشته است
دیابت و كم شنوایی با هم مرتبط هستند
احتمال تبدیل بیماری ناشی از ویروس های هرپس به دیابت

نظر شما شما در حال پاسخ به نظر «» هستید. × لغو پاسخ

نام
ایمیل
نظر شما
لطفا حاصل عبارت را در جعبه متن روبرو وارد كنید 3 + 3 =

ارسال

پربازدیدترین اخبار دلایل بوی غیرعادی ادرار
چگونه كلسترول خود را به طور طبیعی كاهش دهیم؟
دلایل اضافه شدن وزن در دوران قاعدگی
آنها بعد از مرگ هم زنده اند!
سقط تضمینی با یك ورق قرص! / در ناصر خسرو چه خبر است؟
ضرورت پوشش بیمه ای برای داروهای دیابت/ افزایش چهار برابری مبتلایان
نمك های رنگی سرطان زا هستند
قبل از ابتلا به پاركینسون این خواب ها را می بینید
میوه انرژی زا و سرشار از پتاسیم را بشناسید
7 ترفند برای كاهش سریع فشار خون
علایمی كه نشان می دهد دچار حمله قلبی شده اید و احتمالا نمی دانید
موج طلاق دختران زیر 20سال / تمام شدن عمر زندگی مشترك قبل از سالگرد ازدواج!
توزیع واكسن ایرانی آنفلوآنزا در داروخانه ها+قیمت
راهكاری كه مغز را 10 سال جوان تر می كند
آیا آسپرین از بیماری های قلبی پیشگیری می كند؟
قتل زن 16 ساله باردار به دست شوهر معتاد
رانت و مهاجرت، دو درد پزشكی
علائمی از سرطان تخمدان كه به تشخیص زودهنگام كمك می كند
ظهور ذات الریه با منشأ ناشناخته
یا نخبه باشید یا پولدار

پیشنهاد سردبیر با این روش ها واریس پا را درمان كنید با این روش ها واریس پا را درمان كنید وقتی غذاهای سرشار از پتاسیم مصرف كنید، میزان سدیم اضافه از بدن دفع می شود. از جمله غذاهایی كه حاوی مقادیر بالایی از پتاسیم هستند می توان به بادام، مغز پسته، عدس، لوبیای سفید، سیب زمینی و سبزیجات برگ دار (اسفناج) اشاره كرد.

علایمی كه نشان می دهد دچار حمله قلبی شده اید و احتمالا نمی دانید علایمی كه نشان می دهد دچار حمله قلبی شده اید و احتمالا نمی دانید طبق گزارش مركز كنترل و پیشگیری از بیماری ها در ایالات متحده سالانه حدود 805000 نفر دچار حمله قلبی می شوند كه هر 40 ثانیه یك مورد آن رخ می دهد. این سازمان بیان می كند كه از هر پنج نفر یك نفر نمی داند كه دچار حمله قلبی شده است.

ساده ترین روش تنظیم قندخون ساده ترین روش تنظیم قندخون ایستادن های متناوب در طول روز و بعد از غذا باعث كاهش گلوكز به میزان 9.5 درصد بیش تر در مقایسه با نشستن طولانی مدت می شود. پیاده روی متناوب در طول روز باعث كاهش بیش تر گلوكز به میزان متوسط 17.01 درصد در مقایسه با نشستن طولانی مدت در افراد می شود.

میوه انرژی زا و سرشار از پتاسیم را بشناسید میوه انرژی زا و سرشار از پتاسیم را بشناسید موز میوه ای سرشار از كربوهیدرات های انرژی بخش و پتاسیم، عنصر مفید برای قلب است.

آیا آسپرین از بیماری های قلبی پیشگیری می كند؟ آیا آسپرین از بیماری های قلبی پیشگیری می كند؟ قریب به یك قرن است كه پزشكان برای همه بیماران، به منظور پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی آسپرین تجویز می كنند.

چه چیزهایی را هنگام سفر با كودك همراه خود ببریم چه چیزهایی را هنگام سفر با كودك همراه خود ببریم نحوه سفر شما با فرزند كوچولوی خود مطمئناً در زمان انجام سفر و همچنین وسایلی كه باید بسته بندی كنید تأثیر خواهد گذاشت.

خطرات مصرف كره بادام زمینی در دوران بارداری خطرات مصرف كره بادام زمینی در دوران بارداری
آیا دندان درآوردن باعث تب و اسهال كودك می شود؟ آیا دندان درآوردن باعث تب و اسهال كودك می شود؟
فتق چیست و چه علائمی دارد؟ فتق چیست و چه علائمی دارد؟
خون در مدفوع؛ چرا و به چه علت؟ خون در مدفوع؛ چرا و به چه علت؟
سندروم داون چیست؟ سندروم داون چیست؟
دلایل سردردهای ضربان دار و راههای درمان آن دلایل سردردهای ضربان دار و راههای درمان آن

پربحث ترین اخبار عوارض خودارضایی در پسران نوجوان
علائمی كه خبر از تومور مغزی می دهند
چگونه قد فرزندتان بلند شود ؟
رابطه ریفلاكس معده و بوی بد دهان
فواید زنجبیل برای زیبایی پوست و مو
بهترین زمان آزمایش بارداری بعد از رابطه جنسی
متقاضیان گواهینامه رانندگی از لحاظ روانپزشكی بررسی شوند
كمك های اولیه در مسمومیت

جستجو خبرها سرویس ها

- درباره ما
- ارتباط با ما
- تبلیغات
- شرایط استفاده © تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سلامت نیوز می باشد.

سلامت نیوز نسخه چاپی ندارد و به هیچ سازمانی وابسته نیست.

-
-
-
-
-
-
salamatnews.com

نسخه دسكتاپ نسخه موبایل

Nastooh Saba Newsroomطراحی و تولید: نستوه
منبع خبر:
سلامت نیوز
   تاریخ: ۰۶:۱۲ - ۱۶/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۲