دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

غربالگری بینایی 60 هزار كودك در استان مركزی هدف گذاری شد
 
اراك - ایرنا - مدیركل بهزیستی استان مركزی گفت: غربالگری بینایی 60 هزار كودك سه تا 6 سال این استان با هدف پیشگیری از تنبلی چشم در سال جاری هدفگذاری شد.
غربالگری بینایی 60 هزار كودك در استان مركزی هدف گذاری شد اراك - ایرنا - مدیركل بهزیستی استان مركزی گفت: غربالگری بینایی 60 هزار كودك سه تا 6 سال این استان با هدف پیشگیری از تنبلی چشم در سال جاری هدفگذاری شد.

محمد زیدوند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح در 260 پایگاه شامل مجتمع های بهزیستی، خانه های بهداشت و مساجد سراسر استان اجرا می شود.

وی اظهار داشت: انجام این طرح برای خانواده های نیازمند رایگان و بقیه افراد نیز طبق تعرفه كشوری كه ابلاغ شده، هزینه انجام سنجش بینایی دریافت می شود.

مدیركل بهزیستی استان مركزی گفت: اجرای طرح غربالگری بینایی كودكان تا پایان بهمن ماه ادامه دارد و خانواده ها باید هرساله كودكان 3 تا 6 سال خود را در این پایگاه ها مورد سنجش قرار دهند.

زیدوند افزود: 50 هزار و 449 كودك سال گذشته در طرح غربالگیری بینایی در 198 پایگاه استان مركزی شركت كردند كه از این تعداد یك هزار و 663 كودك مشكوك شناسایی و به چشم پزشك معرفی شدند.

وی با بیان اینكه، طرح غربالگری اختلالات چشم از سال 1375 در سازمان بهزیستی كشور آغاز شده و از برنامه های موفق این سازمان است، اظهار داشت: تنبلی چشم عارضه ای است كه اگر در زمان طلایی شناسایی و درمان نشود می تواند منجر به معلولیت بینایی كودك شود به همین دلیل لازم است خانواده ها نسبت به غربالگری بینایی كودكان سه تا 6 ساله اقدام كنند.

برچسب ها
- اراك
- استان مركزی
- غربالگری
- طرح غربالگری تنبلی چشم
- اداره كل بهزیستی استان مركزی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۰۷ - ۱۶/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۶