دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

ادای احترام قاضی زاده هاشمی به شهدای استان خراسان شمالی/بنیاد شهید و امور ایثارگران دستگاه هماهنگ كننده و مطالبه گر برای خدمات رسانی به ایثارگران است
 
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز چهارشنبه 16 شهریور در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان خراسان شمالی گفت: دستگاه های مختلف كشور در مورد خدمات رسانی به ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مسئولیت و وظیفه دارند و بنیاد یك دستگاه هماهنگ كننده، معاضدتی و ...
ادای احترام قاضی زاده هاشمی به شهدای استان خراسان شمالی/بنیاد شهید و امور ایثارگران دستگاه هماهنگ كننده و مطالبه گر برای خدمات رسانی به ایثارگران است

به گزارش «ایثار»، دكتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در این نشست با گرامیداشت یاد شهدای 17 شهریور، سالروز شهادت جمعی از مردم در دفاع از انقلاب اسلامی و امام امت، گفت: حضور در استان خراسان شمالی و عرض ادب به مردم شهیدپرور و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران باعث افتخار است. ایثارگران ستون خیمه انقلاب را حفظ كرده و فقط میراث داران عرصه جهاد شهادت نیستند بلكه امروز فعالان عرصه های مختلف كشور هستند.
معاون رئیس جمهور افزود: استاندار محترم استان خراسان شمالی كه خود از جانبازان سرفراز هستند اشاره كردند كه 70 درصد از مدیران این استان از خانواده بزرگ ایثار و شهادت هستند. در سطح كشور نیز همین وضعیت حكم فرماست و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی 179 نفر دارای پرونده ایثارگری هستند و سایرین نیز به نحوی با این خانواده بزرگ مرتبط هستند و عمده آنها از رزمندگان بوده اند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینكه ایثارگران به وظایف خود در قبال اسلام عمل می كنند، ادامه داد: شخصیت ممتاز عالم حضرت امام حسین (ع) برای اسلام جان خود را فدا كرد و خانواده او را به اسارت بردند و این راه همچنان ادامه دارد و این مبارزه برای همیشه ادامه دارد و به همین دلیل ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همچنان مهم است چون این صف بندی با دشمنان ادامه دارد و مربوط به یك مقطع خاص زمانی نیست.
دكتر قاضی زاده هاشمی تصریح كرد: برگزاری یادواره ها و پاسداشت شهدا به منظور زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت به منظور معرفی الگو به جامعه امروز است تا این نسل جدید هم بداند كه نسبت به دین خدا مسئول است. جمعی از فرزندان این ملت علی رغم مشكلات بسیار 2000 كیلومتر را طی كردند تا به خاطر خدا و مكتب امام حسین (ع) مجاهدت كنند و این الگوها باید معرفی شوند.
معاون رئیس جمهور با ارائه گزارشی از وضعیت ایثارگران در استان خراسان شمالی، گفت: 3717 ایثارگر در این استان واجد شرایط قانونی تأمین مسكن بوده اند كه در سال 1399 طبق تفاهم نامه بنیاد و استاندار مقرر شده است برای 1800 ایثارگر زمین اختصاص یابد ولی تاكنون برای 527 ایثارگر زمین تأمین شده است و با توجه به انتظارات از دولت سیزدهم امیدواریم تأمین زمین برای بیش از 2400 ایثارگر باقیمانده انجام شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: از 377 گلزار مطهر شهدا در استان خراسان شمالی تاكنون 289 گلزار ساماندهی شده است، 7 گلزار در دست اقدام است و ساماندهی 81 گلزار باقی مانده است كه 7 میلیارد تومان اعتبار در سفر استانی رئیس جمهور به این منظور تصویب شده است.
وی با اشاره به بدهی بنیاد به بخش های مختلف در كشور، گفت: این بدهی نباید باعث بروز مشكل در ارائه خدمات توسط مراكز دولتی و تأمین اجتماعی شود. همه ما به ایثارگران مدیون و به آنها متعهد هستیم. بنیاد شهید و امور ایثارگران باید دستگاه معاضدتی و مطالبه گر از دستگاه های مختلف برای ارائه خدمات به ایثارگران باشد و در این زمینه یك دستگاه هماهنگ كننده است. در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت نیز باید 10 درصد از اعتبارات فرهنگی همه دستگاه ها و 20 درصد از اعتبارات صدا و سیما به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص یابد و این اقدام یك وظیفه همگانی است.
معاون رئیس جمهور در مورد اشتغال جامعه ایثارگری گفت: استخدام دولتی در كشور محدود است و حتی در مورد تبدیل وضعیت نیز اشتغال جدید صورت نگرفته است و در مورد استخدام فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد كه قانون تكلیف كرده است باید مدیران استانی همت كنند و با یك كار ویژه تعداد این فرزندان ایثارگر جویای كار كاهش یابد ضمن اینكه بر اساس مصوبات قانونی 10 درصد از ظرفیت اشتغال زایی استان ها باید به ایثارگران اختصاص یابد.
در پایان این نشست، جلد دوم كتاب وصیت نامه شهدای استان خراسان شمالی توسط دكتر قاضی زاده هاشمی رونمایی شد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ابتدای سفر به استان خراسان شمالی با حضور در گلزار مطهر شهدای مركزی بجنورد در جوار امام زاده سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) با اهدای شاخه های گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهیدان ادای احترام كرد.
دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، افتتاح فاز اقامتی مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار، حضور در برنامه سیمای خراسان شمال، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و حضور در یادواره شهدای روستای «خرق» از جمله برنامه های قاضی زاده هاشمی در سفر به استان خراسان شمالی است.
انتهای پیام/
   تاریخ: ۲۲:۴۷ - ۱۶/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۷