دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

چارچوب های قانونی برای بهره مندی حداكثری از خدمات توانبخشی را دنبال می كنیم
 
مدیركل حقوقی و تنظیم مقررات وزارت بهداشت:

چارچوب های قانونی برای بهره مندی حداكثری از خدمات توانبخشی را دنبال می كنیم

بمنظور رفع نیاز رو به رشد جانبازان و سایر جامعه توانخواه به خدمات توانبخشی، چارچوب های قانونی بهره مندی حداكثری از خدمات دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی مطرح شد .

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، میرحامد خانی مدیركل حقوقی و تنظیم مقررات وزارت بهداشت در نشستی پیرامون مسایل حقوقی در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و با شركت رئیس این دانشگاه، معاونان درمان و توسعه مدیریت، مدیران زیرمجموعه معاونت درمان و مدیر امور حقوقی دانشگاه، افزود: با توجه به نیاز جامعه به خدمات توانبخشی و توانمندی این دانشگاه در ارائه خدمات توانبخشی، تمام تلاش خود را برای رفع موانع در چارچوب های قانونی قابل اجرا برمی داریم .

وی گفت : در این نشست نحوه همكاری و انعقاد تفاهم نامه با بنیاد شهید و ساز و كار خدمت به جانبازان، ایثارگران و عموم متقاضیان خدمات توانبخشی در مراكز درمانی و استفاده از ظرفیت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی درچاررچوبهای حقوقی مطرح شد .

رهنمودهای حقوقی وزارت بهداشت، زمینه ساز توسعه خدمات توانبخشی

دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در نشست حقوقی روز سه شنبه گفت: امروز میزبان مدیركل حقوقی وزارت بهداشت، بودیم و یك سری مسائل حقوقی مربوط به تفاهم نامه با بنیاد شهید و چگونگی بكارگیری همكاران تحت عنوان ماده 88 و سوالات حقوقی دیگری داشتیم كه دكتر خانی مثل همیشه حمایت كردند و در حوزه های مختلف كنار ما بودند و رهنمودهای خوبی داشتند كه بتوانیم خدمات توانبخشی را درسطح كشور توسعه دهیم.

وی با توجه به اهمیت خدمات توانبخشی و نیاز رو به رشد جامعه توانخواه افزود: رفع موانع و ملاحظات قانونی با رهنمودهای حقوقی وزارت بهداشت به پیشبرد و توسعه خدمات توانبخشی كمك می كند و امیدواریم بتوانیم حوزه توانبخشی را با خدمات استاندارد و در دسترس به جامعه معرفی كنیم .

دكتر خانكه با دعوت از مدیر كل حقوقی و تنظیم مقررات وزارت بهداشت برای بازدید از بیمارستان توانبخشی رفیده، اظهار داشت: وظیفه ما به عنوان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی این است كه توانبخشی و جایگاه آن را در كشور معرفی كنیم و صدای بیماران توانبخشی در كشور باشیم و بیمارستان رفیده به عنوان تنها بیمارستان تخصصی توانبخشی در كشور ، خدمات بی نظیری به بیماران ارائه می دهد كه نه تنها در كشور، بلكه باید در كل منطقه به عنوان یك الگو، مطرح باشد.

گفتنی است كه این نشست با طرح سئوال های گوناگون حاضرین جلسه و پاسخگویی مدیركل حقوقی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی به كار خود پایان داد.

انتهای پیام/

   تاریخ: ۲۱:۳۲ - ۱۶/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۳