دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

هر آنچه باید از عمل پروتز سینه بعد از سرطان بدانید
 
پروتز سینه بعد از سرطان یكی از راهكارهایی است كه به عنوان عمل بازسازی پستان ها پس از ماستكتومی مورد استفاده قرار می گیرد.
پروتز سینه بعد از سرطان یكی از راهكارهایی است كه به عنوان عمل بازسازی پستان ها پس از ماستكتومی مورد استفاده قرار می گیرد.

هر آنچه باید از عمل پروتز سینه بعد از سرطان بدانید
زنانی كه به سرطان سینه دچار می شوند یا مستعد ابتلا به آن هستند، ممكن است طی عمل ماستكتومی و لامپكتومی مجبور به برداشتن بافت بخشی یا تمام سینه خود شوند. پس از انجام این فرایند، پزشك های متخصص ممكن است پروتز سینه بعد از سرطان را به عنوان یكی از گزینه های مناسب در زمینه ترمیم و بازسازی سینه ها پیشنهاد دهند.

چرا عمل پروتز سینه بعد از سرطان انجام می شود؟ در برخی شرایط، بیماری سرطان آنقدر پیشرفت می كند كه پزشك متخصص قادر به حفظ بافت آن نیست. مثلا در شرایطی كه نسبت سایز تومور به بافت پستان خیلی بزرگ باشد یا در شرایطی كه كانون سرطانی به شكل همزمان در نقاط مختلف قرار داشته باشد؛ پزشك مجبور خواهد شد تا به طور كامل بافت سینه را تخلیه كند.

در برخی از اوقات نیز به دلیل اینكه فرد مستعد ابتلای مجدد به تومورهای بدخیم است، تمامی بافت های هر دو پستان برداشته می شود كه این موضوع تاثیرات روحی و روانی بسیار زیادی را برای بیمار درپی خواهد داشت.

در عین حال، افرادی كه امكان حفظ پستان ها از طریق برداشت صرفا بافت سرطانی و جراحی لامپكتومی را دارند نیز همچنان با تغییرات ظاهری ویژه ای همراه خواهند شد كه ممكن است برای آن ها مطلوب نباشد.

بدون شك برداشتن بافت سینه به دلیل ابتلا به بیماری، تاثیر قابل توجهی روی احساسات و اعتماد به نفس بانوان خواهد داشت. بروز افسردگی و اضطراب از جمله طبیعی ترین واكنش هایی است كه بانوان پس از انجام عمل جراحی ماستكتومی به آن دچار می شوند.

این واكنش ها لزوما به اینكه سن فرد چقدر است یا اینكه فرد مذكور متأهل است یا مجرد ارتباطی ندارد؛ در حقیقت ماستكتومی كه به خاطر نجات جان فرد انجام می شود، همچنان تأثیرات روحی و روانی قابل توجهی روی فرد می گذارد.

تغییرات ناشی از انجام عمل برداشت بافت سینه فارغ از سن، میزان فعالیت و تمایلات جنسی فرد و فاكتورهای دیگر، روی اعتماد به نفس و هویت جنسی بانوان تأثیر منفی می گذارد. به همین دلیل، عمل بازسازی پستان ها می تواند به برطرف كردن این تاثیرات روحی و روانی كمك قابل توجهی كند.

خوشبختانه امروزه با پیشرفت فناوری و علوم پزشكی، انجام جراحی پروتز سینه بعد از سرطان توانسته به عنوان یكی از بهترین راهكارها برای برطرف كردن اثرات منفی و ناراحت كننده ی عمل برداشت بافت سرطانی سینه مورد استفاده قرار گیرد.

images_1662986296.jpg

مزایا و معایب عمل پروتز سینه بعد از سرطان چیست؟ پس از برداشت بافت سینه به دلیل سرطان، معمولا دو راهكار برای بازسازی سینه ها از طرف متخصصین پیشنهاد می شود.

اولین راهكار همان عمل پروتز سینه بعد از سرطان است كه طی آن پروتزهایی از جنس سالین یا سلیكون زیر پوست یا عضلات قفسه ی سینه قرار می گیرد.

در راهكار دوم همچنین از بافت سایر نقاط بدن برای بازسازی سینه استفاده می شود كه اصطلاحا به آن فلپ پوستی نیز می گویند.

عمل پروتز سینه اگر پروتز از نوع سالینی (Tissue Expander) باشد، معمولا در دو مرحله متفاوت انجام می شود. در گام اول بسط دهنده بافت، در محل مورد نظر كه شامل زیر پوست سینه یا عضلات سینه هست، قرار می گیرد.

سپس باگذشت مدت زمانی مشخص و به پایان رسیدن دوره نقاهت، طی مرحله دوم این فرایند، محلول سالین استریل به بافت مذكور تزریق می شود تا نتیجه مورد نظر و دلخواه حاصل شود. گفتنی است كه فرایند تزریق ماده منبسط كننده ممكن است بر اساس شرایط و تشخیص پزشك در چند مرحله و به صورت هفتگی انجام شود تا نتیجه حاصل شده، مورد رضایت فرد باشد و طی آن سایز سینه ها به اندازه ای یكسان درآید.

پس از انجام این مرحله، پزشك می تواند با انجام مرحله دوم جراحی و با توجه به فضای كافی كه در ایمپلنت قرار داده است، اقدام به خارج كردن منبسط كننده از بدن فرد كرده و ایمپلنت اصلی را جایگزین آن كند.

مهم ترین مزیت انتخاب عمل پروتز سینه بعد از سرطان این است كه این روش، مطمئن ترین راهكار برای بازسازی بافت از دست رفته پستان ها به حساب می آید. از طرفی، استفاده از راهكار فلپ پوستی تنها در شرایطی خاص و طی فرایندی پیچیده قابل انجام است؛ هر چند كه در برخی از بیماران بنا به تشخیص پزشك، از تركیب دو روش مذكور استفاده خواهد شد.

از طرف دیگر، عمل پروتز سینه دارای معایب خاص خود نیز هست كه در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم كرد:

- بیهوشی و دیگر عوارض جراحی یكی از مهم ترین چالش هایی است كه عمل پروتز سینه بعد از سرطان با خود به همراه دارد. باید همواره در نظر داشت كه قرار دادن پروتز سینه یك راهكار جراحی و عملی تهاجمی است كه بدون شك عارضه های مربوط به خود را نیز به همراه دارد.
- باقی ماندن خط اسكار از دیگر مشكلاتی است كه جراحی پروتز سینه با خود به همراه دارد، هر چند كه امروزه روش های نوینی در زمینه كاهش سطح خط زخم جراحی و حتی انتقال آن به ناحیه زیربغل به كار گرفته می شود، اما وجود آن غیرقابل اجتناب است. البته باید در نظر داشت كه این خط اسكار به مرور زمان محو می شود.
- طول عمر مفید پروتز سینه از جمله چالش های دیگری است كه این عمل جراحی با خود به همراه دارد. پروتز سینه بسته به جنس و میزان درست نگهداری بین 10 تا 15 سال ماندگاری دارد و پس از آن باید طی عمل جراحی مجددا تعویض شود. images_1662986311.jpg

زمان مناسب برای انجام عمل پروتز سینه بعد از سرطان بازسازی پستان بعد از سرطان آن هم از طریق روش عمل پروتز سینه باید با توجه به فاكتور زمان انجام شود. در حقیقت برخی از افراد همزمان با انجام فرایندهای درمانی سرطان سینه، اقدامات لازم برای بازسازی این بافت را نیز انجام می دهند. از طرف دیگر برخی افراد مدت ها بعد از انجام عمل ماستكتومی تصمیم به انجام عمل بازسازی می گیرند.

در صورتی كه بیمار به صورت فوری و همزمان با درمان سرطان پستان اقدامات لازم برای بازسازی را انجام دهد، ممكن است بسته به تشخیص پزشك، بخش نوك پستان همچنان حفظ شود كه نتیجه ای مطلوب تر را با خود به همراه خواهد داشت.

با پزشك خود مشورت كنید! مهم ترین موردی كه باید پیش از هرگونه اقدام برای بازسازی پستان ها و انجام عمل جراحی پروتز سینه بعد از سرطان انجام شود، مربوط به مشورت با پزشك متخصص در این زمینه است. پزشك متخصص باید اطلاعات كامل در مورد شرایط امكان انجام عمل، نوع جراحی و نوع پروتز مورد نیاز برای استفاده را در جریان جلسه ی مشاوره تعیین كند.

در این میان متخصصین كلینیك مهزیار می توانند به شما اطلاعات لازم برای حصول بهترین نتیجه از عمل جراحی پروتز سینه پس از تخلیه بافت آن به خاطر سرطان را ارائه دهند. شما می توانید با مشورت و انجام عمل جراحی در كلینیك مهزیار بهترین خدمات مربوط به عمل های جراحی زیبایی را دریافت كرده و به نتیجه ی مطلوب خود دست پیدا كنید.

برچسب ها
- پروتز سینه
Dr Next

اخبار مرتبط پروتز خارجی سینه ؛عمل تخلیه سینه+انواع پروتز اكسترنال پستان
سایزهای مختلف پروتز سینه و انتخاب بهترین سایز
بزرگ كردن سینه با پروتز سینه یا تزریق چربی
پروتز سینه چیست و انجام آن چه عوارضی دارد ؟
آیا پروتز سینه موجب سرطان می شود؟

نظر شما شما در حال پاسخ به نظر «» هستید. × لغو پاسخ

نام
ایمیل
نظر شما
لطفا حاصل عبارت را در جعبه متن روبرو وارد كنید 4 + 8 =

ارسال

پربازدیدترین اخبار برای رفع كم خونی چقدر جگر بخوریم؟
چرا بعد از حجامت نمی شود خون داد؟
هویج پخته بهتر است یا خام؟
كدام گریه كودك نشانه افسردگی است؟
جوشانده دم گیلاس و آلبالو برای مبتلایان به نقرس مفید است
آیا منجمد كردن، ویتامین ها را از بین می برد؟
توصیه های مفید برای مبتلایان به سنگ كیسه صفرا
چرا مصرف خودسرانه آلپرازولام خطرناك است؟
بهترین غذاهایی كه سالمندان باید بخورند
دلایل خستگی زودهنگام حین ورزش
درمان موثر برای خارش پوست دوران بارداری
جراحی بزرگی پروستات عوارض دارد؟
16 هزار پزشك دیگر از ایران رفتند/ مهاجرت 160 متخصص قلب در یك سال
آیا خونریزی حین رابطه جنسی طبیعی است ؟
نوشیدنی هایی برای كاهش كلسترول بد
اخراج اجاره نشینان از شهرها
تامین دارو در مرز بحران
آغاز پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان
دریاچه ای اسیر سوء مدیریت
زنگ هشدار بحران امنیتی آب در كشور به صدا در آمده است

پیشنهاد سردبیر چرا مصرف خودسرانه آلپرازولام خطرناك است؟ چرا مصرف خودسرانه آلپرازولام خطرناك است؟ آلپرازولا برای درمان اختلالات اضطراب، وحشت و همچنین استرس ناشی از افسردگی تجویز می شود. آلپرازولام جزو بنزودیازپین ها محسوب می شود. آلپرازولام برروی مواد شیمیایی مغز كه از حالت تعادل خارج شده و باعث ایجاد اضطراب می شود، اثر می گذارد.

دلایل خستگی زودهنگام حین ورزش دلایل خستگی زودهنگام حین ورزش از كمبود تغذیه مناسب گرفته تا فشار بیش از حد به خود در حین ورزش، مشخص كردن دلیل دقیق خستگی سریع در حین ورزش می تواند دشوار باشد. چه در هر هفته چند روز استراحت اضافی برنامه ریزی كنید، یا صرفاً مطمئن شوید كه یك میان وعده غنی از كربوهیدرات قبل از تمرین می خورید مطمئناً در كمترین زمان متوجه بهبودی در تمرینات خود خواهید شد

توصیه های مفید برای مبتلایان به سنگ كیسه صفرا توصیه های مفید برای مبتلایان به سنگ كیسه صفرا یكی از بیماری های شایع كیسه صفرا، سنگ صفراوی است. مقدار زیاد كلسترول در صفرا هم می تواند باعث سنگ كیسه صفرا شود. حتی حذف وعده های غذایی هم می تواند باعث بروز سنگ صفراوی شود.سنگ كیسه صفرا یكی از شایع ترین مشكلات گوارشی در زنان است.

جراحی بزرگی پروستات عوارض دارد؟ جراحی بزرگی پروستات عوارض دارد؟ غده پروستات به اندازه یك گردوی كوچك كاملا دور تا دور گردن مثانه و قسمت خروجی آن را احاطه كرده است. وقتی غده پروستات بزرگ می شود، قسمت خروجی مثانه را تنگ كرده و علائمی ایجاد می كند.

هویج پخته بهتر است یا خام؟ هویج پخته بهتر است یا خام؟ بر اساس گزارشی كه در مجله كشاورزی و شیمی مواد غذایی منتشر شد، هویج زمانی كه آب پز یا بخارپز می شود نسبت به زمانی كه خام خورده شود، آنتی اكسیدان بیشتری دارد. در واقع، محققان دریافتند كه جوشاندن هویج تا زمانی كه نرم شود، غلظت كاروتنوئیدها را 14 درصد افزایش می دهد

نوشیدنی هایی برای كاهش كلسترول بد نوشیدنی هایی برای كاهش كلسترول بد اگر شما با مشكل افزایش كلسترول خون مواجه باشید بدون شك دنبال خوردنی ها و نوشیدنی هایی می گردید كه برای مقابله با چربی خونتان مناسب باشد. در این مطلب نوشیدنی های كاهش دهنده ی كلسترول بد را به شما معرفی می كنیم.

برای رفع كم خونی چقدر جگر بخوریم؟ برای رفع كم خونی چقدر جگر بخوریم؟ جگر منبع بسیار خوبی از آهن و ویتامین B12 است كه در تركیب با یكدیگر كار می كنند تا سلول های خونی شما بازده بالاتری داشته باشند.

آیا خونریزی حین رابطه جنسی طبیعی است ؟ آیا خونریزی حین رابطه جنسی طبیعی است ؟ خونریزی بعد از رابطه جنسی خونریزی مقاربتی نامیده میشود و علامتیست كه هرگز نباید نادیده گرفته شود زیرا میتواند نشانه هشدار دهنده از یك یا چند مشكل جدی باشد .

خطرات مصرف كره بادام زمینی در دوران بارداری خطرات مصرف كره بادام زمینی در دوران بارداری
آیا دندان درآوردن باعث تب و اسهال كودك می شود؟ آیا دندان درآوردن باعث تب و اسهال كودك می شود؟
فتق چیست و چه علائمی دارد؟ فتق چیست و چه علائمی دارد؟
خون در مدفوع؛ چرا و به چه علت؟ خون در مدفوع؛ چرا و به چه علت؟
سندروم داون چیست؟ سندروم داون چیست؟
دلایل سردردهای ضربان دار و راههای درمان آن دلایل سردردهای ضربان دار و راههای درمان آن

پربحث ترین اخبار علائمی كه خبر از تومور مغزی می دهند
رابطه ریفلاكس معده و بوی بد دهان
چگونه قد فرزندتان بلند شود ؟
دلایل بزرگ شدن سینه در مردان
جراحی بزرگی پروستات عوارض دارد؟
فواید زنجبیل برای زیبایی پوست و مو
دلایل خستگی زودهنگام حین ورزش
برای رفع كم خونی چقدر جگر بخوریم؟

جستجو خبرها سرویس ها

- درباره ما
- ارتباط با ما
- تبلیغات
- شرایط استفاده © تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سلامت نیوز می باشد.

سلامت نیوز نسخه چاپی ندارد و به هیچ سازمانی وابسته نیست.

-
-
-
-
-
-
salamatnews.com

نسخه دسكتاپ نسخه موبایل

Nastooh Saba Newsroomطراحی و تولید: نستوه
منبع خبر:
سلامت نیوز
   تاریخ: ۱۴:۱۴ - ۲۲/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۰۸