دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

فعالیت اورژانس اجتماعی در كاشمر افزایش یافت
 
مشهد- ایرنا- رییس اداره بهزیستی كاشمر گفت: فعالیتها و اقدامات تخصصی اورژانس اجتماعی در این شهرستان جنوب غربی خراسان رضوی ظرف 9 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال 2 برابر شده است.
فعالیت اورژانس اجتماعی در كاشمر افزایش یافت مشهد- ایرنا- رییس اداره بهزیستی كاشمر گفت: فعالیتها و اقدامات تخصصی اورژانس اجتماعی در این شهرستان جنوب غربی خراسان رضوی ظرف 9 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال 2 برابر شده است.

اعظم حسن زاده روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: 360 مورد اقدام فوری و موثر ظرف این مدت توسط متخصصان و كارشناسان اورژانس اجتماعی كاشمر انجام شده است.

وی ادامه داد: موضوع اصلی خدمات اورژانس اجتماعی به شهروندان، رسیدگی به آسیبهای اجتماعی و اقدام به مداخله پیشگیرانه یا تلاش تخصصی برای مهار موارد و رخدادهایی همچون اقدام به خودكشی، كودك آزاری، همسرآزاری، معلول آزادی و دختران و زنان در معرض آسیب است.

رییس اداره بهزیستی كاشمر گفت: ظرف چهار ماه نخست شیوع كرونا نیز شمار تماس های شهروندان با اورژانس اجتماعی و موارد نیازمند مداخلات تخصصی این واحد چند برابر نسبت به پیش از آن افزایش یافته بود.

وی افزود: این موارد از اواخر مرداد تا پایان آبان ماه امسال كاهش یافت ولی دوباره از ابتدای آذر ماه گذشته تماس شهروندان كاشمر با اورژانس اجتماعی و همچنین رخدادهای محتاج به دخالت فوری متخصصان این واحد نسبت به ماههای پیش و حتی مدت مشابه پارسال افزایش یافت.

حسن زاده ادامه داد: افزایش تعداد فرزندان طلاق یا فرزندان والدین معتاد برای مراقبت و ورود به مراكز شبانه روزی بهزیستی از دیگر رخدادهای اجتماعی آسیب زای اخیر و قابل توجه در شهرستان كاشمر است.

وی گفت: مصرف مواد افیونی به ویژه مواد مخدر صنعتی توسط والدین این كودكان، موضوع ثابت در پرونده های همه آنها است.

رییس اداره بهزیستی كاشمر افزود: پیش از این در مواردی كه نگهداری این گروه از كودكان و نوجوانان توسط والدینشان ممكن نبود همیشه فردی از اعضای سببی یا نسبی وجود داشت كه متقاضی و خواستار نگهداری آنها بود تا این كودكان و نوجوانان وارد مراكز بهزیستی نشوند و در محیط خانواده باقی بمانند اما این روزها چنین اقدامی متوقف شده و دیگر وجود ندارد لذا همه این گروه از كودكان به اجبار روانه مراكز نگهداری دولتی می شوند.

وی این رخداد منفی اجتماعی را یك آسیب چندعلتی در جامعه توصیف و بیان كرد: پس از اعتیاد والدین یا ناآشنایی آنها با مهارتهای رفتاری، كاهش قابل توجه ارتباط عاطفی خانوادگی اعضا و مسوولیت پذیری آنها نسبت به خانواده به شكلی بارز در حال رواج بوده و قابل مشاهده است.

حسن زاده ادامه داد: بر این اساس گذشته از مشكلات اقتصادی كه اغلب با حمایت بهزیستی قابل حل است، در بسیاری از مواردی كه كودكان نیازمند نگهداری توسط دیگر اعضای خانواده هستند حتی برای مدتی محدود هم از سوی هر دو طرف خانواده مادری و پدری پذیرفته نمی شوند و بدین ترتیب افراد تمایلی به نگهداری نوه ها یا فرزندان خویشاوندان خود ندارند.

وی گفت: این رخداد اجتماعی نه تنها از هم پاشیدگی روابط خانوادگی و رها شدگی فرد دچار مشكل از سوی خانواده را در پی دارد بلكه عاملی به شدت موثر در كوتاه نمودن سریع ریشه های خانوادگی برای افراد است.

بیش از چهار هزار خانوار هم اینك زیرپوشش خدمات بهزیستی كاشمر هستند.

كاشمر در 228 كیلومتری مشهد قرار دارد.

برچسب ها
- آسیب های اجتماعی
- اداره كل بهزیستی استان خراسان رضوی
- اورژانس اجتماعی
- كودك آزاری
- كاشمر
- اعتیاد
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۷:۴۲ - ۰۵/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۴