دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

جای خالی نیروهای مهرآفرین در طرح رتبه بندی معلمان
 
عضور كمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: مشمولین طرح مهرآفرین نیز باید مشمول قانون رتبه بندی شوند در غیر این صورت حق این نیروها تضییع می شود.
جای خالی نیروهای مهرآفرین در طرح رتبه بندی معلمان محمد وحیدی، در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینكه بر اساس تبصره 4 ماده 3 آیین نامه دولت، اجرای حكم رتبه بندی به تكمیل فرآیند استخدام مطابق قوانین و مقررات معطوف شده است، اظهار كرد: این در حالی است كه نیروهای طرح مهرآفرین كه نیروهای قراردادی، شركتی یا نهضتی بوده اند در سال 91 به صورت پیمانی جذب اداری آموزش و پرورش شدند.

وی با بیان اینكه این افراد هم اكنون بطور متوسط 11 سال سابقه خدمت پیمانی در آموزش و پروش دارند و حدود 1500 ساعت آموزش ضمن خدمت دیده اند، ادامه داد: لذا عدم شمول آنان در طرح رتبه بندی به نوعی تضییع حقوق آن ها محسوب می شود.

وی با تأكید براینكه بنا بود این افراد ظرف مدت 5 سال تعیین تكلیف شوند، بیان كرد: ولی عملا به فراموشی سپرده شدند و نكته جالب توجه این است كه وزارت آموزش و پرورش نیز بر این امر تأكید دارد كه این افراد باید با طی مراحل قانونی مشمول رتبه بندی قرار گیرند.

عضور كمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه هم اكنون با عنایت به قانون رتبه بندی معلمان، معلم به افرادی اطلاق می شود كه صرفاً رسالت خطیر تعلیم و تربیت دانش آموزان را در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی برعهده دارند، ادامه داد: آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی، مشاور واحد آموزشی، مراقب سلامت، نیروهای توانبخشی مدارس استثنائی، مدیر و معاون در واحدهای آموزشی و تربیتی، كه بر اساس قانون مشمول نظام رتبه بندی قرار میگیرند، معلم محسوب می شوند.

وی با اشاره به اینكه نظام رتبه بندی در این قانون عبارت است از نظامی مستقل و ویژه معلمان وزارت آموزش و پرورش، تأكید كرد: نظام رتبه بندی شامل مجموعه ای از اصول، قواعد و فرآیندهایی كه به منظور كسب اهداف مندرج در ماده (1) این قانون مبتنی بر ارزش های اسلامی در چهارچوب این قانون طراحی و اجراء می شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: لذا به نظر می رسد افزودن قیدی دیگر موجب تضییع دامنه شمول قانون خواهد شد و از این حیث هیأت تطبیق مصوبات و ریاست محترم مجلس بر اساس اصل 138 قانون اساسی به عنوان ایراد در خصوص آیین نامه بر آن تأكید كرده اند.

وی در پایان تصریح كرد: با توجه به ایراد اعلامی، دولت مكلف است آیین نامه را جهت رفع آن اصلاح نماید كه در این صورت مشكل افراد مشمول طرح مهرآفرین نیز مرتفع خواهد شد و این افراد نیز می توانند به عنوان معلمان آموزش و پرورش با رعایت سایر شرایط قانونی از مزایای طرح رتبه بندی برخوردار شوند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۲:۲۶ - ۲۱/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۴