دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

1200 خانواده مددجوی قزوین از طرح های فرهنگی بهره مند شدند
 
قزوین- ایرنا- معاون فرهنگی كمیته امداد استان قزوین گفت: در سال جاری بیش از یك هزار و 200 خانواده مددجو از طرح های مختلف فرهنگی این نهاد در استان بهره مند شدند.
1200 خانواده مددجوی قزوین از طرح های فرهنگی بهره مند شدند قزوین- ایرنا- معاون فرهنگی كمیته امداد استان قزوین گفت: در سال جاری بیش از یك هزار و 200 خانواده مددجو از طرح های مختلف فرهنگی این نهاد در استان بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسین قلی پور روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از برنامه های فرهنگی این نهاد، افزود: كمیته امداد امام خمینی (ره) خدمات مختلفی را به خانواده های نیازمند ارائه می كند كه خدمات فرهنگی این نهاد از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی اظهار داشت: اگرچه خدمت اقتصادی و مالی ضروری و مهم است ولی نباید فراموش كرد كه اثرگذاری و پایداری خدمات فرهنگی بسیار با اهمیت است از این رو كمیته امداد امام خمینی (ره) به خدمات فرهنگی اهمیت می دهد.

قلی پور تصریح كرد: در حوزه خدمات فرهنگی برنامه ها و طرح های مختلفی اجرا می شود تا مددجویان به شرایط اجتماعی مناسبی برسند كه هر طرح و برنامه ای هدف مشخصی را دنبال می كند.

این مسوول ادامه داد: به عنوان مثال در طرح 313 كه با همكاری تبلیغات اسلامی و حضور 60 روحانی انجام شد، در مجموع 300 خانواده از برنامه های این طرح بهره مند شدند همچنین در طرح فلاح كه با همكاری مبلغان حوزه علمیه برگزار شد، 350 خانواده از برنامه روضه خوانی در منازل بهره مند شدند.

وی با اشاره به برگزاری طرح روزه اولی ها اضافه كرد: این طرح برای 500 نفر از فرزندان مددجویان اجرا شد كه به تازگی به سن تكلیف رسیده اند و در نتیجه با برگزاری یك برنامه فرهنگی و دینی ضمن برگزاری جشن، مشاوره و راهنمایی های فرهنگی و دینی به این دسته از مددجویان ارائه می شود.

قلی پور تصریح كرد: در طرح ملی یاس نیز كه با همكاری هلال احمر برای دختران 35 تا 45 سال تحت حمایت برنامه ریزی شده، دوره آموزش امداد و نجات و كمك های اولیه در خانه های هلال برگزار می شود كه در این طرح 250 نفر از دختران شركت كردند.

وی یادآور شد: كمیته امداد امام خمینی (ره) بخشی از برنامه های فرهنگی را با كمك خیران و نیكوكاران اجرا می كند از این رو انتظار داریم با كمك خیران سطح برنامه های فرهنگی را هرچه بیشتر ارتقا دهیم.

برچسب ها
- مستمری مددجویان
- مددجوی كمیته امداد
- كمیته امداد امام خمینی
- استان قزوین
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۳:۴۲ - ۲۳/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۶