دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

بیش از 95 درصد كودكان كار كرمانشاهی مشغول به تحصیل هستند
 
كرمانشاه- مدیركل بهزیستی استان كرمانشاه گفت: بیش از 95 درصد كودكان كار در استان كرمانشاه مشغول به تحصیل هستند.
بیش از 95 درصد كودكان كار كرمانشاهی مشغول به تحصیل هستند كرمانشاه- مدیركل بهزیستی استان كرمانشاه گفت: بیش از 95 درصد كودكان كار در استان كرمانشاه مشغول به تحصیل هستند.

فرحناز محمدی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح «حمایت های اجتماعی از كودكان كار با رویكرد دوست دار كودك» از ابتدای آذرماه سال جاری اظهار كرد: مقدمات اجرایی این طرح با ابلاغ سازمان بهزیستی كشور در استان كرمانشاه و به صورت همزمان با 9 استان دیگر در كارگروه اجتماعی استانداری شروع شده و هم اكنون در حال انجام است.

وی افزود: اولویت نخست اداره كل بهزیستی استان كرمانشاه خروج كودكان كار از محیط كار و خیابان است و برای این كار برنامه باز توانی برای هر كودك توسط مددكار به صورت انفرادی انجام می شود.

مدیركل بهزیستی استان كرمانشاه تصریح كرد: طی بررسی های انجام شده در هفت سال گذشته در این استان مشخص شد كه بیش از 95 درصد كودكان كار مشغول به تحصیل بوده و حدود 98 درصد آن ها پسر هستند.

وی با بیان اینكه كودكان كار منفك شده از خانواده پس از شناسایی، غربالگری و پیگیری های مددكاری و روانشناسی به خانواده خود بازگردانده می شوند، ادامه داد: در صورت عدم حصول نتیجه مطلوب، این كودكان به مراكز شبانه روزی بهزیستی استان كرمانشاه انتقال داده می شوند.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۰۷:۳۱ - ۰۵/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۵۱