دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

برای امداد رسانی به مددجویان زلزله زده دنا لحظه ای درنگ نمی كنیم
 
مدیركل امور اجرایی زكات كمیته امداد امام خمینی(ره) كشور گفت: برای امداد رسانی به مددجویان زلزله زده دنا لحظه ای درنگ نمی كنیم و بزودی كمك بلاعوض به آنان اجرایی می شود.
برای امداد رسانی به مددجویان زلزله زده دنا لحظه ای درنگ نمی كنیم "حجت الاسلام والمسلمین محمدطاها مهری" روز دوشنبه چهارم اسفند ماه در جمع خبرنگاران در یاسوج با اشاره به زلزله 29 بهمن ماه امسال در شهرستان دنا و خسارات و آسیب های وارد شده به مردم افزود: از همان ساعات اولیه رئیس كمیته امداد كشور دستورات خاصی را برای امدادرسانی به مردم آسیب دیده شهرستان دنا به كمیته استان ابلاغ كرد.
وی با اشاره به اینكه سیاست های كمیته امداد حمایت از اقشار آسیب پذیر است، تصریح كرد: در موضوع زلزله شهرستان دنا اولویت امدادرسانی كمیته امداد با مددجویان این نهاد بوده، خانواده های تحت پوشش كمیته امداد این شهرستان كه در زلزله اخیر آسیب دیده اند در موارد مختلف امداد رسانی می شوند.
مدیركل امور اجرایی زكات كشور اظهار كرد: خانواده های آسیب دیده در زلزله متناسب با آسیب های وارد شده دسته بندی شده اند و در اسكان دائم و موقت، تهیه اقلام امدادی نظیر چادر، پتو، وسایل گرمایشی و كمك های معیشتی به این خانواده ها كمك می شود.
مهری با اشاره به اینكه كمیته امداد تا تعیین تكلیف قطعی اسكان مددجویان كمیته امداد آسیب دیده در زلزله شهرستان دنا در كنار آن ها خواهد بود، تاكید كرد: كمك های بلاعوض برای این خانواده ها در نظر گرفته شده و به آن ها پرداخت می شود.
وی بیان كرد: برای خانواده های مددجوی كمیته امداد آسیب دیده در زلزله سی سخت امكان اسكان موقت از طرف كمیته امداد فراهم می شود و این مددجویان می توانند در جایی اسكان موقت داشته باشند و اجاره آن را كمیته امداد بر عهده خواهد گرفت.
مدیركل امور اجرایی زكات كشور تصریح كرد: شورای عالی زكات یك هیئت دولت كوچك است و اگر 11 نهاد و وزارتخانه متولی و عضو شورای عالی زكات در عملكرد خود جدیت داشته باشند و سیاست های راهبردی شورای عالی زكات را پیگیری كنند و مردم را نسبت به فواید زكات آگاه كنند، اتفاقات خوبی در كشور و زندگی مردم خواهد داشت.
مهری اظهار كرد: كمیته امداد در هر استان وظیفه جمع آوری و مصرف زكات را بر عهده دارد و در استان ها نماینده ولی فقیه به عنوان رئیس، استاندار قائم مقام و مدیركل كمیته امداد به عنوان دبیر شورای عالی زكات امور مربوطه را مدیریت می كنند.
وی تاكید كرد: 70 درصد از مبالغ جمع آوری شده از محل زكات اعم از واجب، مستحب، فطریه و كفارات صرف امور امدادی به محرومان و مستضعفان می شود.
مدیركل امور اجرایی زكات كشور با اشاره به اینكه 30 درصد از مبالغ جمع آوری شده از محل زكات در امور عمرانی نظیر مسجد، خانه بهداشت، راه روستایی، مدرسه و ... مصرف می شود، بیان كرد: اولویت مصرف زكات با محل های جمع آوری زكات است.
به گزارش ایسنا، مهری خاطرنشان كرد: در 11 ماه گذشته در استان كهگیلویه و بویراحمد 17 میلیارد تومان زكات جمع آوری شده است و از این محل برای 21 نوعروس مددجو جهیزیه فراهم شده و هزینه درمانی 48 بیمار مددجو نیز پرداخت شده است.
گفتنی است؛ شورای عالی زكات شامل 11 وزارتخانه، سازمان و نهاد بوده و نماینده ولی فقیه رئیس شورای عالی زكات، رئیس كمیته امداد امام خمینی(ره) كشور به عنوان قائم مقام این شورا هستند.
انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۲۳:۴۶ - ۰۴/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۵