دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

بهبودیافتگان اعتیاد در هشترود تسهیلات خوداشتغالی دریافت می كنند
 
فرماندار هشترود گفت:بهبودیافتگان اعتیاد در این شهرستن پس از تایید مركز ترك اعتیاد، تسهیلات خوداشتغالی دریافت می كنند.
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،امین امینیان فرماندار هشترود گفت:امسال برای 35 نفر از بهبودیافتگان در مجموع 1.5 میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی پرداخت شده است و تداوم این روند می تواند گره گشای بسیاری از مشكلات در زمینه آسیب های ناشی از اعتیاد باشد.

اوافزود:تسهیلات خوداشتغالی با بازپرداخت یك تا سه ساله بعد از درمان و كسب اطمینان از پاكی و سلامت كامل پرداخت می شود تا فرصت شغلی پایدار برای فرد بهبودیافته فراهم شود.

او با بیان اینكه شبكه بهداشت و درمان مكلف به شناسایی معتادان و بازتوانی آنان است اضافه كرد:متاسفانه این اداره در كار خود سهل انگاری كرده و فقط به ارائه آمار اكتفا می كند.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان هشتروداضافه كرد: تامین هزینه معتادان متجاهر كه به كمپ ترك اعتیاد فرستاده می شوند هم بر عهده شهرداری است، اما متاسفانه این نهاد تاكنون هیچ نوع همكاری با بهزیستی شهرستان نداشته است.

امینیان با انتقاد از عملكرد شهرداری هشترود بیان كرد: شهرداری هشترود در اجرای مسائل فرهنگی و اجتماعی به طور كل تعطیل است و كاری انجام نمی دهد.

اوهمچنین با بیان اینكه شهرداری هشترود به تذكر ها هم توجهی نمی كند بیان كرد: نماینده شورای اسلامی شهر هم در جلسات مواد مخدر شركت نمی كند و این عدم حضور از طرف منتخبان مردم، كار صحیحی نیست.

اوتصریح كرد: مراكز عرضه دخانیات نباید در ویترین و مركز شهر باشد، اما متاسفانه در شهر هشترود به دلیل كم كاری و بی مسئولیتی اداره صمت، نسبت به این كار نظارت نمی شود و عرضه محصولات دخانیات در بهترین نقاط شهر مشاهده می شود.
   تاریخ: ۲۲:۴۸ - ۰۴/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۹