دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

فعالیت غیرمجاز مؤسسات آموزش فیزیوتراپی
 
به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، پرهام پارسانژاد، دبیر اجرایی و نایب رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران در نشست خبری سی و سومین كنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران،گفت: این كنگره، از تاریخ 13 تا 15 مهرماه در محل هتل المپیك تهران پس از دو سال ونیم سال شیوع ویروس، به صورت كاملا حضوری برگزار خواهد شد. 

وی ادامه داد: در حاشیه این كنگره كه 3000 فیزیوتراپیست از سراسر كشور در آن حضور دارند، 25 كارگاه آموزشی روش های مختلف درمانی این رشته  به صورت كاملا رایگان برای دانش آموختگان رشته فیزیوتراپی برگزار خواهد شد. بزرگترین نمایشگاه تجهیزات فیزیوتراپی، توانبخشی و پزشكی ورزشی در مساحت 7000 مترمربع و شركت 100 تولید كننده و وارد كننده در این 3 روز برگزار می شود.

نایب رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران افزود: در روز دوم این كنگره مراسم ضیافت شام با حضور رئیس  سازمان نظام پزشكی فدراسیون پزشكی ورزشی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. 

پارسانژاد تصریح كرد: در حاشیه این كنگره سه روزه جلسات متعدد صنفی حول مسائل و مشكلات روز فیزیوتراپی علی الخصوص مهاجرت تحصیلی و شغلی گسترده همكاران به كشورهای همسایه مثل امارات متحده عربی، عمان و كشورهای آمریكا، انگلیس، كانادا و استرالیا كه در یكسال اخیر از شدت و شتاب مضاعفی برخوردار بوده مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. 

وی ابراز كرد: در سالهای اخیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی به كارخانه تولید فیزیوتراپیست برای كشورهای امریكا،استرالیا، كانادا و انگلیس تبدیل شده است و به علت شرایط معیشت نامناسب و محدود بودن شرایط ادامه تحصیل در مقطع دكترای حرفه ای فیزیوتراپی به صورت روزانه ترك وطن می كنند. 

وی اضافه كرد: از طرف دیگر این عدم توجه به آموزش فیزیوتراپی باعث فعالیت غیرمجاز موسسات آموزشی مانند دانشگاه آزاد اسلامی، انجمن پرستاری و جهاد دانشگاهی در جهت آموزش دستیار فیزیوتراپی شده و افراد فاقد صلاحیت با گذراندن دوره های چند هفته ای در این موسسات راهی منازل بیماران شده و از آن جا كه عضو سازمان نظام پزشكی و زیر مجموعه وزارت بهداشت نیستند، شكایت مردم قابل پیشگیری نیست.

پایان پیام/
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۶:۲۳ - ۲۷/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۱