دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

نشست دبیرخانه شورایعالی سلامت در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

نشست دبیرخانه شورایعالی سلامت در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد

نشست كارگروه توانبخشی دبیرخانه شورایعالی سلامت و امنیت غذایی امروز (دوشنبه) با حضور دكتر محمد اسماعیل مطلق رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت، دكتر محمدتقی جغتایی دبیر كارگروه توانبخشی دبیرخانه شورایعالی سلامت، و دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در سالن حوزه ریاست این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، در این نشست كه دكتر رایگانی رئیس انجمن طب فیزیكی و توانبخشی، نمایندگان سازمان بیمه سلامت و انجمن كاردرمانی ایران، دكتر مسعود فلاحی معاون تحقیقات و دكتر فریدون لایقی معاون درمان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دكتر سیدعلی حسینی عضو هیات رئیسه و دكتر شیرازی خواه عضو هیات علمی این دانشگاه و جمعی از كارشناسان دبیرخانه شورایعالی سلامت نیز شركت داشتند، بخش هایی از پیش نویس سند ملی توانبخشی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

دكتر محمد اسماعیل مطلق رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت، طی سخنانی در این نشست گفت: از حدود شش ماه پیش این كارگروه، پیش نویس سند ملی توانبخشی را مورد بررسی و تبادل نظر قرار داده و ان شاالله تا مهرماه آماده خواهد شد تا در دومین اجلاس شورایعالی سلامت كه هر سه ماه یكبار برگزار می شود، مطرح شود.

وی تاكید كرد كه فعلا می توان كمیته ای را برای راهبری سند ملی توانبخشی، در دبیرخانه شورایعالی سلامت فعال كرد تا سازمان و یا مركزی زیر نظر مستقیم وزارت بهداشت برای سیاستگذاری توانبخشی و راهبری سند ملی، تشكیل شود.

دكتر شیرازی خواه عضو هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، تشكیلاتی را كه در پیش نویس سند ملی توانبخشی برای سیاستگذاری توانبخشی پیش بینی شده است، و پیشنهادهای مربوط به سازمان های عضو این تشكیلات را در سه بخش (اعضای اصلی، همكاران و پشتیبانان) مطرح كرد كه مورد تبادل نظر شركت كنندگان در این نشست قرار گرفت.

براساس نظر جمع اعضای این كارگروه، خدمتی كه 30 میلیون مخاطب در كشور دارد و علاوه بر آن مصدومان حوادث ترافیكی و جاده ای را نیز شامل می شود، آنقدر گسترده و تاثیرگذار است كه باید ساختاری زیر نظر مستقیم حوزه وزارت بهداشت داشته باشد.

پس از اعلام نظر شركت كنندگان در خصوص موارد مطرح شده، این كارگروه به اتفاق آراء، بر « تشكیل كمیته تدوین و راهبری سند ملی توانبخشی زیر نظر شورایعالی سلامت » و « راه اندازی مركز یا سازمان ملی توانبخشی و سلامت اجتماعی زیر نظر مستقیم حوزه وزارتی (بهداشت) » تاكید كرده و مورد تصویب قرار داد.

در ادامه، « سازمان های عضو كمیته تدوین و راهبری سند ملی توانبخشی، سایر دستگاه های همكار این كمیته و سازمان ها و نهادهای پشتیبان كمیته » ، با نظر اعضای شركت كننده در این نشست، مشخص شدند.

انتهای پیام/

   تاریخ: ۰۱:۵۳ - ۲۹/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۰۷