دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

ارائه خدمات توانبخشی به 4 هزار سالمند در استان زنجان
 
مدیركل بهزیستی استان زنجان گفت: پرداخت هزینه درمان، لوازم كمك توانبخشی و مناسب سازی محیط زندگی سالمندان در حال انجام است.


 سلمان حسینی مدیركل بهزیستی استان زنجان با اشاره به شعار هفته جهانی سالمند با عنوان  تاب آوری و مشاركت زنان سالمند گفت: خوشبختانه با توجه به بافت سنتی استان عمده سالمندان و معلولان در نزد خانواده ها نگهداری می شوند كه در این زمینه بهزیستی از طریق پرداخت مستمری و سایر خدمات از آن ها حمایت می كند.

او از ارائه خدمات توانبخشی به 4 هزار سالمند تحت پوشش خبر داد و گفت: ارائه خدمات ویژه به سالمندان همواره مورد توجه ویژه بهزیستی بوده و پرداخت هزینه درمان، لوازم كمك توانبخشی و مناسب سازی محیط زندگی سالمندان و... در حال انجام است و بیش از هزار سالمند مستمری بگیر از سازمان بهزیستی هستند.

مدیركل بهزیستی استان زنجان به فعالیت دو مركز شبانه روزی نگهداری سالمندان زن و مرد در زنجان و هیدج  اشاره كرد و افزود: نزدیك به 200 سالمند مقیم این مراكز هستند و 3 مركز روزانه و 2 بنیاد فرزانگان نیز در استان به سالمندان خدمات ارائه می دهند.

حسینی به فعالیت اولین پردیس زوجین سالمند در استان زنجان اشاره كرد و گفت: در این مركز زوج های سالمند می توانند بصورت مجزا و در سوئیت اختصاصی خود زندگی كنند و از خدمات رفاهی، آموزشی، پزشكی و مراقبتی این مركز بهره مند شوند.
   تاریخ: ۰۹:۰۷ - ۰۹/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۴