دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

بیش از 42 هزار خانوار گیلانی از بهزیستی مستمری دریافت می كنند
 
خدمت بین دانا از تحت پوشش قرار گرفتن پنج هزار خانوار در استان گیلان توسط نهاد بهزیستی خبر داد و گفت: 42 هزار و 165 خانوار گیلانی از بهزیستی مستمری دریافت می كنند.


خدمت بین دانا از تحت پوشش قرار گرفتن پنج هزار خانوار در استان گیلان توسط نهاد بهزیستی خبر داد و گفت: 42 هزار و 165 خانوار گیلانی از بهزیستی مستمری دریافت می كنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سید مهدی خدمت بین دانا» شامگاه جمعه( 8 مهر) در برنامه گفت وگوی خبری با بیان اینكه این سازمان دارای 65 هزار پرونده اعم از توانبخشی، اجتماعی و افراد بهبود یافته است اظهار داشت: 42 هزار و 165 خانوار گیلانی از بهزیستی مستمری دریافت می كنند.

مدیركل بهزیستی گیلان مبلغ مستمری ها را بین 420 هزار تومان برای خانواده یك نفره تا یك میلیون و 320 هزار تومان برای خانواده پنج نفره اعلام كرد و یادآور شد: سه هزار نفر از سالمندان، بیماران اعصاب و روان و فرزندان ایتام و بد سرپرست هم توسط بهزیستی استان گیلان تحت پوشش قرار دارند.

وی از اعطای یارانه 2میلیون تومانی به افراد تحت پوشش نهاد بهزیستی خبر داد و اضافه كرد: سال گذشته پنج هزار خانوار در استان گیلان تحت پوشش نهاد بهزیستی درآمدند همچنین در هفته دولت امسال 43 واحد مسكونی برای مددجویان این سازمان در گیلان افتتاح شد.

مدیركل بهزیستی استان گیلان ادامه داد: بهزیستی با كمك بنیاد مسكن و با اعتباراتی كه در حوزه ساخت مسكن دارد طرح مسكن خود مالكی را در استان گیلان اجرا می كند همچنین با توجه به اینكه سن ابتلا به اعتیاد بسیار كاهش پیدا كرده نهاد بهزیستی از این زمینه هم ورود جدی داشته است.

خدمت بین دانا با بیان اینكه برای كاهش معضل اعتیاد علاوه بر كمك به ترك اعتیاد به افراد مستحق كمك مالی هم اعطا می شود تصریح كرد: بهزیستی علاوه بر راه اندازی مراكز ترك اعتیاد، طرح اجتماع محور را برای پیشگیری از اعتیاد در مناطق آسیب پذیر استان گیلان اجرایی می كند.

وی خاطرنشان كرد: بهزیستی چند سالی است كه طرحی را در روستاها دنبال می كند و به واسطه آن افرادی كه تحت پوشش سازمان بهزیستی باشند را شناسایی و به آنان خدمات لازم را در حوزه های مختلف ارائه می دهد.
منبع خبر:
شبستان
   تاریخ: ۰۹:۰۱ - ۰۹/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۷