دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

وب دا - انعقاد تفاهم نامه احداث پردیس علم و فناوری سلامت استان سمنان
 
انعقاد تفاهم نامه احداث پردیس علم و فناوری سلامت استان سمنان



به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی استان سمنان، تفاهم نامه احداث پردیس سلامت استان سمنان در روز دوشنبه 21 شهریور ماه سال جاری به امضای دكتر كامران قدس رئیس دانشگاه علوم پزشكی استان سمنان، دكتر مسعود نصیری زرندی رئیس دانشگاه سمنان، دكتر مجید میر محمد خانی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی استان سمنان و دكتر علی حقیقی اصل رئیس پارك علم و فناوری دانشگاه سمنان رسید.

ارتقای سلامت عمومی، تجاری سازی فناوری های حاصله از تحقیقات حوزه سلامت و سایر حوزه­های مرتبط، كمك به افزایش ثروت از طریق توسعه اقتصادی متكی بر فناوری و نوآوری، بسترسازی برای توسعه كارآفرینی مبتنی بر علم و فناوری و بالا بردن ظرفیت ایجاد اشتغال دانش آموختگان و تحقق ارتباط مراكز پژوهشی و فناوری با بخش های اقتصادی كشور و كمك به حل مسائل اولویت دار حوزه سلامت از طریق بهره مندی از توان نخبگان، متخصصین و فناوران از جمله اهداف این تفاهم نامه تعیین شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی استان سمنان در گزارشی از وضعیت حوزه تحقیات و فناوری این دانشگاه، گفت: واحدهای فناوری دانشگاه علوم پزشكی استان سمنان از 8 واحد به 32 واحد ارتقا یافته است.

دكتر كامران قدس با اشاره به اینكه احداث پردیس علم و فناوری سلامت استان سمنان به عنوان نقطه عطف همكاری دانشگاه های استان سمنان است، گفت: تمام ماموریت دانشگاه علوم پزشكی، حفظ سلامت مردم است؛ اما تنها 25 درصد از این ماموریت توسط دانشگاه های علوم پزشكی محقق می شود و تحقق تمامیت آن نیازمند همكاری همه جانبه سایر دانشگاه ها و ارتقای فناوری است.

وی ادامه داد: معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه ضمن فراهم نمودن بستر مناسب، از فناوران در جهت احراز سلامت مردم حمایت می نماید.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی استان سمنان نیز به ارائه ظرفیت های فناوری در حوزه های مختلف سلامت شامل تولید تجهیزات پزشكی، دندانپزشكی و توانبخشی، مواد دارویی و بهداشتی و هوش مصنوعی و آماده سازی بستر مناسب جهت حمایت از فناوران در تكمیل فرآیند تبدیل ایده به محصول و تسریع روند انتقال دانش فنی و فناوری پرداخت.

دكتر علی حقیقی اصل رمز توسعه زیست بوم فناوری را هم افزایی دانست و تصریح كرد: پردیس فناوری و نوآوری سلامت استان سمنان با اختصاص زمین 5 هكتاری و هشت هزار متر مربع فضای كالبدی مناسب برای استقرار واحد های فناور با توجه به اخذ مجوز اولیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز به كار می كند و قابلیت استقرار 100 واحد فناور را داراست.

لازم به ذكر است: مركز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشكی استان سمنان، هم اكنون دارای 32 هسته و واحد فناور است.
منبع خبر:
وب دا
   تاریخ: ۰۸:۴۹ - ۰۹/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۱