دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

چهار هزار سالمند تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
 
زنجان - ایرنا - مدیركل بهزیستی استان زنجان با اشاره به ارائه خدمات توانبخشی به حدود چهار هزار نفر سالمند تحت پوشش گفت: ارائه خدمات ویژه به سالمندان همواره مورد توجه ویژه بهزیستی بوده و پرداخت هزینه درمان، لوازم كمك توانبخشی و مناسب سازی محیط زندگی سالمندان و... در حال انجام است.
چهار هزار سالمند تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند زنجان - ایرنا - مدیركل بهزیستی استان زنجان با اشاره به ارائه خدمات توانبخشی به حدود چهار هزار نفر سالمند تحت پوشش گفت: ارائه خدمات ویژه به سالمندان همواره مورد توجه ویژه بهزیستی بوده و پرداخت هزینه درمان، لوازم كمك توانبخشی و مناسب سازی محیط زندگی سالمندان و... در حال انجام است.

سلمان حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به شعار هفته جهانی سالمند با عنوان " تاب آوری و مشاركت زنان سالمند" افزود: هم اكنون بیش از یك هزار سالمند نیز مستمری بگیر از سازمان بهزیستی هستند.

وی یادآورشد: خوشبختانه با توجه به بافت سنتی استان زنجان عمده سالمندان و معلولان در نزد خانواده ها نگهداری می شوند كه در این زمینه بهزیستی از طریق پرداخت مستمری و سایر خدمات از آنها حمایت می كند.

حسینی با بیان اینكه در تفكر تاب آوری شكست به رشد می انجامداظهار داشت: تاب آوری به سالمندان اجازه می دهد تا فراز و فرودهای سالمندی را بپذیرند و در عین حال با مشكلات و بحران هایی مثل از دست دادن عزیزان، مراقبت از همسر یا معلولیت كنار بیایند، به نحوی كه احساس كنند در مقایسه با زمان پیش از بحرانها قوی تر شده اند.

این مسوول یادآور شد: 2 مركز شبانه روزی نگهداری سالمندان زن و مرد در زنجان و هیدج فعال و نزدیك به 200 سالمند مقیم این مراكز هستند و سه مركز روزانه و 2 بنیاد فرزانگان نیز در سطح استان به سالمندان خدمات ارائه می دهند.

وی به فعالیت اولین پردیس زوجین سالمند در استان زنجان اشاره و خاطرنشان كرد: در این مركز زوج های سالمند می توانند بصورت مجزا و در سوییت اختصاصی خود زندگی كنند و از خدمات رفاهی، آموزشی، پزشكی و مراقبتی این مركز بهره مند شوند.

برچسب ها
- سازمان بهزیستی
- سالمندان
- اداره كل بهزیستی استان زنجان
- زنجان
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۰۴ - ۰۹/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۴