دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

سند ملی سالمندان در مرحله اجرا توسط ادارات جدی گرفته نمی شود
 
كرمانشاه - ایرنا - معاون توابخشی سازمان بهزیستی استان كرمانشاه با اشاره به تدوین سند سالمندان در سال 96 در كشور گفت: این سند 6 بندی در مرحله قانون گذاری، تعریف وظایف خوب تدوین شده اما در مرحله اجرا توسط دستگاه های اداری جدی گرفته نمی شود.
سند ملی سالمندان در مرحله اجرا توسط ادارات جدی گرفته نمی شود كرمانشاه - ایرنا - معاون توابخشی سازمان بهزیستی استان كرمانشاه با اشاره به تدوین سند سالمندان در سال 96 در كشور گفت: این سند 6 بندی در مرحله قانون گذاری، تعریف وظایف خوب تدوین شده اما در مرحله اجرا توسط دستگاه های اداری جدی گرفته نمی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «نیلوفر اختیاری» روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته سالمندان در سرسرای اداره كل بهزیستی استان كرمانشاه، افزود: این سند در راستای ارتقا توانمندسازی سالمندان، سطح فرهنگ جامعه درباره سالمندان، حفظ سلامت جسم و روح و روان اجتماعی سالمندان، ارتقا حمایت های اجتماعی از سالمندان ، ایجاد و ارتقا زیرساخت های زندگی شهری سالمندان و ارتقا خدمات تشكل های حمایتی سالمندان تدوین شده است.

وی با بیان اینكه جامعه در حال پیر شدن است و خدمات و زیر ساخت های شهری برای سالمندان فراهم نیست، گفت: در كشور ما در این خصوص قوانین و مصوبات خوبی وجود دارد اما در مرحله اجرا مشكل داریم كه لازم است اطلاع رسانی شود.

اختیاری هدف اصلی سازمان بهزیستی را روی پای خود ایستادن سالمندان با كارهای توانبخشی و حمایتی عنوان كرد و افزود: در حال حاضر 10/47 درصد جامعه استان را تشكیل می دهند روز به روز به تعداد آنها نیز افزوده می شود.

این مقام مسئول در ادامه بیان داشت: در استان كرمانشاه بهزیستی پنج مركز توابخشی با نگهداری هزار و 245 نفر از سالمندان، هفت مركز روزانه در راستای ارایه خدمات توابخشی، حمایتی ، مددكاری ، درمانی روزانه به سالمندان، سه مركز ویزیت در منزل در راستای ارایه خدمات درمانی و مددكاری در منزل به سالمندان و خانه های حمایتی كه خودگردان توسط سالمندان اداره می شود؛ زیرپوشش دارد.

برنامه های هفته سالمندان( 6 تا 12) مهر اعلام شد

معاون توابخشی بهریستی استان كرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود به برنامه های ویژه هفته سالمندان اشاره كرد و توضیح داد: محور اصلی برنامه هفته سالمندان تكریم این عزیزان است و بدین منظور، یكی از مهم ترین برنامه های این هفته؛ مراسم جشنی فردا پنجشنبه در مركز توانبخشی شهید یاری شهر كرمانشاه با حضور سالمندان و مسئولان برگزار می شود.

اختیاری همچنین یكی دیگر از برنامه هفته سالمندان را سركشی سالمندان از مراكز بی سرپست بهزیستی عنوان كرد.

وی در ادامه به عناوین روزهای هفته سالمندان اشاره كرد و بیان داشت: امروز ششم مهر روز اول هفته سالمندان با عنوان تكریم سالمندان و ارتقا سطح آگاهی و اطلاع رسانی جامعه در خصوص فرهنگ سازی در مورد سالمندان نام گذاری شده است.

اختیاری همچنین روز دوم این هفته را روز آموزش و توانمندسازی، روز سوم را روز خانواده دوستدار سالمندان؛ روز چهارم را روز تاب آوری و مشاركت زنان سالمندان ، روز پنجم را مراقبت، سلامت و روان اجتماعی سالمندان، روز ششم را روز حمایت اجتماعی و روز هفتم را روز قانون گذاری حمایتی و از تشكل های اجتماعی حمایت از سالمندان اعلام كرد.

10/47 درصد از جمعیت 2 میلیون نفری استان كرمانشاه را جامعه سالمندان تشكیل می دهند.

برچسب ها
- سازمان بهزیستی
- اداره كل بهزیستی استان كرمانشاه
- سالمندان
- روز جهانی سالمندان
- كرمانشاه
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۴:۵۲ - ۰۶/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۳