دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

خبر خوب بیمه سلامت برای بیماران پی كی یو
 
محمد مهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت كشور در گفت وگو با خبرنگار رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس، به تلاش های دولت برای رسیدگی به وضعیت بیماران پی كی یو، اظهار كرد: خوشبختانه دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به این بیماران داشته و شخص رئیس جمهور برای تأمین داروهای بیماران اس ام ای دستور داده و بخشی از این داروها برای توزیع وارد كشور شده است.

وی یادآور شد: سازمان غذا و دارو و حوزه معاونت درمان و پژوهش وزارت بهداشت در حال آماده سازی مقدمات دسترسی بیماران اس ام ای به داروی مورد نیاز است كه در مراكز آموزشی درمانی مراجع كودكان مانند بیمارستان های كودكان مفید، بیمارستان مركزطبی كودكان و بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) این اقدامات اجرا خواهد شد. انشالله بتوانند خدمات به بیماران صورت بگیرد و بررسی ها و نتایج هم آنجا بررسی شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت كشور به دیگر بخش های حمایت از بیماران خاص اشاره كرد و گفت: ما در صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج تقریباً به طور كامل همه تیپ های بیماران اس ام ای را در دیده ایم كه در همین راستا تمام خدمات بستری، سرپایی، توانبخشی و مشاوره و .. را به صورت  صددرصد رایگان پوشش می دهیم.

ناصحی درباره تأثیر احتمالی داروهای وارده بر بیماران اس ام ای، خاطرنشان كرد: در بحث داروها با توجه به هزینه های بسیار بالای این دارو، باید حتما نتیجه اثربخشی این داروها مشخص شود كه بر چه طیفی موثرتر است، این وظیفه را وزارت بهداشت در دستور كار دارد و انشالله به موقع انجام داده اند و دارو را وارد كشور كرده اند، امیدواریم هرچه سریعتر بیماران اس ام ای بتوانند از داروها استفاده كنند و نتیجه بخش باشد.

وی یادآور شد: آمارهای علمی و جهانی درباره این داروها شاید برای پاسخ دهی خیلی شاید امیدوار كننده نباشداما با وجود این كشور تصمیم را گرفته دارو وارد شود و كمك به این بیماران و خانواده ها انجام شود.

ناصحی همچنین درباره بیماران فنیل كتونوری پی كی یو و حمایت از آن ها گفت: ما در صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج نیز برای بیماران پی كی یو به طور كامل دیده ایم و هیج جای نگرانی برای بیماران متابولیك وجود ندارد، بیماران پی كی یو و موكوپلی ساكاریدوز (ام پی اس) كه شایع ترین گروه متابولیك هستند نیز  خوشبختانه خدمات داروهایی بستری و سرپایی را به آن ها ارائه می دهیم.

وی تأكید كرد: این نوید را به خانواده ها و بیماران می دهم كه بتوانیم خدمت مناسبی به آن در صندوق  ارائه دهیم.

پایان پیام/
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۱:۰۴ - ۰۹/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۸