دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

84 كودك دارای اختلال شنوایی در قزوین شناسایی شد
 
معاون توانبخشی اداره كل بهزیستی استان قزوین گفت: در سال گذشته 15 هزار و 158 هزار نوزاد غربالگری شنوایی شده و 84 كودك دارای اختلال تشخیص داده شدند
84 كودك دارای اختلال شنوایی در قزوین شناسایی شد
معاون توانبخشی اداره كل بهزیستی استان قزوین گفت: در سال گذشته 15 هزار و 158 هزار نوزاد غربالگری شنوایی شده و 84 كودك دارای اختلال تشخیص داده شدند

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، راحله جاتن در نشست خبری با اصحاب رسانه كه پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اداره كل بهزیستی برگزار شد، گفت: در سال گذشته 15 كودك كاندیدای كاشت حلزون بودند كه برای هر كدام از آن ها تا سقف 6 میلیون تومان كمك هزینه پرداخت می شود.

معاون توانبخشی اداره كل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: یك مركز كودك كم شنوا در استان فعال است كه 50 كودك از آن خدمت می گیرند.

وی بیان كرد: در استان 5 هزار و 393 نفر كم شنوا شناسایی شده اند كه 4 هزار و 87 نفر مستمری بگیر هستند.

این مسئول افزود: رابط ناشنوایان در استان محدود است و ناشنوایان همیشه در صورت مشكلات قضایی در برقراری ارتباط در دادگاه ها به مشكل برخورد می كردند و در همین راستا 30 نفر از افراد واجد شرایط آموزش دیدند، همچنین شرایط راه اندازی پیامك اورژانس برای افراد ناشنوا درحال پیگیری است.

وی درباره وضعیت و خدمات ارائه شده برای سالمندان عنوان كرد: افراد بالای 60 سال در گروه سنی سالمندان قرار می گیرند و قزوین از نظر وضعیت سالمندان نسبت به سایر استان ها از وضعیت خوبی برخوردار است و در رتبه 24 قرار دارد.

جاتن اظهار كرد: درحال حاضر 8.9 درصد جمعیت استان سالمند هستند كه 40 درصد در روستاها و 60 درصد در شهرها قرار دارند، همچنین 53 درصد بانوان و 47 درصد آقایان بوده و رشد سالمندی به صورت سالمند تنها در زنان بیشتر است.

وی ادامه داد: درحال حاضر 8 مركز شبانه روزی داریم كه در آن ها 300 نفر حضور دارند، همچنین 200 سالمند هم به صورت موقت در مراكز نیمه وقت حضور می یابند و سلامت جسمی و روحی آن ها سنجش می شود و برنامه های مختلفی برای اوقات فراغت و آموزش آن ها انجام می شود و درمجموع 2 هزار و 436 سالمند تحت پوشش بهزیستی داریم.

معاون توانبخشی اداره كل بهزیستی استان قزوین بیان كرد: 4 هزار و 85 نفر از افراد نابینا مستمری بگیر هستند كه در طیف های مختلف قرار دارند.

وی گفت: كمك هزینه معیشتی و مستمری برای هر نفر 400 هزار تومان، كمك هزینه تحصیلی و دانشجویی و ارائه وسایل كمك توانبخشی از موارد حمایتی برای نابینایان و ناشنوایان است.

انتهای پیام/
منبع خبر:
ایلنا
   تاریخ: ۱۳:۴۱ - ۱۰/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۴