دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشكی همه افراد عضو خودشان را در حوزه طب سالمندی توانمند كنند
 
رییس سازمان نظام پزشكی كشور در همایش روز جهانی سالمند:

وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشكی همه افراد عضو خودشان را در حوزه طب سالمندی توانمند كنند

رییس سازمان نظام پزشكی كشور در همایش روز جهانی سالمند كه در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد، گفت: وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشكی همه افراد عضو خودشان را در حوزه طب سالمندی توانمند كنند و همه رشته های پزشكی در این زمینه ورود كنند. در سازمان نظام پزشكی، آموزش و بازآموزی طب سالمندی را دنبال می كنیم.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دكتر رئیس زاده افزود: باید منابع كار دیده شود و برنامه هفتم توسعه، فرصت خوبی است كه قوانین بالادستی دیده شود و ریل گذاری های خوبی در این حوزه داشته باشیم.

رییس سازمان نظام پزشكی كشور ضمن تشكر از دكتر خانكه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، گفت: رئیس این دانشگاه همواره در مسیرهای سخت پیشگام هستند و گرامی داشت روز جهانی سالمند، كار مطلوبی است، و امید است در سطح ملی این نیاز پاسخ داده شود .

وی در ادامه تصریح كرد: امید به زندگی به عنوان یكی از شاخص های بهداشت و درمان جوامع مختلف است در كشور ما ارزیابی خوبی دارد و از میانگین جهانی بالاتر است. ارتقای شاخص امید به زندگی، بیانگر افزایش جمعیت سالمندی است كه هم می تواند گام مثبت و قوت باشد و هم تهدید محسوب شود.

وی افزود: از لحاظ فرهنگی و اجتماعی در مكتب قرآن، سالمندان تكریم شده اند و پیامبر از مصادیق احترام به خداوند را احترام به بزرگسالان دانسته، از لحاظ فرهنگی نیز وجود سالمندان، بركت است و یكی از دلایل موفقیت افراد، خدمتگزاری به پدر و مادر سالمند است. به لحاظ اجتماعی، پیران حلقه وصل و انتقال تجارب هستند.

دكتر رئیس زاده گفت: نگاه ما به جمعیت سالمندان، نگاه معیوبی است. سالمند را فرد سن بالا و نیازمند ترحم می دانیم، اما بدانیم فردی كه به پیری رسیده، فرد قهرمانی ست كه دوره های متعدد زندگی را گذرانده و به سن پیری رسیده است و باید این گروه ها تجارب خودشان را در اختیار ما قرار دهند.

رییس سازمان نظام پزشكی كشور افزود: متخصصان طب سالمندی یا Mph سالمندی باید زیاد و به روز شوند و این متخصصان در حوزه سلامت نقش ایفا كنند . طب سالمندی باید به گونه ای باشد كه همه جامعه پزشكی ما در حوزه خودشان طب سالمندی مورد نیاز رشته خود را بدانند، نمی توانیم انتظار داشته باشیم در كوتاه مدت به اندازه نیازمندی های سالمندان، متخصص طب سالمندی داشته باشیم، اما همه می توانند این دوره را ببینند.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: گلرخ
   تاریخ: ۱۳:۱۶ - ۱۰/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۱