دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

جمعیت سالمندی در اردبیل رو به افزایش است
 
اردبیل- مدیركل بهزیستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر با افزایش جمعیت سالمندی در اردبیل روبه رو هستیم كه این رویداد نیازمند ارتقا و تداوم خدمات رسانی به این قشر ارزشمند جامعه است.
جمعیت سالمندی در اردبیل رو به افزایش است اردبیل- مدیركل بهزیستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر با افزایش جمعیت سالمندی در اردبیل روبه رو هستیم كه این رویداد نیازمند ارتقا و تداوم خدمات رسانی به این قشر ارزشمند جامعه است.

حامد رضایی در گفت وگو با خبرنگار مهر، اظهار كرد: شرایط روی داده در وضعیت كرونایی سبب شد تا بسیاری از سالمندان فعال ما كه در جامعه حضوری با نشاط داشتند، خانه نشین شده و همچنان درگیر عواقب اجتماعی شرایط هستند.

وی با اشاره به اینكه در پساكرونا باید برنامه ریزی های گسترده برای به صحنه آوردن سالمندان به منظور جلوگیری از خانه نشینی و ركود جسمی آنها انجام شود، تصریح كرد: ایجاد فضای سالم و با نشاط اجتماعی برای حضور سالمندان باید در اولویت دستگاه های خدمات رسان قرار گیرد.

مدیركل بهزیستی استان اردبیل تكریم سالمندان را از توصیه های عظیم قرآن اعلام كرد و گفت: تكریم سالمندان باید به یك فرهنگ در جامعه ما تبدیل شود تا جوانان ما با استفاده از تجارب ارزشمند این قشر گران سنگ، بتوانند برای زندگی آینده خود رهنمودهای ارزنده ای كسب كنند.

رضایی افزود: با توجه به اینكه معمولاً سالمندی همراه با مشكلاتی از جمله مشكلات جسمی، اجتماعی و روحی است، مراقبت از سالمندان همراه با آموزش شیوه زندگی سالم می تواند منجر به كاهش بار بیماری، فعال بودن و افزایش امید به زندگی در سالمندان شود.

وی با اشاره به جمعیت بیش از 120 هزار نفری سالمندان در اردبیل خاطرنشان كرد: بیش از 9 هزار نفر از این سالمندان در مجموع از خدمات گوناگون بهزیستی استان اردبیل از جمله دریافت مستمری ماهانه برخوردار هستند و 610 نفر نیز در قالب 10 مركز شبانه روزی، روزانه، خانه حمایتی و مراقبت در منزل زیر پوشش خدمات اقامتی، توانبخشی، پزشكی و فرهنگی قرار دارند.

مدیركل بهزیستی استان اردبیل اضافه كرد: بر اساس پیش بینی ها در 20 سال آینده جمعیت سالمندی استان و كشور به چهار برابر افزایش خواهد یافت كه در این راستا همكاری سایر دستگاه های اجرایی و نهادهای مردمی ضروری به نظر می رسد.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۰۹:۵۲ - ۱۰/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۱