دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

ارائه خدمات توانبخشی به 4000 سالمند در استان زنجان
 
مدیركل بهزیستی استان زنجان، از ارائه خدمات توانبخشی به 4000 سالمند در این استان خبر داد.
ارائه خدمات توانبخشی به 4000 سالمند در استان زنجان سلمان حسینی روز گذشته (10 مهرماه) در مراسم بزرگداشت سالمندان و قدردانی از مادریاران مركز سالمندان شهر هیدج از ارائه خدمات توان بخشی برای قریب به 4000 نفر سالمند تحت پوشش خبر داد و گفت: ارائه خدمات ویژه به سالمندان همواره مورد توجه ویژه بهزیستی بوده و پرداخت هزینه درمان، لوازم كمك توان بخشی و مناسب سازی محیط زندگی سالمندان و ... در حال انجام است.

وی با یادآوری اینكه دو مركز شبانه روزی نگه داری سالمندان زن و مرد در زنجان و هیدج فعال هستند كه در مركز زنجان مردان و در مركز هیدج نیز زنان نگه داری می شوند، ادامه داد: نزدیك به 200 سالمند مقیم این مراكز هستند.

مدیركل بهزیستی استان زنجان در ادامه از فعالیت سه مركز روزانه در استان نیز خبر داد و متذكر شد: در حال حاضر دو بنیاد فرزانگان نیز در سطح استان به سالمندان خدمات ارائه می دهند.

وی به فعالیت اولین پردیس زوجین سالمند در استان زنجان اشاره كرد و یادآور شد: در این مركز زوج های سالمند می توانند به صورت مجزا و در سوئیت اختصاصی خود زندگی كنند و از خدمات رفاهی، آموزشی، پزشكی و مراقبتی این مركز بهره مند شوند.

حسینی با یادآوری اینكه بیش از هزار سالمند مستمری بگیر از سازمان بهزیستی هستند، خاطرنشان كرد: خوشبختانه با توجه به بافت سنتی استان عمده سالمندان و معلولان در نزد خانواده ها نگه داری می شوند كه در این زمینه بهزیستی از طریق پرداخت مستمری و سایر خدمات از آن ها حمایت می كند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۰:۱۹ - ۱۱/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۴