دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

ویژه برنامه ولادت حضرت علی (ع) در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی دانشگاه علوم بهزیستی؛

ویژه برنامه ولادت حضرت علی (ع) در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد

مراسم میلاد حضرت علی (ع) و محفل انس با قرآن روز دوشنبه در میدان غدیر دانشگاه علوم بهزیستی و با حضور جمعی از اساتید و كاركنان این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی بنقل از مفدا؛ در ابتدای این مراسم حجت الاسلام مرتضی عباسی معاون دفتر نهاد رهبری در دانشگاه ضمن تبریك ولادت امام جواد (ع) و 13 رجب ولادت امیرالمومنین علی (ع)، پیرامون شخصیت دو بزرگوار جهان هستی سخنانی ایراد كرد.
وی در خصوص زندگی امام جواد (ع) و امیرالمومنین علی (ع) با استنادات تاریخی به بررسی ویژگی های حضرات در احادیث قدسی پرداخت .
معاون دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه، به بیانات پیامبر اسلام (ص) درخصوص امیرالمومنان (ع) و قسمت هایی از زندگی امام جواد (ع) و تلاشهای آن حضرت پس از امام رضا علیه السلام، فعالیتهای فرهنگی و علمی و نحوه برخورد امام با فرقه های منحرف زیدیه و واقفیه اشاره كرد .
حاج آقا عباسی تصریح كرد: در عظمت علی (ع)، خداوند متعال سنگ تمام گذاشته به گونه ای كه در احادیث قدسی، محوریت و فضیلت این ولی الهی را با تمام ویژگی های خلیفه الهی در زمین تبیین كرده اند و پیامبر نیز در حق علی علیه السلام بارها فرمودند كه اگر من آخرین پیامبر نبودم، قطعا علی (ع) بعد از من پیامبر می شد و علی (ع ) نیز خود فرمود، آینده از اسرار وجود من آگاه خواهید شد و من برای حفظ اساس اسلام صبر پیشه خواهم كرد .
وی ادامه داد: زندگی امیرالمؤمنین(ع) در ابعاد مختلفی الگو است و این الگو بودن فقط به عبادت كردن ختم نمی شود و می توان به نحوه حكومت داری، رفتار و تعامل با همسر و فرزندان در خانه، رسیدگی به مردم، دستگیری از فقرا و یتیم نوازی ایشان نیز اشاره كرد.
گفتنی است؛ در جشن بزرگداشت اعیاد غدیر از محتوای سخنان حجت الاسلام عباسی سوالاتی مطرح شد و به برگزیدگان جوایزی اعطا شد. همچنین، همزمان با این مراسم و محفل انس با قرآن، اجرای قاری برجسته "مهدی حسینی" و اجرای گروه تواشیح طه ، از برگزیدگان مسابقات دهه فجر تقدیر شد.



انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: طیبی - گلرخ
   تاریخ: ۰۱:۴۰ - ۰۶/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۵۷