دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

سالمندی؛ دوره ای كه با خودمراقبتی می تواند به خوبی آن را زیست
 
رئیس اداره سلامت سالمندان معاونت بهداشت وزارت بهداشت گفت: اگر سالمندان نحوه زندگی درست و فعالیت های مناسب خود را بدانند و اینكه چه كار هایی را می توانند برای جامعه شان انجام دهند كه در میانسالی و جوانی نمی توانستند، مشروط بر اینكه جامعه قدر آن ها را بداند، دیگر به دوره سالمندی به عنوان یك دوره ...
سالمندی؛ دوره ای كه با خودمراقبتی می تواند به خوبی آن را زیست
رئیس اداره سلامت سالمندان معاونت بهداشت وزارت بهداشت گفت: اگر سالمندان نحوه زندگی درست و فعالیت های مناسب خود را بدانند و اینكه چه كار هایی را می توانند برای جامعه شان انجام دهند كه در میانسالی و جوانی نمی توانستند، مشروط بر اینكه جامعه قدر آن ها را بداند، دیگر به دوره سالمندی به عنوان یك دوره بحران نمی نگرند.
سالمندی؛ دوره ای كه با خودمراقبتی می تواند به خوبی آن را زیستبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، "محسن شتی" در برنامه سلام صبح بخیر شبكه سه سیما با بیان اینكه با گذر سن به طور طبیعی ظرفیت قلب انسان، سیستم گوارشی، سیستم عصبی و سیستم های مختلف آرام آرام كاهش می یابد و بدن انسان وعملكردش باید متناسب با آن تنظیم شود، تاكید كرد: نمی توان سن خاصی برای سالمندی و پیری تعریف كرد.

رئیس اداره سلامت سالمندان معاونت بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینكه سالمندی مساوی بیماری نیست، افزود: ممكن است برخی در 40 یا 50 سالگی توانمندی خود را از دست بدهند و از بیماری های مختلف رنج ببرند و افرادی نیز در 80 سالگی زندگی سالمی داشته باشند.

"محسن شتی" گفت: هیچگاه برای در پیش گرفتن یك سبك زندگی سالم دیر نیست، همه سالمندان می توانند متناسب با وضعیت جسمی و وضعیت خود و با نظر متخصص فعالیت بدنی و ورزشی داشته باشند.

رئیس اداره سلامت سالمندان معاونت بهداشت وزارت بهداشت تاكید كرد: سالمندی سالم در بیشتر موارد برآمده از نوجوانی، جوانی و میانسالی سالم است، به گونه ای كه اگر تن سالمی به 60 سالگی ببریم، به طور طبیعی، سالمندی سالمی نیز خواهیم داشت.

"محسن شتی"همچنین با اشاره به اینكه مشكلات سلامتی دلایل متنوعی دارند بعضی دلایل قابل مداخله هستند و بعضی ها مانند عامل جنسیت و سن و نژاد و خانواده قابل مداخله نیستند، افزود: بهتر است روی عواملی متمركز شویم كه می توانیم تغییرشان دهیم.

رئیس اداره سلامت سالمندان معاونت بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به تغذیه سالم، فعالیت بدنی كافی، سلامت روان، سلامت معنوی و روابط اجتماعی به عنوان عوامل قابل مداخله بر اهمیت خودمراقبتی در سالمندی تاكید كرد.

"محسن شتی" گفت: در دفتر سلامت جمعیت و خانواده و مدارس وزارت بهداشت، بسته ها و محتوا هایی در مورد تغذیه سالم، فعالیت بدنی كافی، سلامت روان و توانبخشی آماده شده كه سالمندان و میانسالان می توانند استفاده كنند.

رئیس اداره سلامت سالمندان معاونت بهداشت وزارت بهداشت تاكید كرد: همین چهارشنبه سه جلد آن چاپ شده است و در وب سایت ها هم قرار داده می شود.
   تاریخ: ۱۸:۱۹ - ۱۰/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۱۹