دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

فعالیت 17 مركز روزانه سالمندی در استان یزد
 
معاون توانبخشی بهزیستی استان یزد از فعالیت 17 مركز روزانه سالمندی در استان خبر داد.
فعالیت 17 مركز روزانه سالمندی در استان یزد
معاون توانبخشی بهزیستی استان یزد از فعالیت 17 مركز روزانه سالمندی در استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مركز یزد، مراسم گرامیداشت روز جهانی سالمندان با حضور 350 نفر از سالمندان مراكز روزانه سالمندی استان یزد با شعار «تاب آوری و مشاركت زنان سالمند» در بوستان آزادی یزد برگزار شد.فعالیت 17 مركز روزانه سالمندی در استان یزد

معاون توانبخشی بهزیستی استان یزد در این مراسم گفت: جمعیت سالمندی در ایران طی 20 سال آینده دو برابر می شود در حالی كه 2 برابر شدن جمعیت سالمندی در برخی از كشور ها طی 50 سال حاصل می شود.

محسن صباغی نژاد افزود: این مقایسه دلالت بر یك هشدار مهم است كه ما باید در این بازه زمانی محدود، ضمن شناسایی نیاز های سالمندی نسبت به رفع آن ها تلاش كنیم.

وی تعداد فعلی مراكز روزانه سالمندی تحت نظارت بهزیستی را 17 مركز ذكر كرد و اظهار داشت: تعداد مراكز روزانه در استان تهران هم اكنون 3 مركز است كه این نشان می دهد بهزیستی استان یزد در راه اندازی و گسترش مراكز روزانه سالمندی در مقایسه با سایر استان ها اهتمام جدی داشته است.

صباغی نژاد بر ضرورت بیش از پیش توسعه مراكز روزانه سالمندی در استان تاكید كرد و ادامه داد: در حال حاضر نیز یزد به افزایش 10 برابری مراكز روزانه سالمندی نیاز دارد و برای رفع این چالش باید تمهیداتی اندیشیده شود.
   تاریخ: ۱۶:۴۷ - ۱۰/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۷