دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

خدمات توانبخشی، نیاز جمعیت رو به رشد سالمندان
 
رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، جمعیت رو به رشد سالمندان را نیازمند خدمات توانبخشی دانست.
حمیدرضا خانكه:
خدمات توانبخشی، نیاز جمعیت رو به رشد سالمندان
رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، جمعیت رو به رشد سالمندان را نیازمند خدمات توانبخشی دانست.
حمیدرضا خانكهبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «حمیدرضا خانكه» در همایش گرامیداشت روز جهانی سالمند با اشاره به افزایش «امید به زندگی» به عنوان یكی از شاخص های توسعه ای در كشور، گفت: افزایش امید به زندگی، جمعیت سالمندان را افزایش داده است و این روند افزایشی به سرعت ادامه دارد، اما جمعیت رو به رشد سالمندان و عمر طولانی افراد جامعه، نیاز به خدمات حمایتی و توانبخشی دارد.

وی افزود: هم اكنون 30 درصد مردم كشور به خدمات توانبخشی نیاز دارند و 16 تا 17 درصد جامعه، افراد دارای معلولیت هستند كه به نوعی از خدمات توانبخشی استفاده می كنند و با وجود جمعیت نیازمند خدمات توانبخشی، این خدمات در كشور، كافی نیست.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با تاكید بر اینكه همه در دوره سالمندی، نیازمند خدمات توانبخشی هستند، گفت: باید جایگاه تولیت توانبخشی و مرجعیت توانبخشی در كشور مشخص شود تا بتواند به گسترش این خدمات در اقصی نقاط كشور، كمك كند.

خانكه همچنین با اشاره به اینكه سالمندان برای حضور در اجتماع باید از حمایت و امكانات لازم برخوردار باشند، تاكید كرد: باید خانه ها و شهر را با نیاز های سالمندان سازگار كنیم و شهرداری ها می توانند امكانات شهری را مطابق با نیاز سالمندان در نظر بگیرند.

وی درباره تربیت نیروی متخصص این حوزه نیز گفت: دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و سایر دانشگاه نیروی متخصص این حوزه را تربیت می كنند، ضمن آنكه نیاز به تربیت نیرو در رشته طب سالمندی نیز داریم.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با اشاره به تدوین سند ملی سالمندی تاكید كرد: برنامه اقدام این سند هنوز تدوین نشده است و انتظار داریم تا مجلس شورای اسلامی با نظارت و توجه به این موضوع، به اجرای این سند كمك كند.

خانكه ابراز امیدواری كرد: با ارتقای دانش و آگاهی جامعه و تقویت امكانات و حمایت ها، بتوانیم در هر خانه پذیرای بزرگان خودمان باشیم، زیرا در فرهنگ ما ایرانیان، وجود سالمند در هر خانه، به مانند چراغ آن خانه است.
   تاریخ: ۱۶:۳۵ - ۱۰/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۵