دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

بررسی عملیات رسانه ای در اغتشاشات و متناسب سازی حقوق كاركنان دولت در كمیسیون های مجلس
 
تهران - ایرنا - بررسی عملیات رسانه ای در اغتشاشات اخیر و لایحه متناسب سازی حقوق كاركنان دولت در دستور كار این هفته كمیسیون های امنیت ملی و برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی است.
بررسی عملیات رسانه ای در اغتشاشات و متناسب سازی حقوق كاركنان دولت در كمیسیون های مجلس تهران - ایرنا - بررسی عملیات رسانه ای در اغتشاشات اخیر و لایحه متناسب سازی حقوق كاركنان دولت در دستور كار این هفته كمیسیون های امنیت ملی و برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، مجلس شورای اسلامی دراین هفته تشكیل جلسه خواهد داد و كمیسیون های تخصصی مجلس نیز بررسی طرح ها و لوایح و همچنین طرح سوال درباره مسائل مختلف كشور از برخی وزرای دولت را در دستور كار دارند.

بررسی عملیات رسانه ای در اغتشاشات اخیر در كمیسیون امنیت ملی

كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این هفته بررسی طرح تاسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، نشست مشترك با رئیس سازمان صدا و سیما، بررسی عملیات رسانه ای در اغتشاشات اخیر توسط كمیته جنگ نرم را دستور كار دارد.

وزیر نیرو به كمیسیون صنایع و معادن می رود

كمیسیون صنایع و معادن مجلس در این هفته و در روز یكشنبه ادامه گزارش تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پتروشیمی الوند را بررسی می كنند. دعوت از رئیس كل بانك مركزی و معاونان مربوطه برای بررسی موضوع تسهیلات ارزی در حوزه صنعت و مشكلات و چالش های آن دیگر دستوركار كمیسیون در روز یكشنبه خواهد بود.

اعضای كمیسیون صنایع و معادن مجلس روز سه شنبه(19 مهر ماه) میزبان وزیر نیرو خواهند بود تا موضوع برق صنایع كشور و مشكلات و معضلات مربوط به آن را بررسی كنند.

همچنین دعوت از مسئولان سازمان برنامه و بودجه كشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای رسیدگی به موضوع حقوق دولتی معادن و استماع گزارش های مربوط دیگر دستوركار روز سه شنبه كمیسیون صنایع و معادن مجلس است.

لایحه متناسب سازی حقوق كاركنان دولت در كمیسیون برنامه و بودجه بررسی می شود

كمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در این هفته ادامه بررسی طرح نظام برنامه ریزی و بودجه كشور و بررسی لایحه دو فوریتی متناسب سازی حقوق كاركنان دولت را در دستور كار دارد.

اعضای هیات تحقیق و تفحص از دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در كمیسیون آموزش انتخاب می شوند

كمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس فردا یكشنبه گزارش رئیس مركز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدامات و برنامه های آن مركز در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری را استماع خواهد كرد و در ادامه طرح «الحاق موادی به قانون تشكیل شوراهای آموزش و پرورش در استان ها، شهرستان ها و مناطق كشور» با محوریت تقویم مدارس بررسی خواهد شد.

انتخاب اعضای هیات تحقیق و تفحص از دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و بررسی طرح مدرسه؛ كانون تربیت و پیشرفت محله از دیگر دستور كارهای این كمیسیون در روز یكشنبه است. در روز دوشنبه هم طرح برگزاری آموزش و ارتقاء مهارت های حكمرانی و تربیت حكمرانان آینده كشور در كمیته آموزش عالی بررسی می شود.

وزیر بهداشت و درمان به سوالات نمایندگان پاسخ می دهد

كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در روز یكشنبه گزارش مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران و معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در خصوص نحوه اجرائی شدن بند (ن) تبصره 17 قانون بودجه 1401 كل كشور را استماع خواهد كرد و در ادامه گزارش دیوان محاسبات كشور در خصوص عملكرد هیات امناء ارزی در معالجه بیماران ارائه می شود.

در روز دوشنبه نیز دعوت از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی جهت پاسخگوئی به سئوالات برخی از نمایندگان در دستور كار است و در ادامه كمیته بهزیستی و توانبخشی مشكلات سالمندان و كمیته سلامت الكترونیك تكالیف اجرائی تبصره 17 دستگاه های متولی را رسیدگی خواهند كرد.

این كمیسیون در روز سه شنبه استماع گزارش معاون توسعه و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در خصوص نحوه هزینه كرد یك درصد مالیات ارزش افزوده و بررسی نحوه اجرائی شدن بند (ج) تبصره 17 بودجه 1401 با حضور مسئولین وزارت بهداشت را در دستور كار دارد.

بررسی علل و عوامل موثر در ناآرامی های اخیر كشور در كمیسیون اجتماعی

كمیسیون اجتماعی مجلس در این هفته بررسی آسیب های اجتماعی كمیسیون اجتماعی به منظور بررسی اقدامات به عمل آمده، چالش ها، موانع، ظرفیت ها و احكام پیشنهادی در حوزه طلاق در كمیته زنان و خانواده، بررسی علل و عوامل موثر در ناآرامی های اخیر كشور از منظر مولفه ها و شاخص های اجتماعی با حضور فرماندهی انتظامی، وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه را دستور كار دارد.

جلسه كمیته ویژه نظارت و بازرسی عملكرد سازمان تامین اجتماعی و شركت های تابعه در محل سازمان تامین اجتماعی و دعوت از وزیر آموزش و پرورش به منظور پاسخ به سوالات برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیگر دستور جلسه این هفته كمیسیون اجتماعی است.

جلسه كمیته ویژه بازرسی و نظارت بر اجرای قوانین از هلدینگ صبا انرژی وابسته به صندوق بازنشستگی كشوری و بررسی شور دوم طرح اصلاح ماده(5) بیمه كارگران ساختمانی دردستور كار این هفته كمیسیون اجتماعی است.

بررسی طرح آزادسازی قیمت نهاده های دامی با حضور وزیر اقتصاد در كمیسیون كشاورزی/ سوال نمایندگان از وزیر جهاد

كمیسیون كشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در روز یكشنبه(17مهرماه) موضوع آزاد سازی قیمت نهاده های دامی و اجرای الگوی كشت با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس بانك مركزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی و وزیر جهاد كشاورزی بررسی می شود.

نشست با انجمن صنفی شركتهای حمل و نقل كالای جاده ای بندر امام خمینی (ره) و بررسی مسائل و مشكلات مربوط به صنایع قند و شكر دیگر دستور كار روز یكشنبه كمیسیون كشاورزی است.

وزیر جهاد كشاروزی به منظور پاسخگویی به سئوالات برخی از نمایندگان در نشست روز (سه شنبه 19 مهرماه) كمیسیون كشاورزی حاضر می شود. در ادامه نیز اعضای كمیسیون كشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در نشستی با حضور معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی برنامه ها و عملكرد این سازمان در حوزه كشاورزی بررسی می شود.

وزیر كشور به سوالات 19 نماینده مجلس پاسخ می دهد

اعضای كمیسیون امور داخلی كشور و شوراها فردا یكشنبه انتخاب دو نفر از نمایندگان ناظر متقاضی عضویت در شورای عالی مقابله و پیشگیری از جرائم پولشویی و تامین مالی تروریسم، طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراهای اسلامی كشور و بررسی طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان مجلس را دستور كار دارند.

در روز سه شنبه نیز دعوت از وزیر كشور برای بررسی سوالات 19 نماینده مجلس در دستور كار كمیسیون اجتماعی است.

نشست مشترك كمیسیون انرژی مجلس با رییس صدا و سیما برگزار می شود

كمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در روز یكشنبه جلسه مشترك با حضور پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما برای بررسی راهكارهای همكاری و تعامل به منظور آگاهی بخشی به مردم در جهت رعایت الگوی مصرف و بهینه سازی مصرف انرژی در كشور را برگزار خواهند كرد.

همچنین روز سه شنبه بررسی درخواست تعدادی از نمایندگان جهت تحقیق و تفحص از عملكرد شركت تولید نیروی برق آبادان در مدیریت نیروگاه سیكل تركیبی آبادان در دستور كار است و در ادامه درخواست تعدادی از نمایندگان جهت تحقیق و تفحص از عملكرد وزارت نیرو در استفاده از منابع حاصل از افزایش تعرفه برق بررسی می شود.

طرح اصلاح قانون تشكیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری در كمیسیون حقوقی و قضایی بررسی می شود

بررسی طرح حمایت از مالكیت صنعتی، بررسی طرح اصلاح مواد (705) تا (711) كتاب پنجم قانون مجازات اسلامی، ادامه بررسی طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناك، ادامه بررسی طرح تشكیل سازمان نظام داوری جمهوری اسلامی ایران و بررسی طرح اصلاح قانون تشكیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری در دستور كار این هفته كمیسوین حقوقی و قضایی مجلس است.

نحوه اجرای قوانین و مقررات عفاف و حجاب در كمیسیون فرهنگی بررسی خواهد شد

كمیسیون فرهنگی مجلس فردا یكشنبه بررسی طرح اصلاح ماده (1) قانون تشكیل سازمان روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران، بررسی لایحه موافقتنامه تأسیس و چهارچوب فعالیت مراكز فرهنگی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه و استماع گزارش گروه توسعه فناوری نوروز را در دستور كار دارد.

بررسی طرح تاسیس و نحوه اداره كتابخانه های عمومی كشور و بررسی تقاضای اعمال تبصره (1) ماده 45 آیین نامه داخلی مجلس در خصوص نحوه اجرای قوانین و مقررات عفاف و حجاب از دیگر مواردی است كه این هفته در كمیسیون فرهنگی مجلس بررسی خواهد شد.

(طبق تبصره 1 ماده 45 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی - كمیسیون ها رأساً یا با تقاضای حداقل ده نفر از نمایندگان می توانند در موارد مهم و حساس و در مواجهه با تخلفات یا سوء مدیریت، با دعوت از مسئولان ذی ربط موضوع را بررسی نموده و گزارش آن را به هیأت رئیسه ارائه نمایند. در صورتی كه درخواست بررسی از سوی نمایندگان باشد حداكثر پنج نفر از آنها می توانند در تهیه گزارش با كمیسیون مشاركت نمایند. هیأت رئیسه می تواند گزارش مذكور را در دستور كار مجلس قراردهد. دراین صورت سخنگوی كمیسیون و نماینده دولت هركدام به میزان پانزده دقیقه و شش نفر از نمایندگان به قید قرعه از بین متقاضیان هركدام به میزان پنج دقیقه، نظرات خود را بیان می نمایند.

هرگاه كمیسیون همراه با گزارش پیشنهادهایی برای تصویب به مجلس ارائه نماید با رعایت مفاد آیین نامه داخلی در دستور حداكثر دو هفته بعد مجلس قرارخواهد گرفت و مطابق آیین نامه داخلی رسیدگی می شود. نمایندگان می توانند پیشنهادهای خود را تا چهل و هشت ساعت پس از پایان قرائت گزارش به كمیسیون تحویل نمایند. كمیسیون تا یك هفته گزارش نهائی خود را به مجلس ارائه می دهد. درصورتی كه كمیسیون در گزارش خود، در مورد ناكارآمدی مسئول ذی ربط دلایلی ارائه نماید، مراتب توسط هیأت رئیسه به بالاترین مقام مسئول مذكور برای اقدام مقتضی اعلام می گردد.)

ارائه گزارش طرح اصلاح قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی كشور در كمیسیون ویژه جهش تولید

كمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس در این هفته گزارش كمیسیون قضایی و حقوقی درخصوص طرح اصلاح قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی كشور را بررسی خواهد كرد و در روز دوشنبه (18 مهرماه) اعضای كمیسیون باحضور مسوولان نحوه اجرای ماده 5 قانون اجرای سیاست های كلی اصل 44 قانون اساسی را بررسی خواهند كرد.

طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و كنترل ساختمان در كمیسیون عمران بررسی می شود

كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی این هفته ادامه رسیدگی به طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و كنترل ساختمان را در دستور كار دارد و قرار است شهردار تهران و معاونین وزیر راه و شهرسازی جهت ارائه گزارش درخصوص بافت فرسوده و مسكن تهران روز سه شنبه در صحن كمیسیون عمران حاضر شوند.

بررسی وضعت توسعه زیرساختهای ریلی و ارائه برنامه با دعوت از مسئولان در كمیته حمل و نقل ریلی، بررسی پیشنهادات برنامه های شهرسازی در برنامه هفتم توسعه در حوزه شهرسازی با دعوت از مسئولان در كمیته معماری و شهرسازی و بازدید از سامانه های طرح های تملك دارایی سرمایه ای سازمان برنامه و بودجه در كمیته نظام های فنی، اجرایی و مهندسی در دستور كار این هفته كمیسیون عمران مجلس است.

انتخاب هیات مدیره جدید خبرگزاری خانه ملت در كمیسیون آیین نامه داخلی

اعضای كمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در روز سه شنبه ادامه رسیدگی به گزارش كارگروه مصرح در ماده 142 قانون آیین نامه داخلی داخلی مجلس درباره اصلاح مواد 28، 29، 31 و 32 آئین نامه داخلی مجلس كه به موضوع نحوه رسیدگی به اعتبارنامه نمایندگان در ابتدای دوره می پردازد را در دستور كار دارند.

روز چهارشنبه (20 مهر ماه) اولویت بندی و تعیین 10 نفر از نمایندگان متقاضی عضویت در هیأت مدیره مؤسسه خبرگزاری خانه ملت برای معرفی به صحن علنی و رسیدگی به گزارش كمیته مباحث اداری و ساختاری مجلس در مورد دستورالعمل تشكیل فراكسیون های مجلس شورای اسلامی در دستور كار این كمیسیون است.

برچسب ها
- مجلس شورای اسلامی
- دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
- مركز پژوهش های مجلس شورای اسلامی
- سازمان برنامه وبودجه كشور
- سازمان بیمه سلامت ایران
- وزارت اطلاعات
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۱:۳۱ - ۱۶/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۰