دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

افراد مسن با فعالیت جسمی منظم ،حافظه بهتری نسبت به سالمندان كم تحرك دارند
 
دماوند- ایرنا- رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند گفت:افراد مسنی كه فعالیت جسمی منظم دارند، تعادل، قدرت، كنترل حركتی، انعطاف پذیری، استقامت و حتی از حافظه بهتری نسبت به سالمندان كم تحرك برخوردارند.
افراد مسن با فعالیت جسمی منظم ،حافظه بهتری نسبت به سالمندان كم تحرك دارند دماوند- ایرنا- رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند گفت:افراد مسنی كه فعالیت جسمی منظم دارند، تعادل، قدرت، كنترل حركتی، انعطاف پذیری، استقامت و حتی از حافظه بهتری نسبت به سالمندان كم تحرك برخوردارند.

فاطمه خانزادی روز پنجشنبه به خبرنگاران توضیح داد: شنوایی یكی از مهم ترین حواس پنجگانه انسان است اما فرد ناشنوا به خاطر مشكلی كه در ارتباط گیری با دیگران دارد نباید از حضور در جامعه طرد شود.

وی در خصوص حقوق شهروندی ناشنوایان افزود: احقاق حق ناشنوایان، شناسایی و بهبود مشكلات زندگی روزمره آنها همانند دیگر معلولین حوزه امور توانبخشی حائز اهمیت است كه بر همین اساس بهزیستی دماوند 178 ناشنوا شناسایی شده و دارای پرونده را تحت پوشش دارد.

وی اشاره كرد: در بهزیستی دماوند با ارائه خدماتی همچون سمعك، باطری سمعك، كمك موردی برای كاشت حلزون، هزینه های درمان، دفترچه بیمه، پرداخت حق مستمری به معلولین دارای معلولیت ناشنوایی پس از ارائه مدارك پزشكی در كمیسیون تعیین نوع وشدت معلولیت طبق رعایت تمامی قوانین و دستورالعمل های سازمان بهزیستی خدمات دهی می شود.

خانزادی خاطرنشان كرد: حفظ تكریم و احترام به افراد سالمند از وظایف هرخانواده و شهروندی است و به فرزندان در مرحله اول توصیه می شود نسبت به نگهداری سالمندان در منازل خود اقدام و هرگونه خدمات بهداشتی، درمانی توسط فرزندان انجام شود و در صورتی كه واقعا نگهداری فرد سالمند در منزل مانند داشتن آلزایمر شدید، در دسترس نبودن امكانات بهداشت و درمانی غیر ممكن بود به مراكز نگهداری شبانه روزی سپرده شوند.

وی در خصوص تنها مركز نگهداری از مركز سالمندان شبانه روزی بیان كرد: تنها مركز نگهداری از سالمندان دماوند واقع در شهر رودهن با نام شیرین و با دارا بودن 17 سالمند با مجوز رسمی از سازمان بهزیستی فعالیت می كند.

رئیس اداره بهزیستی دماوند گفت: برنامه های توان بخشی برای سالمندان به آن ها كمك می كند در وضعیت نرمالی قرار گیرند؛ سالمندان هر چه بیشتر فعال باشند بسیاری از عوامل مرتبط با پیری ازجمله قدرت، تعادل، هماهنگی، انعطاف پذیری و درد را بهبود می بخشد.

وی افزود: افراد مسنی كه فعالیت جسمی منظم دارند، تعادل، قدرت، كنترل حركتی، انعطاف پذیری، استقامت و حتی از حافظه بهتری نسبت به سالمندان كم تحرك برخوردارند.

خانزادی خدمات ارائه شده در منازل سالمندان را مناسب سازی منازل و خودرو، بیمه، پرداخت مستمری سالمندان دارای 60 سال به بعد، كمك تجهیزات توانبخشی مانند عصا، واكر، باطری سمعك و... و. خواند.

برگزاری جشنواره هنری آوای مهر برای افراد دارای معلولیت

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند خاطر نشان كرد: جشنواره هنری، ویژه افراد دارای معلولیت و در سه بخش موسیقی، ادبیات و خوشنویسی برگزار می شود و شهروندان دارای معلولیت دماوندی می توانند آثار خود را به واحد امور توانبخشی واقع در میدان شهدا(جهاد سابق) مجتمع خدمات بهزیستی شهید سجادیان حداكثر تا پایان آبان ماه ارسال كنند.

رئیس بهزیستی دماوند در خصوص رده سنی شركت كنندگان گفت: 5 تا 11 سال گروه الف، 12 تا 18 سال گروه ب، 19 تا 35سال گروه ج، و 36 سال به بالا نیز رده سنی د، كه با توجه به نوع معلولیت از یكدیگر تفكیك خواهند شد.

وی افزود: بخش موسیقی در قالب تكخوانی و تك خوانی، دونوازی و گروه نوازی برگزار خواهد شد كه افراد باید قطعه خود را حداقل سه و حداكثر پنج دقیقه ضبط كنند؛ در بخش شعر و ادبیات می توانند شعر نو، كلاسیك و قطعه ادبی با مبحث آزاد نیز ودر بخش خوشنویسی در حوزه قلم نی، تحریر، و نقاشی خط برگزار می شود و موضوع نیز آزاد خواهد بود و هر شركت كننده مجاز است یك اثر در اندازه پنجاه در هفتاد سانتیمتر و یا در قطع A3 بدون قاب یا پاسپارتو به دبیرخانه ارسال كند.

برچسب ها
- سازمان بهزیستی
- شهرستان دماوند
- ناشنوایان
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۴:۰۵ - ۱۴/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۴