دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

درمان قطعی كووید 19 مانند یك راز باقی مانده است
 
نزدیك به 145 میلیون نفر در جهان حداقل یك علامت طولانی مدت كووید 19 را داشتند.
نزدیك به 145 میلیون نفر در جهان حداقل یك علامت طولانی مدت كووید 19 را داشتند.

درمان قطعی كووید 19 مانند یك راز باقی مانده است
به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از مدیكال اكسپرس، میلیون ها نفر در سراسر جهان از كووید 19 طولانی مدت رنج می برند اما اطلاعات كمی در مورد این بیماری موجود است.

اگرچه تحقیقات اخیراً چندین نظریه برای علت آن ارائه كرده است. تخمین زده می شود كه بین 10 تا 20 درصد از افرادی كه به ویروس كرونا مبتلا می شوند، ماه ها پس از بهبودی از این بیماری، علائم طولانی مدت كووید 19 (كه بیشتر آن ها خستگی، تنگی نفس و كاهش وضوح ذهنی یا مه مغزی) دارند.

موسسه سنجش و ارزیابی سلامت (IHME) مستقر در ایالات متحده تخمین می زند كه نزدیك به 145 میلیون نفر در سراسر جهان حداقل یكی از این علائم را در سال های 2020 و 2021 داشته اند.

بر اساس مدل سازی IHME برای سازمان بهداشت جهانی (WHO) كه در اوایل ماه جاری منتشر شد ، تنها در اروپا ، 17 میلیون نفر حداقل سه ماه پس از ابتلا به بیماری كووید دچار بوده اند.

هانس كلوگه، مدیر سازمان جهانی بهداشت در اروپا، گفت: این میلیون ها نفر نمی توانند در سكوت از علائم كرونا رنج ببرند و از محققان جهان خواست تا برای كسب اطلاعات بیشتر در مورد این بیماری سریع عمل كند.

محققان در حال رقابت برای رسیدن به نتیجه بوده اند ، اما مجموعه گسترده و ناهماهنگی علائم، مسائل را پیچیده كرده است.

بر اساس مطالعه دانشگاه كالج لندن، تاكنون بیش از 200 علامت مختلف به كووید 19 طولانی مدت نسبت داده شده است.

اولیویه روبینو ، هماهنگ كننده طولانی مدت كووید 19 در آژانس تحقیقات بیماری های عفونی نوظهور فرانسه ، گفت: هیچ علامتی مختص كووید 19 طولانی مدت نیست ، اما ویژگی های خاصی دارد كه در نوسان است.

او به خبرگزاری فرانسه گفت: خستگی در پس زمینه این بیماران باقی می ماند ، در حالی كه به نظر می رسد علائم پس از تلاش فكری یا فیزیكی تشدید می شوند و با گذشت زمان كمتر می شوند.در اروپا، 17 میلیون نفر در سال 2020 به مدت حداقل سه ماه علائم كووید 19 طولانی داشتند.

به گفته IHME، یكی از مطالبی كه ما می دانیم این است، افرادی كه موارد اولیه شدیدتری داشتند ، از جمله نیاز به بستری شدن در بیمارستان، بیشتر در معرض ابتلا به كووید 19 طولانی مدت هستند. محققان چندین سرنخ را دنبال می كنند تا بدانند دقیقاً دلیل این وضعیت چیست.

مطالعه ای كه در ماه سپتامبر در ژورنال بیماری های عفونی بالینی منتشر شد، نشان داد كه پروتئین اسپایك كووید 19 كلیدی كه ویروس را به سلول های بدن راه می دهد - هنوز یك سال كامل پس از عفونت در بیماران وجود دارد.

به گفته محققان، این یافته نشان می دهد كه مخازن ویروسی ممكن است در برخی افراد باقی بماند و به طور بالقوه باعث التهاب شود كه می تواند منجر به علائم طولانی مدت مشابه كووید 19 شود.

اگر این فرضیه درست باشد، می توان آزمایشی برای شناسایی آن ایجاد كرد، كه به طور بالقوه منجر به یكی از اهداف بزرگ و دست نیافتنی تحقیقات طولانی كووید 19 برای تشخیص این بیماری شود.

با این حال، یافته های آن ها توسط تحقیقات دیگر تأیید نشده است و چندین علت دیگر نیز مطرح شده است.

یكی از تئوری های اصلی این است كه آسیب بافتی ناشی از موارد شدید كووید 19، باعث اختلال پایدار در سیستم ایمنی بدن می شود.

اطلاعات دیگری نشان می دهد كه عفونت اولیه باعث ایجاد لخته های خونی ریز می شود كه می تواند به علائم طولانی كووید 19مرتبط باشد.

با این حال رابینو گفت: برای هر یك از این فرضیه ها ، داده ها هنوز خیلی اطمینان بخش نیستند.محققان در حال رقابت برای یافتن علت طولانی مدت كووید 19 هستند.

وی افزود: ما نمی خواهیم دلیل واحدی برای توضیح طولانی مدت كووید 19 پیدا كنیم.دلایل ممكن است انحصاری نباشند. آن ها می توانند در یك فرد به هم مرتبط باشند یا در افراد مختلف متفاوت باشند.راه برای درمان این بیماری نیز مبهم باقی مانده است.در سال گذشته ، بیمارستان Hotel-Dieu در پاریس یك دوره درمانی نیم روزه را به بیماران مبتلا به كووید 19 طولانی ارائه می دهد.

بریژیت رانكه، كه پروتكل درمانی موسوم به CASPER را اجرا می كند، گفت: بیماران با یك متخصص بیماری های عفونی ، یك روانپزشك ، سپس با یك پزشك متخصص در توانبخشی ورزشی ملاقات می كنند.

در تجربه تیم ، اكثر علائم را می توان به سندرم های جسمی عملكردی نسبت داد.این علائم دسته ای از اختلالات مزمن مانند خستگی مزمن و فیبرومیالژیا هستند كه علت مشخصی ندارند.

رانكه گفت: اغلب درمان شناختی رفتاری برای این سندرم ها استفاده می شود و برای درمان طولانی مدت كووید 19 در كنار فعالیت بدنی تحت نظارت استفاده می شود.

اوگفت: بیماران سه ماه بعد بازگردانده می شوند و اكثر آن ها بهتر هستند. بیش از نیمی از آن ها می گویند كه درمان شده اند. اما حدود 15 درصد به هیچ وجه بهبود نیافتند.

برچسب ها
- كووید-19

اخبار مرتبط آخرین وضعیت كرونا در كشور/ شناسایی 380 بیمار جدید
لزوم آمادگی برای موج احتمالی كووید در فصل زمستان
آمار جهانی كرونا؛ ثبت بیش از 6 میلیون و 550 هزار فوتی تاكنون
10 فوتی و شناسایی 400 بیمار جدید كرونا در كشور
""كووید طولانی"" همچنان یك عارضه ناشناخته است

نظر شما شما در حال پاسخ به نظر «» هستید. × لغو پاسخ

نام
ایمیل
نظر شما
لطفا حاصل عبارت را در جعبه متن روبرو وارد كنید 8 + 1 =

ارسال

پربازدیدترین اخبار اگر مدام به گذشته فكر می كنید،افسردگی دارید
مراقبت های لازم پس از برداشتن سنگ كلیه
كدام ویتامین بیشترین تاثیر را در تقویت میل جنسی دارد؟
چگونه می توان فهمید میزان تستوسترون كم است؟
عواملی كه موجب ناباروری در مردان می شود
قرص آسپرین چیست و چطور عمل می كند؟
فریز كردن همیشه راه درمان زخم های دهانه رحم نیست
علائم متداول لوپوس را چطور شناسایی كنیم؟
آیا درمان قطعی برای دیابتی ها وجود دارد؟
عوارض جرم گیری و بلیچینگ دندان
دلایل اصلی دیر دندان درآوردن برخی كودكان
كدام خوراكی ها كلسترول خون را پایین می آورند؟
بیماری هایی كه با سرگیجه می آید
كمبود این ویتامین ها در بدن، باعث بیخوابی می شود
حال ناخوش ایرانی ها /افزایش افسردگی در میان دانش آموزان
ایست قلبی دختر جوان بعد از بوتاكس/ آتش زدن جسد توسط عوامل كلینیك!
مرگ ناگهانی چگونه اتفاق می افتد
دلایل تنبلی تخمدان ها
فروش داروی «ایلیا» در شبكه های اجتماعی و عوارض شدید منجر به نابینایی
مجازات مرگ برای نامادری كه پسر شوهرش را كشت

پیشنهاد سردبیر آیا شستشوی بیش از حد صورت دلیل بروز آكنه است؟ آیا شستشوی بیش از حد صورت دلیل بروز آكنه است؟ كسانی كه در جوامع غیرصنعتی زندگی می كنند جوش نمی زنند. نیمی از افرادِ بالای 25 سال در جوامع مدرن آكنه دارند، در حالی كه این مشكل پوستی اساساً در جوامع غیرصنعتی وجود ندارد. این تفاوت به ژنتیك هم ربطی ندارد. چیزی در زندگی جوامع غربی مدرن وجود دارد كه مردمش را مستعد آكنه می كند. رژیم غذایی، استرس، بهداشتِ بیش از حد و ورزش نكردن همگی می توانند در بروز آكنه نقش داشته باشند.

رژیم غذایی كه 9 روزه ضریب هوشی را 20 درصد كاهش می دهد رژیم غذایی كه 9 روزه ضریب هوشی را 20 درصد كاهش می دهد  نتایج تحقیقات نشان می دهد كه غذاهای پرچرب می توانند هوش را تنها در 9 روز كاهش دهند.

رژیم غذایی پرفیبر ریسك سرطان كبد را افزایش می دهد رژیم غذایی پرفیبر ریسك سرطان كبد را افزایش می دهد یك مطالعه جدید نشان می دهد كه برخی از افراد ممكن است برای كاهش خطر ابتلا به سرطان كبد به مصرف كمتر فیبر تصفیه شده نیاز داشته باشند.

فواید خرمالو از تقویت سیستم ایمنی تا بهبود بینایی فواید خرمالو از تقویت سیستم ایمنی تا بهبود بینایی مصرف خرمالو ایمنی بیشتر در بدن ایجاد كرده و از بروز برخی بیماری ها پیشگیری می كند.

آشنایی با علائم زخم معده؛ از نفخ تا كاهش وزن آشنایی با علائم زخم معده؛ از نفخ تا كاهش وزن بیماری خطرناك زخم معده از انواع بیماری هایی است كه جدا از عوارض و دردهایی كه تحمل می كنید، لذت غذا خوردن هم از شما گرفته می شود. شاید فكر كنید دل درد، نفخ و سوزش سردل تنها علائم زخم معده هستند. اما متاسفانه، فهرست به همین سه مورد ختم نمی شود.

كشف تازه درباره ارتباط «كابوس» و «آلزایمر» كشف تازه درباره ارتباط «كابوس» و «آلزایمر» تحقیقات تازه نشان می دهند كه ارتباط معنی داری بین كابوس دیدن در میانسالی و ابتلا به زوال عقل در پیری وجود دارد. حتی ممكن است كابوس دیدن خودش «علت» ابتلا به زوال عقل باشد.

كدام خوراكی ها كلسترول خون را پایین می آورند؟ كدام خوراكی ها كلسترول خون را پایین می آورند؟  یك متخصص تغذیه گفت: برای كسانی كه كلسترول خون آن ها بالاست، راه حل مطمئنی كه نیاز به مصرف دارو ندارد، كاهش مصرف چربی های اشباع شده مانند چربی گوشت و چربی های ترانس مانند انواع فست فودها و نیز كاهش وزن است.

اسید فولیك از خودكشی جلوگیری می كند اسید فولیك از خودكشی جلوگیری می كند محققان پی بردند زمانی كه افراد از اسید فولیك تجویزی استفاده می كردند، احتمال اینكه برای آسیب رساندن به خود یا اقدام به خودكشی تحت درمان قرار گیرند تا 44 درصد كاهش می یابد.

خطرات مصرف كره بادام زمینی در دوران بارداری خطرات مصرف كره بادام زمینی در دوران بارداری
آیا دندان درآوردن باعث تب و اسهال كودك می شود؟ آیا دندان درآوردن باعث تب و اسهال كودك می شود؟
فتق چیست و چه علائمی دارد؟ فتق چیست و چه علائمی دارد؟
خون در مدفوع؛ چرا و به چه علت؟ خون در مدفوع؛ چرا و به چه علت؟
سندروم داون چیست؟ سندروم داون چیست؟
دلایل سردردهای ضربان دار و راههای درمان آن دلایل سردردهای ضربان دار و راههای درمان آن

پربحث ترین اخبار پاسخ به پنجمین سری سوالات جنسی و زناشویی
تشخیص بیماری ها از روی تغییرات ناخن
برای آنها كه دوقلو می خواهند
بهترین كارهایی كه می توانید برای حفظ سلامت خود انجام دهید
این تپش قلب عصبی است
ترفندهایی برای از شیر گرفتن كودكان
پزشكان خارجی وارد ایران شده اند/ زنگ خطر تخریب جامعه پزشكی
آب سیب برای درمان تب كودكان مفید است

جستجو خبرها سرویس ها

- درباره ما
- ارتباط با ما
- تبلیغات
- شرایط استفاده © تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سلامت نیوز می باشد.

سلامت نیوز نسخه چاپی ندارد و به هیچ سازمانی وابسته نیست.

-
-
-
-
-
-
salamatnews.com

نسخه دسكتاپ نسخه موبایل

Nastooh Saba Newsroomطراحی و تولید: نستوه
منبع خبر:
سلامت نیوز
   تاریخ: ۱۷:۱۰ - ۱۲/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۱