دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

محفلی برای تقدیر از جوانان دیروز و بزرگان امروز
 
ایلام - ایرنا - همزمان با گرامیداشت هفته سالمندان همایش بزرگداشت این مناسبت روز سه شنبه با حضور جمعی از مسوولان محلی در سالن اجتماعات اداره كل بهزیستی ایلام برگزار شد.
محفلی برای تقدیر از جوانان دیروز و بزرگان امروز ایلام - ایرنا - همزمان با گرامیداشت هفته سالمندان همایش بزرگداشت این مناسبت روز سه شنبه با حضور جمعی از مسوولان محلی در سالن اجتماعات اداره كل بهزیستی ایلام برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مدیركل امور اجتماعی استانداری ایلام در این همایش با تاكید بر حفظ شان و منزلت سالمندان گفت: تكریم سالمندان مورد تایید پیشوایان دینی است.

محمد پیش بهار بیان كرد: قشر سالمندان گنجینه های ارزشمندی بوده كه ضمن تكریم از آنها باید استفاده از تجربیاتشان مورد نظر قرار گیرد.

مدیر كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی ایلام نیز در این همایش ضمن تبریك هفته سالمندان گفت: سالمندان سرمایه های ارزشمند اجتماعی هستند كه باید تكریم از آن ها به صورت ویژه مورد توجه واقع شود.

نورالدین الیاسی با تقدیر از خدمات مجموعه بهزیستی استان ادامه داد: اداره بهزیستی به عنوان دستگاه سلامت محور به جامعه هدف از جمله سالمندان خدمت كرده كه خدمات آنها قابل تقدیر و ارزشمند است.

وی میزان تاثیرگذاری سالمندان را در جامعه مهم خواند و تصریح كرد: سالمندان در كاهش آسیب های اجتماعی، كاهش جرم،نزاِع و سایر مسائل جامعه تاثیرگذار هستند.

مدیركل بهزیستی ایلام نیز در این نشست با اشاره به افزایش روند نرخ سالمندی در كشور و این استان گفت: نرخ سالمندی در سال 99 معادل 8.5 درصد بوده كه اكنون این نرخ به 9.5 درصد افزایش یافته است.

حسین نورعلیوند بیان كرد: بر اساس پیش بینی های انجام گرفته با ادامه این روند پیش بینی شده كه نرخ جمعیت سالمندی در سال 1410 به 14 درصد افزایش یابد.

وی پرداخت مستمری، كمك هزینه درمان، توزیع وسایل توانبخشی، نگهداری سالمندان در مراكز شبانه روزی و خدمت ویزیت در منزل را از جمله عمده ترین حمایت های این اداره كل از حدود هفت هزار سالمند زیر پوشش این اداره كل عنوان كرد.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست های جمعیتی از سوی رهبر معظم انقلاب ابراز امیدواری كرد با برنامه ریزی و فراهم شدن ساز و كارهای لازم نرخ جمعیت سالمندی كنترل و روند رشد جمعیت شتاب گیرد.

در این محفل شعرخوانی یكی از سالمندان مركز بنیاد فرزانگان ایلام با گویش محلی در وصف دوره سالمندی و بیان مشكلات و درد و دلهای آنها فضایی زیبا و دلنشین به این مراسم بخشید و اشك را برای لحظاتی میهمان چشم شركت كنندگان كرد.

اجرای موسیقی، برگزاری مسابقه و تقدیر از سالمندان و مربیان مراكز از دیگر بخش های این برنامه بود.

برچسب ها
- سازمان بهزیستی
- استان ایلام
- روز جهانی سالمندان
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۴:۱۶ - ۱۲/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۵