دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

اجرای 18 عنوان برنامه به مناسبت هفته كودك در استان زنجان
 
زنجان - ایرنا - سرپرست كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان زنجان با بیان اینكه از 16 تا 22 مهرماه به عنوان هفته كودك با شعار " حال خوش كودكی، رنگ خوش زندگی" نامگذاری شده است، گفت: به همین منظور 18 عنوان برنامه در استان زنجان اجرا خواهد شد.
اجرای 18 عنوان برنامه به مناسبت هفته كودك در استان زنجان زنجان - ایرنا - سرپرست كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان زنجان با بیان اینكه از 16 تا 22 مهرماه به عنوان هفته كودك با شعار "" حال خوش كودكی، رنگ خوش زندگی"" نامگذاری شده است، گفت: به همین منظور 18 عنوان برنامه در استان زنجان اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا، شیرین دارایی روز شنبه در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه های هفته كودك پرداخت و گفت: امسال هم مطابق سالهای گذشته برنامه های مختلفی با هدف جلب توجه افكار عمومی نسبت به اهمیت دوران كودكی، ویژگی ها، نیازها و خواسته های كودكان امروز همزمان با این هفته اجرا خواهد شد.

سرپرست كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به اینكه شعار امسال هفته ملی كودك "حال خوش كودكی، رنگ خوش زندگی" است، اضافه كرد: "كودك، صلح، بازی و نشاط"، "كودك، حقوق اجتماعی، آموزش، امنیت و سلامت"، "كودك، رسانه، فناوری های نوین"، "كودك، هویت ملی، نام آوران و قهرمانان ملی"، "كودك، كتاب، ادبیات، خلاقیت هنری"، "كودك، محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری" و "كودك، خانواده، اخلاق و مهرورزی" نیز عناوین روزهای كودك است.

وی با اشاره به اجرای 18 عنوان برنامه علاوه بر برنامه های عمومی مراكز درمراكز فرهنگی هنری ثابت و كتابخانه های سیار استان طی هفته ملی كودك گفت: از جمله مهمترین برنامه های این هفته اجرای مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی در تاریخ های 19 و 20 مهرماه سال جاری است و همچنین دومین دوره فراخوان "چتری برای من" با موضوع آسیب های اجتماعی و در قالب عكس، شعر، داستان، قطعه پادكست خواهد بود.

این مسئول گفت: برگزاری و اجرای برنامه های نقاشی و اوریگامی، برگزاری كارگاه بادبادك سازی، حضور كتابرسان سیار در روستاها، حضور كتابرسان سیار در مراكز كم برخوردار، و پخش انیمیشن های كانونی , بازیهای بومی و محلی در پایگاه های كتابخانه های سیار و اجرای برنامه های مشترك با كانون كارآفرینی استان نیز از دیگر برنامه هایی است كه طی این هفته اجرا می شود.

دارایی همچنین از برگزاری كارگاه های متعدد فرهنگی هنری ادبی و برگزاری جلسات انجمن ها در كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان طی هفته ملی كودك خبر داد و گفت: دیدار با كودكان بستری در بخش اطفال بیمارستان های استان و دلجویی از خانواده های آنها از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای اجرا در هفته ملی كودك است.

سرپرست كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان زنجان برگزاری جشن هفته ملی كودك در قالب قصه گویی و دیدار با كودكان، و اجرای برنامه با همكاری دستگاه های مرتبط را از دیگر برنامه های این هفته عنوان كرد و افزود: تقدیر از اعضای فعال كودك و نوجوان در حوزه تئاتر، حوزه موسیقی، فیلم و انیمشین و تجلیل از مربیان كانون و اجرای برنامه مشترك ادارات نیز از دیگر برنامه هایی است كه طی هفته كودك اجرا می شود.

برچسب ها
- كودك
- هفته كودك
- هفته ملی كودك
- زنجان
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۴:۴۲ - ۱۶/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۹