دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

پرونده خیابان خوابی در شهر تهران بسته می شود
 
شهردار تهران با اشاره به پدیده زشت خیابان خوابی برخی افراد گفت: با اقدامات انجام شده این پرونده در تهران بسته خواهد شد.
پرونده خیابان خوابی در شهر تهران بسته می شود
شهردار تهران با اشاره به پدیده زشت خیابان خوابی برخی افراد گفت: با اقدامات انجام شده این پرونده در تهران بسته خواهد شد. - اخبار اجتماعی -
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا زاكانی در آیین افتتاح مجتمع تربیتی، آموزشی، درمانی یاورشهر9، كه امروز با حضور مهدی چمران، پرویز سروری رئیس و نایب رئیس شورای شهر تهران، محسن منصوری استاندار تهران و جمعی از معاونین و مدیران شهری در ادامه شنبه های امید و افتخار (هفتمین شنبه) برگزار شد، اظهار كرد: حوادثی كه در روزها و ایام گذشته را در سراسر كشور شاهد بوده ایم حاكی از كینه توری نظام سلطه علیه انقلاب اسلامی است.

وی تصریح كرد: امروز در كشور دولت انقلابی بر مسند قرار گرفته است و شاهد تلاش شبانه روزی و خدمتگزاری بی منت از سوی دولتمردان هستیم كه در جمع ما آقای منصوری استاندار تهران و محمد عباسی رئیس سازمان امور اجتماعی كشور حضور دارند و امروز دولت عزم خود را جزم كرده است تا مشكلاتی را كه از گذشته انباشته شده است رسیدگی و شرایط خوبی را فراهم كند.

شهردار تهران با بیان اینكه دشمن بنا دارد نگذارد این مشكلات حل وفصل شود، گفت: شاهد هستیم كه با اقدامات جهادی دولت این مشكلات به ظاهر به بن بست رسیده یكی پس از دیگری بازگشایی می شود.

زاكانی ادامه داد: در آغازین روزهای شورای ششم و مدیریت برخاسته از این شورا، ما مسئله مسئولیت پذیری را در شهر تهران مطرح كردیم و برای اینكه بتوانیم در این حوزه موفق بشویم و كارهای شایسته انجام بدهیم، موضوع همكاری و مشاركت با دیگران را مطرح كردیم و خدا را شكر در این مسیر موفق بوده ایم.

وی با اشاره به ظرفیت های مدیریت مشاركتی و انجام كارهای بزرگ گفت: در قالب این مدیریت، منیت ها حذف و به ماها تبدیل خواهد شد و آن چیزی كه موضوع اصلی است خدمت به مردم است و لذا این مسئله در دستور كار قرار گرفت.

شهردار تهران با یادآوری اینكه "از مردادماه امسال به لطف الهی و به تدبیر مدیریت شهری، هر هفته یك كلان پروژه در دستور كار قرار می گیرد"، گفت: این اقدامات نقطه مقابل در برابر برنامه ریزی های دشمنان است و خرسند هستیم كه این مسیر ادامه خواهد داشت و ان شاءالله تا 12 بهمن ماه هر هفته شاهد یك پروژه و یك كلنگ زنی در كلان مقیاس خواهیم بود و از 12 بهمن ماه تا عید نوروز نیز هر روز شاهد یك پروژه بزرگ در تهران خواهیم بود.

وی به جزئیات و كلنگ زنی كلان پروژه ها اشاره كرد و گفت: 80 درصد این پروژه ها خاتمه كار و 20 درصد این پروژه ها اجرای كارهای بزرگ است كه از آن جمله می توان به بال غربی بزرگراه یادگار امام و... اشاره كرد.

زاكانی افزود: یكی از ویژگی هایی كه از ابتدای مدیریت شهری در دستور كار قرار گرفت، مسئله آسیب های اجتماعی بود و آن مقطع به ما می گفتند كه "وارد این موضوع نشوید چرا كه وارد باتلاق خواهید شد و گیر می كنید" اما به لطف الهی قرارگاه اجتماعی با حضور و مشاركت بیش از 15 دستگاه فعالیت خود را آغاز كرد كه در این قرارگاه دستگاه ها و سازمان هایی از جمله استانداری تهران، فرمانداری تهران و شهر ری، فراجا، سپاه، بسیج، كمیته امداد، بهزیستی، مجموعه دستگاه قضا (دادگستری، دادستانی و سازمان زندان ها) و مجموعه دانشگاه های علوم پزشكی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، شركت برق، آب و گاز حضور دارند.

شهردار تهران ادامه داد: در قرارگاه اجتماعی كار به شكلی انجام شده است كه نمایندگان دستگاه های مختلف تلاش های ویژه ای را انجام می دهند و كار به گونه ای نیست كه به اسم دستگاه و سازمانی انجام شود و همه تلاش می كنند كه آن معضل و مشكل برطرف شود و این روحیه ستودنی است.

وی با ابراز اینكه "مفتخرم كه شهر تهران تا قبل از افتتاح های امروز یاورشهر (7، 8 و 9) 19 هزار و 700 ظرفیت برای پذیرش معتادان متجاهر ایجاد شده بود" گفت: با بهره برداری یاورشهرهای جدید این ظرفیت به بالغ بر 21 هزار نفر خواهد رسید.

زاكانی گفت: در یاورشهر9، ظرفیت پذیرش 1500 نفر و در یاورهای هفت و هشت در مجموع نزدیك به پذیرش 250 معتادن متجاهر را خواهیم داشت كه خرسند هستیم كه سازمان بهزیستی نیز در جلسه امروز اعلام كرد كه این سازمان نیز ظرفیت پذیرش یك هزار نفر را فراهم كرده است.

شهردار تهران با اشاره به كلنگ زنی فاز دوم یاورشهر2 گفت: پذیرش ظرفیت یاورشهر9 نیز كه در آینده به بهره برداری خواهد رسید 2500 نفر خواهد بود.

وی در ادامه راجع به پدیده زشت خیابان خوابی برخی از افراد تصریح كرد: با اقدامات انجام شده پرونده زشت خیابان خوابی در تهران بسته خواهد شد.

زاكانی تصریح كرد: گام بعدی ما در مدیریت شهری ناظر به كودكان خیابانی خواهد بود و ان شاءالله به دنبال این مسئله خواهیم بود كه پرونده كودكان خیابانی را با همكاری سازمان بهزیستی و سایر دستگاه ها ببندیم چرا كه این كودكان توسط برخی افراد به استثمار كشیده می شوند و ما می خواهیم از این موضوع جلوگیری كنیم.

وی به موضوع دیگر تهران در خصوص متكدیان اشاره كرد و گفت: ما تكلیف داریم كه در خدمت آنها باشیم و بنا داریم چهره شهر را در این زمینه تغییر بدهیم البته همزمان با این موضوع، رسیدگی به خانواده آنها را نیز در دستور كار قرار خواهیم داد.
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۱۴:۴۲ - ۱۶/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۲