دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

زاكانی: امیدواریم پرونده پدیده زشت خیابان خوابی را ببندیم
 
به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا زاكانی شهردار تهران در آیین افتتاح 3 مجتمع تربیتی، آموزشی، درمانی یاورشهر كه امروز برگزار شد، با تبریك ایام ولادت پیامبر اكرم(ص) اظهار كرد: امروز در نقطه ای قرار گرفته ایم كه نقطه مقابل خواست دشمن است. امروز كه دشمن تلاش می كند كه امید را در جامعه ما بكشد و با سیاهی ها و یاس افكنی، نسل جوان را از مجموعه انقلاب اسلامی دور كند، این خدمت در نقطه مقابل آن، كارسازی و مسیری را دنبال می كند كه هم نقشه دشمن را نقش بر آب می كند و هم آینده بهتر را برای ما رقم می زند.

وی با بیان اینكه حوادثی كه در ایام گذشته در كشور رقم خورد حكایت از كینه نظام سلطه بر علیه انقلاب اسلامی دارد، افزود: اگر 43 سال پیش انقلاب اسلامی توانست لرزه بر بدنه نظام سلطه بیاندازد و دل محرومین و مستضعفین را روشن كند، امروز ساختن یك الگو بر اساس آرمان ها و شعارهایی مانند عدالت، آزادی، معنویت و پیشرفت حرف اول را می زند كه مرگ قطعی تمام سردمداران كفر و ستم خواهد بود.

زاكانی ادامه داد: امروز كه در كشور دولت انقلابی با تلاش انقلابی خدمتگزاری می كند و عزمش را برای گره گشایی از مشكلات كشور جزم كرده و مجلس و دستگاه قضایی نیز همت خود را در پشتیبانی از این حركت بزرگ قرار داده اند، دشمن نمی خواهد ببیند و بگذارد كه این بن بست ها گشوده و گام های روشن به سمت آینده در تهران و كشور نمایان شود.

شهردار تهران اضافه كرد: از آغازین روزهای شورای ششم و شهرداری، مسئولیت پذیری تجلی بارزی پیدا كرد تا ما در كلانشهر تهران بتوانیم با وجود مشكلات و كلاف به ظاهر سردرگم، راهی به سمت تغییر و تحول پیدا كنیم. كلمه مسئولیت پذیری كلمه ای است كه برخواسته از اساس و كنه انقلاب اسلامی و اسلام ناب است.

وی بیان كرد: برای اینكه مسئولیت را بپذیریم و كاری شایسته صورت گیرد، تصمیم بر این شد كه با مشاركت دیگران كارها را انجام دهیم و تهران را با كمك دیگران بسازیم، لذا جنس مدیریت ما مدیریت مشاركتی است.

زاكانی یادآور شد: از مرداد ماه هرهفته یك كلان پروژه در دست افتتاح قرار گرفت كه تا 12 بهمن ادامه دارد و از 12 بهمن به لطف سالروز ورود امام (ره) هر روز تا عید پروژه بزرگی را در تهران افتتاح می كنیم كه 80 درصد آن خاتمه كار و 20 درصد شروع یك كار بزرگ است.

شهردار تهران با اشاره به اینكه یكی از حوزه هایی كه از ابتدا دنبال شد مسائل اجتماعی بود، عنوان كرد: در این حوزه مدیریت مشاركتی به یك قرارگاه اجتماعی انجامید كه بیش از 14 دستگاه مشاركت جدی در آن داشته اند تا موضوعات اجتماعی تهران كه بسیاری آن را به یك باتلاق تشبیه كردند، حل و فصل شود.

وی با بیان اینكه بعد از افتتاح های امروز حدود 19 هزار و 700 ظرفیت برای معتادان متجاهر داریم، گفت: امروز 1500 ظرفیت را در این مركز و 250 ظرفیت را در دو مركز دیگر داریم كه در واقع یاورشهر های 7 و 8 و 9 را افتتاح می كنیم. بهزیستی نیز هزار ظرفیت را مهیا كرده و عملا 2هزار و 750 ظرفیت اضافه می شود. امیدواریم امروز شروع یك ظرفیت 2 هزار و 500 نفره را در فاز دوم این مركز داشته باشیم و پرونده پدیده زشت خیابان خوابی را ببندیم.

زاكانی با بیان اینكه این "ما" شدن و همكاری با سایر دستگاه ها امكانی را فراهم كرد كه امروز ظرفیت حدود 21 هزار نفری را داشته باشیم، افزود: گام بعدی ما درباره كودكان خیابانی است و ظرفیت هایی در قرارگاه اجتماعی ایجاد می شود تا این پرونده را هم ببندیم و از استثماری كه نسبت به كودكان شهر می شود جلوگیری كنیم و بعد از آن به سمت موضوع متكدیان می رویم و همزمان رسیدگی به خانواده این افراد نیز در دستور كار قرار می گیرد.

پایان پیام/
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۴:۳۷ - ۱۶/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۱