دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

شرایط لازم فراهم است تا دانشجویان در كنار فعالیت های آموزشی، به سطحی از توانمندی های جسمی، ذهنی و شناختی برسند
 
مدیران معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه به مناسبت آغاز سال جدید تحصیلی:

شرایط لازم فراهم است تا دانشجویان در كنار فعالیت های آموزشی، به سطحی از توانمندی های جسمی، ذهنی و شناختی برسند

مدیران دانشجویی، فرهنگی و مركز مشاوره دانشجویی دانشگاه به مناسبت آغاز سال جدید تحصیلی، با معرفی مجموعه تحت مدیریت خود، دانشجویان را ترغیب می كنند تا در كنار فعالیت های آموزشی، با كمك كارشناسان خبره به سطحی از توانمندی های جسمی، ذهنی و شناختی برسند.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در گفت وگو با مفدا گفت: آغاز سال جدید تحصیلی را خدمت همه دانشجویان عزیز به ویژه دانشجویان جدید الورود دانشگاه تیریك و تهنیت عرض می نمایم، خوشبختانه بعد از مدت ها توفیقی حاصل شد كه دانشگاه ها بازگشایی كامل بشوند و ما دانشجویان را در دانشگاه ببینیم و از این اتفاق خیلی خوشحال هستیم.

دكتر اكبر میرجانی اقدم، خطاب به دانشجویان افزود: همان طور كه مستحضرید طی روزهای گذشته ما ثبت نام الكترونیكی را انجام دادیم و بعد از اتمام ثبت نام الكترونیكی طی روزهای 9 الی 11 مهرماه، فرایند یكپارچه دانشجویان به صورت حضوری برنامه ریزی شد و برای اینكه ما دانشجویان عزیز را تكریم كنیم و از سردرگمی آنان جلوگیری شود، سعی شد تا فرایند ثبت نام به صورت یكپارچه انجام گردد، بنابراین از ادارات مختلف دانشگاه درخواست كردیم تا در سالن اجتماعات شاملو حاضر شده و فرایند ثبت نام را انجام دهند و این فرایند با حداقل زمان ممكن برای دانشجویان عزیز انجام شد.

وی تصریح كرد: مدیریت امور دانشجویی، یكی از مدیریت های تابعه معاونت فرهنگی دانشجویی است كه هدف اصلی آن فراهم كردن شرایط لازم برای دانشجویان هست كه فارغ از دغدغه های جانبی بتوانند در راه كسب علم و دانش و مهارت آموزی تلاش كنند. بنابراین در راستای این هدف مهم، مأموریت هایی را برای حوزه مدیریت دانشجویی تعریف كردیم كه در راستای این مأموریت، خدمات رفاهی به دانشجویان ارائه می شود.

دكتر اقدم با اشاره به خدمات رفاهی از قبیل اعطای وام های تحصیلی، كمك هزینه مسكن و ... ، افزود: در كنار این خدمات رفاهی، موارد تغذیه دانشجویان را داریم. خوشبختانه شرایط تغذیه بسیار مناسب است و بحث سلامت جسم و روان كه متولی این دو حوزه نیز اداره تربیت بدنی دانشگاه و مركز مشاوره و سلامت روان دانشجویی می باشد كه دانشجویان را ترغیب می كنند تا در كنار فعالیت های آموزشی، در این فعالیت ها هم مشاركت لازم را داشته باشند و دانشجویان با كمك كارشناسان خبره به سطحی از توانمندی های جسمی، ذهنی و شناختی برسند.

وی در مورد فرایند یكپارچه ثبت نام ، از همه دست اندركاران، كارشناسان گرامی دانشگاه و به ویژه شورای صنفی و بسیج دانشجویی كه در جهت اجرای هر چه بهتر این فرایند، همكاری های لازم را داشتند، تشكر و قدردانی كرد و گفت: از تعداد 376 دانشجوی ورودی جدید، 179 نفر دانشجوی مقطع كارشناسی و 146 نفر در مقطع كارشناسی ارشد و 51 نفر در مقطع دكتری، ثبت نام شدند و حدود 200 نفر، جمعیت دانشجویان خوابگاهی را تشكیل می دهد و افراد واجدالشرایطی هستند كه اسكان داده شدند.

مدیر امور دانشجویی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده برای توسعه خوابگاه های دانشجویی دانشگاه، افزود: معاونت فرهنگی - دانشجویی در فصل تابستان با همكاری بخش های مختلف و معاونت توسعه توانست خوابگاه های دانشجویی مختلف را توسعه دهد و فعالیت های مختلف عمرانی و تأسیساتی انجام شد و شرایط برای ورود دانشجویان مناسب و مهیا گردید.

رئیس اداره تعالی فرهنگی و فوق برنامه با تبریك به دانشجویان برای آغاز سال جدید تحصیلی، گفت: وظیفه اصلی این اداره، مدیریت، پایش و نظارت بر اجرای رویدادهای فرهنگی دانشگاه است. دانشجویان در دانشگاه قرار است كه سه مورد " دانش، مهارت و نگرش " را یاد بگیرند.

امین فرزاد افزود: كل رویدادهای فرهنگی می تواند در حوزه های مهارت های دانشجویی و نگرش آنان، اثربخش باشد.

وی خطاب به دانشجویان اعلام كرد كه بخش های مختلف اداره تعالی فرهنگی و فوق برنامه شامل " انجمن های علمی دانشجویی، كانون های فرهنگی دانشجویی، تشكل های دانشجویی، نشریات دانشجویی، واحد قرآن و عترت، بخش جشنواره های سیمرغ و قرآنی و جشنواره دانشجویی نمونه كشوری " می باشد و تمامی كارشناسان در خدمت شما دانشجویان عزیز می باشند.

سرپرست مركز مشاوره و سلامت روان دانشجویی دانشگاه با عرض تبریك به دانشجویان نو ورود دانشگاه، گفت: این مركز همچون سنوات گذشته در روزهای ثبت نام ، پمفلت هایی را برای معرفی مركز مشاوره تهیه كرد و همین طور جلسات معارفه با والدین دانشجویان را برگزار كرد تا از این طریق، ارتباط والدین با مركز مشاوره دانشگاه بیشتر باشد.

دكتر مریم محمد كریمی با اشاره به اینكه برای دانشجویان نیز " كارگاه های آموزشی، مشاوره های روانشناسی و روانپزشكی و تحصیلی و ... " در طول سال تحصیلی در نظر گرفته شده است، افزود: محل مركز مشاوره دانشجویی، طبقه منفی یك ساختمان غدیر است كه پذیرای همه دانشجویان گرامی می باشد.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: طیبی - نعیمی پور
   تاریخ: ۱۱:۳۶ - ۱۷/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۹