دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

گامهای اساسی همراه با برنامه برای احیای شهر سلامت شیراز برداشته شود
 
شیراز - ایرنا-معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با بیان اینكه شهر سلامت شیراز از اختلافات سالهای دور رنج می برد اظهار داشت : می بایست گامهای اساسی همراه با برنامه برای احیای شهر سلامت شیراز برداشته شود.
گامهای اساسی همراه با برنامه برای احیای شهر سلامت شیراز برداشته شود شیراز - ایرنا-معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با بیان اینكه شهر سلامت شیراز از اختلافات سالهای دور رنج می برد اظهار داشت : می بایست گامهای اساسی همراه با برنامه برای احیای شهر سلامت شیراز برداشته شود.

محمد فرخ زاده ، معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با اعلام تدوین برنامه یكساله با زمانبندی دقیق توسط مدیرعامل جدید شهر سلامت اظهار داشت با پای كار آمدن پزشكان استان فارس، ابر پروژه شهر سلامت با سرعت بیشتری راه اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به اینكه شهر سلامت با مساحت تقریبی یك هزار هكتار در محور شمال غرب شیراز واقع شده است گفت : در سالهای گذشته اقداماتی برای مناسب سازی زمین و ایجاد مسیرهای دسترسی و همچنین فضاهایی برای احداث ساختمان های متنوع پزشكی، توانبخشی، كلینیك های تخصصی، آب درمانی، مركز تصویربرداری و... در آن انجام شده است.

جانشین استاندار فارس در شورای سلامت فارس در ادامه گفت : با اینكه شهر سلامت با مشكلاتی از جمله عدم قطعیت مالكیت، نبود طرح تفضیلی و طرح جامع، دوری از مركز شهر و فرودگاه، بدهی های مربوط به پیمانكار قبلی، اختلافات سهامی فی مابین علوم پزشكی و منطقه ویژه اقتصادی و اجاره بها به امور اراضی، دوری از مناطق مركزی و اقامتی شهر، مشكلات مربوط به مسیرهای ترافیكی خصوصاً از سمت گویم، نبود بودجه مستقل و اختلاف نظر بین شركا و... رنج می برد اما در شرایط جدید با تغییرات مدیریتی تصمیمات جدیدی اتخاذ شده كه روند پیشرفت فعالیت های مربوط به شهر سلامت را تسهیل كرده و در شورای سلامت استان پیوسته پایش و رصد صورت می پذیرد.

فرخ زاده افزود رفع گره ترافیكی و مسیر دسترسی از سمت گویم به همت شهرداری در آینده نزدیك تدبیر و با احداث تقاطع غیر همسطح روان سازی و راههای دسترسی نیز از مسیر آزاد راه شیراز اصفهان موجب رونق شهر سلامت و رفع گره های ترافیكی خواهد شد.

به اعتقاد وی با تدابیر در نظر گرفته شده برای افزایش سرمایه، شركا فعلی بایستی تلاش مضاعفی را برای توسعه وضع موجود انجام دهند در غیر اینصورت با افزایش سرمایه و ورود سرمایه گذاران جدید محرك های جدید به شهر سلامت تزریق خواهد شد.

جانشین استاندار فارس در شورای عالی گردشگری سلامت استان در ادامه افزود : برنامه ای یكساله با زمانبندی دقیق توسط مدیرعامل جدید تدوین گردیده كه انشاالله به زودی مسائل مربوط به تدوین طرح تفضیلی و تهیه بسته های سرمایه گذاری متعدد برای حدود 100 هكتار ابنیه مرتفع خواهد شد.

وی خاطر نشان كرد : برای سرعت بخشیدن به اتمام مگا پروژه شهر سلامت نیاز به جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی خصوصاً ایرانیان خارج از كشور می باشد.

معاون استاندار افزود : پای كار آمدن پزشكان استان فارس نقش تعیین كننده ای در راه اندازی زود هنگام این پروژه ملی دارد.

شهرسلامت شیراز طبق مصوبه هیات وزیران مبنی بر منطقه ویژه اقتصادی با هویت شهرك های دانش و سلامت و مصوبه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی و مصوبه سفر ریاست جمهوری و مشاركت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری جهت توسعه صنعت توریسم درمانی در شمال غربی شیراز در اوائل بزرگراه شیراز – سپیدان در منطقه كلستان با وسعت یك هزار هكتار در حال احداث می باشد.

برچسب ها
- سلامت
- استانداری فارس
- بهداشت و سلامت
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۲۹ - ۱۸/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۶