دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

702 ایثارگر در قزوین استخدام شدند
 
مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: در شش ماهه ابتدای سال یكصد و 2 ایثارگر طبق سهمیه استخدام 25 درصد در دستگاه های اجرایی استخدام و 640 ایثارگر شاغل در نهادهای دولتی تبدیل وضعیت شده و استخدام شدند.
702 ایثارگر در قزوین استخدام شدند

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سمیه اسمعیلی مدیركل، معاونان و كاركنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با حجت الاسلام والمسلمین عبدالكریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین دیدار كردند.
در این دیدار، اسمعیلی عملكرد 6 ماه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین را تشریح كرد و گفت: یكی از برنامه های این نهاد اجرای طرح سپاس دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران است كه در این دیدارها ضمن احوالپرسی و دلجویی این قشر معظم جامعه از مقام والای آنها تجلیل می شود.
مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: در 6 ماه سال جاری، با 3 هزار و 479 خانواده شهید دیدار انجام شده كه در نوع خود بی نظیر بوده است.
وی به تماس تلفنی با جامعه هدف بنیاد قزوین با اولویت ساكن در مناطق دورافتاده، مهاجرین و سالمندان اشاره كرد و افزود: طی مدت یاد شده، كاركنان بنیاد با 3 هزار و 3 خانواده ایثارگر تماس تلفنی برقرار كردند.
این مقام مسئول ادامه داد: در این تماس ها خانواده هایی كه مشكلی داشتند، آنها را مطرح كرده و مسئولان مربوطه نیز اقدامات لازم را جهت رفع آنها انجام دادند.
اسمعیلی با اشاره به صندوق قرض الحسنه شاهد منطقه قزوین گفت: 267 میلیارد و 72 میلیون ریال به 668 نفر از اعضای صندوق قرض الحسنه شاهد منطقه قزوین در 6 ماه نخست سال جاری پرداخت شده است.
مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین بهبود وضعیت اقتصادی و درآمدی خانواده های شهدا و ایثارگران را از جمله اهداف پرداخت وام قرض الحسنه، صندوق قرض الحسنه شاهد منطقه قزوین عنوان كرد.
وی با اشاره به اینكه اشتغال از مهم ترین دغدغه های مسئولان كشوری است، گفت: این مشكل برای فرزندان شاهد و ایثارگر نیز وجود دارد و بنیاد افرادی كه دارای مدرك تحصیلی باشند با معرفی آن ها به دستگاهی اجرایی و یا پرداخت وام خوداشتغالی، در جهت رفع مشكل شان تلاش می كند.
اسمعیلی افزود: طی 6 ماه سال جاری در جهت رفع مشكلات بیكاری جامعه هدف بنیاد استان قزوین، تسهیلات اشتغال به 36 ایثارگر به مبلغ 37میلیارد و 850 میلیون تومان و تسهیلات بانك دی قرض الحسنه به یكصد و 36 ایثارگر به مبلغ یك میلیارد و 90 میلیون تومان پرداخت شده است.
مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: همچنین یكصد و 2 ایثارگر طبق سهمیه استخدام 25 درصد در دستگاه های اجرایی استخدام و 640 ایثارگر شاغل در نهادهای دولتی تبدیل وضعیت شده و استخدام شدند.
این مقام مسئول خانه دار شدن ایثارگران را از دیگر برنامه های بنیاد برشمرد و گفت: بنیاد 700 ایثارگر را برای دریافت وام مسكن به بانك های مختلف استان قزوین معرفی كرده كه جمع اعتبار آن مبلغ یكصد و 80 میلیارد تومان بوده است.
وی افزود: همچنین بنیاد جهت مناسب سازی مسكن 22 ایثارگر كه منزل نامناسب داشتند را با اعتبار یكصد و 20 میلیون تومان و تعمیرات مسكن تعداد یكصد و 83 ایثارگر را به مبلغ 9 میلیارد و پانصد میلیون تومان به بانك ها معرفی كرده است.
اسمعیلی همچنین ضمن ارائه آماری از گلزارهای شهدای بازسازی شده، بیمه های همگانی و تكمیلی جامعه هدف، كمیسیون های پزشكی (درصد، حق پرستاری، اشتغال و ماده 15)، اعزام كادر درمان به درب منزل ایثارگران و پیك سلامت، تجهیزات پزشكی و ارتز و پروتز، اردو، پایش سلامت ویزیت در منزل والدین شهدا، همسران شهدا و كلیه جانبازان بالای 50 درصد، ورزشی، مراسم و یادواره های شهدا، خاطره نگاری، آمار دانشجویان و دانش آموزان شاهد و ایثارگر، ساخت مستند شهید ابوترابی، تولید محتوای رسانه ای (در شبكه اجتماعی و سایت)، مراجعان حضوری، تماس 1616، ملاقات عمومی، خدمات اینترنتی، ساماندهی گلزارهای شهدا و اعتبارات آن، روند ارائه خدمات یاد شده را طی 6 ماهه سال جاری مطلوب ارزیابی كرد.
در ادامه این دیدار عابدینی انتصاب سمیه اسمعیلی به عنوان مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین را تبریك گفت و برای ایشان آرزوی موفقیت كرد.
وی با بیان اینكه باید در انجام كارها روی كمك شهدا حساب باز كرد، گفت: عملكرد بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در خدمات دهی به خانواده های شهدا و ایثارگران طی 6 ماه سال جاری با عنایت و كمك شهدا ارزشمند بوده و می طلبد از زحمات مسئولان و كاركنان آن صمیمانه قدردانی كنم.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین افزود: دیدار و تماس تلفنی نزدیك به 6 هزار و 500 ایثارگر اقدام جهادی بوده و باید این روند ادامه دار باشد.
این مقام مسئول همچنین بر ثبت و ضبط خاطرات شهدا و همرزمان شهدا تاكید كرد و گفت: در دیدارهایی كه با جانبازان و ایثارگران انجام می شود این اقدام مهم در اولویت باشد تا آحاد جامعه بیشتر با سیره و منش شهدا آشنا شوند.
عابدینی با تاكید بر لزوم جذب همه سنین در جهت برنامه های فرهنگی بنیاد، افزود: برای این منظور باید باید از تجارب دیگر استان ها و كارشناسان حوزه های مختلف استفاده كرد.
وی همچنین بر رصد مشكلات جامعه ایثارگری تاكید كرد و گفت: لیستی از مسایل و مشكلات خانواده های شهدا و جانبازان با اولویت بندی مشكلات تهیه شود تا در جهت رفع آنها اقدامات لازم انجام شود.
انتهای پیام
   تاریخ: ۱۰:۰۷ - ۱۸/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۴