دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

پیشنهاد ارائه پیش نویس سند آسیب های اجتماعی به مجلس
 
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز بر ضرورت تشكیل جلسه مشترك كمیسیون فرهنگی كلانشهرها با كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی جهت نهایی كردن طرح جامع پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاكید كرد.
 پیشنهاد ارائه پیش نویس سند آسیب های اجتماعی به مجلس
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز مطرح كرد: پیشنهاد ارائه پیش نویس سند آسیب های اجتماعی به مجلس معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز بر ضرورت تشكیل جلسه مشترك كمیسیون فرهنگی كلانشهرها با كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی جهت نهایی كردن طرح جامع پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاكید كرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،حجت الاسلام والمسلمین احمد حمیدی معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری كلانشهر تبریز و مسئول كمیته اجتماعی كلانشهرهای كشور در چهل و سومین نشست كمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع كلانشهرهای كشور كه به میزبانی كلانشهر مشهد برگزار شد، ضمن ارایه گزارش عملكرد این كمیته افزایش بهره وری اجتماعی در حوزه مدیریت آسیب های اجتماعی در كلانشهرهای ایران را هدف اصلی كمیته اجتماعی كلانشهرها عنوان كرد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد حمیدی، افزایش اثربخشی اجتماعی در حوزه مدیریت آسیب های اجتماعی در كلانشهرهای ایران، شناسایی و استخراج موضوعی آسیبهای اجتماعی در كلانشهرها.،افزایش كارایی اجتماعی در حوزه مدیریت آسیبهای اجتماعی در كلانشهرهای ایران و استفاده از ظرفیت های آمایش شهری در حوزه آسیب های اجتماعی و تهیه شناسنامه اجتماعی شهرها را از دیگر اهداف كمیته اجتماعی كلانشهرهای كشور بیان كرد.

مسئول كمیته اجتماعی كلانشهرهای كشور گفت: در گام اول پس از تشكیل گروه مجازی كمیته آسیب های اجتماعی و دعوت مدیران و نمایندگان معرفی شده چهارشنبه های آسیب شناسی شكل گرفت و بر این اساس هر یك هفته در میان یك چهارشنبه برای برگزاری وبینار با موضوع پیشنهادی همان كلانشهر مشخص شد.

وی با بیان اینكه سند توانمندسازی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی( رصد اجتماعی و تهیه شناسنامه اجتماعی محلات) توسط شهرداری تبریز تهیه شده است گفت: این سند با توجه به اسناد بالادستی كه به شهرداری ها اجازه و اختیار می دهد تا در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و توانمند سازی جامعه فعالیت كنند، تدوین شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز با بیان اینكه بحث آسیب های اجتماعی در جامعه علیرغم شیوع ویروس منحوس كرونا دغدغه كمیسیون های آسیب های اجتماعی شهرداری ها به شمار میرود اظهار داشت: در برگیرنده تمامی مسائل و نیازهای مشترك كلانشهرها در حوزه های مختلف اجتماعی همچون محله محوری، مشكلات مربوط به نهاد خانواده، اعتیاد و ... از جمله مفاد این طرح میباشد.

وی افزود: در صورت نهایی شدن، این طرح در قالب سند اجرایی برای كلانشهرها اجرایی می شود.
منبع خبر:
برنا نیوز
   تاریخ: ۰۸:۵۰ - ۰۶/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۵۰