دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

8 درصد جمعیت شهرستان بوشهر سالمند هستند
 
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حمید حبیبی نیا صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: بعد از سلامتی، رفع مشكلات مالی شامل درآمد و مسكن و تنهایی مهم ترین نیازهای سالمندان را تشكیل می دهد و نیاز است تا در برنامه ریزی برای حمایت اجتماعی سالمندان، مشكلات و بیماری های آن ها را در نظر گرفت تا باعث بهبود كیفیت زندگی آن ها شویم.

رئیس مركز بهداشت شهرستان بوشهر افزود: شهرستان بوشهر دارای 24 هزار و 596 مورد سالمند دارد كه این تعداد حدود 8 درصد از كل جمعیت ساكن را شامل می شود و تاكنون 50 درصد از سالمندان ساكن در شهر و 85 درصد در روستا كه دارای پرونده الكترونیك در سامانه یكپارچه سیب است خدمات تندرستی را دریافت كرده اند.

حبیبی نیا بیان كرد: مراقبت های بهداشتی در راستای كمك به بهبود شیوه زندگی سالم در دوران سالمندی كه شامل غربالگری افسردگی و تغذیه، پیشگیری از عوامل خطر سقوط و عدم تعادل، شناسایی و طبقه بندی خطرپذیری سالمندان، پیشگیری از سكته های قلبی و مغزی از طریق خطرسنجی و مراقبت ادغام یافته دیابت، فشارخون بالا و اختلالات چربی های خون است در مراكز خدمات جامع سلامت ارائه می گردد.

رئیس مركز بهداشت شهرستان بوشهر خاطرنشان كرد: پس از شناسایی سالمندان مبتلا به بیماری، مراقبت ها و پیگیری های مورد نیاز از سوی پزشك، كارشناس تغذیه، كارشناس سلامت روان و مراقبین سلامت انجام می شود.

انتهای پیام/
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۱:۰۷ - ۱۸/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۹