دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

وب دا - ثبت نام 616 نفر دانشجوی جدید الورود در دانشگاه علوم پزشكی اراك
 
ثبت نام 616 نفر دانشجوی جدید الورود در دانشگاه علوم پزشكی اراك
ثبت نام 616 نفر دانشجوی جدید الورود در دانشگاه علوم پزشكی اراك
ثبت نام 616 نفر دانشجوی جدید الورود در دانشگاه علوم پزشكی اراك



به گزارش وب دا مركزی، دكتر بهمن صادقی سده گفت: تعداد دانشجویان جدید الورود 1401 كه در 7 دانشكده پزشكی، دندانپزشكی، پیراپزشكی، پرستاری اراك و شازند، توانبخشی و بهداشت دانشگاه علوم پزشكی اراك پذیرش شده اند به 616 نفر رسیده است و پیش بینی می شود با پذیرش دانشجویان دارای سهمیه و سهمیه مازاد این تعداد به 720 نفر برسد.

وی ادامه داد: 200 نفر از این تعداد دانشجو جدید الورود در رشته پزشكی پذیرش شده اند كه نسبت به سال قبل رشد 20 درصدی داشته است و همچنین تعداد دانشجویان پذیرش شده در رشته دندانپزشكی نیز به 30 نفر رسیده است.

وی افزود: 53 نفر نیز در رشته های دستیاری پزشكی در رشته های دندانپزشكی، زنان، كودكان، بیهوشی، رادیولوژی، روان شناسی، جراحی و داخلی ارتوپدی پذیرش شده اند اگر چه افزایش چشم گیری در تعداد دانشجویان پذیرش شده نسبت به سال قبل وجود ندارد، ولیكن در تركیب پذیرش رشته ها تغییرات قابل توجهی وجود دارد همانند ثبت نام 8 نفر در رشته دستیاری كودكان و 2 نفر در رشته بیهوشی كه تغییرات قابل ملاحظه ای را نسبت به سال قبل بوجود آورده اند.

دكتر صادقی سده خاطرنشان كرد: برای اولین پذیرش دانشجو در مقطع phd در رشته فیزیولوژی در دانشگاه علوم پزشكی اراك صورت گرفته است و همچنین برای اولین بار پذیرش 20 دانشجوی دكترای پزشكی در دانشگاه علوم پزشكی ساوه صورت گرفته است كه تحت حمایت دانشگاه علوم پزشكی اراك می باشد.
منبع خبر:
وب دا
   تاریخ: ۱۶:۱۶ - ۱۸/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۴