دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

كمك هزینه خدمات مشاوره به افراد در معرض آسیب روانی البرز داده می شود
 
كرج - ایرنا - مدیركل بهزیستی استان البرز گفت: این اداره كل  به افراد در معرض آسیب و یا آسیب دیده از قبیل زوجین متقاضی طلاق، معتادان، سالمندان و معلولان و افراد مورد آزار قرارگرفته از جمله همسران و كودكان یارانه و  كمك هزینه  خدمات مشاوره ای  ارائه می دهد.
كمك هزینه خدمات مشاوره به افراد در معرض آسیب روانی البرز داده می شود كرج - ایرنا - مدیركل بهزیستی استان البرز گفت: این اداره كل  به افراد در معرض آسیب و یا آسیب دیده از قبیل زوجین متقاضی طلاق، معتادان، سالمندان و معلولان و افراد مورد آزار قرارگرفته از جمله همسران و كودكان یارانه و  كمك هزینه  خدمات مشاوره ای  ارائه می دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وجیهه محمدی فلاح روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینكه دهم اكتبر هرسال از طرف فدراسیون جهانی بهداشت روان به عنوان "روز جهــــــانی بهـــــــداشت روان " نامگذاری شده است، افزود: براین اساس در ایران نیز 18 لغایت 24 مهرماه به نام هفته سلامت روان نامگذاری شده كه هدف كلی در این هفته ارتقای سطح سلامت روان افراد و افزایش آگاهی ، تغییر و اصلاح نگرش جامعه نسبت به مسائل بهداشت روان می باشد.

وی با تاكید بر اینكه شعار امسال هفته سلامت "سلامت و آسایش روانی برای همه" انتخاب شده بیان داشت : سلامت روان عاملی اساسی و جامع در سلامت و زندگی هر فردی است وسلامتی روان می تواند زندگی روزمره، روابط و سلامت جسمی فرد را تحت تاثیر قرار دهد.

مدیركل بهزیستی استان البرز افزود: مراقبت از سلامت روان می تواند توانایی فرد در لذت بردن از زندگی را حفظ كند و انجام این كار رسیدن به تعادل بین فعالیت های زندگی، مسوولیت ها و تلاش ها برای دستیابی به تاب آوری روانی است.

وی تاكید كرد: همچنین بهداشت روان به معنای بهزیستی شناختی، رفتاری و عاطفی است به شكلی كه فرد بتواند از تفكر و توانایی های خود استفاده كند و همچنین قادر به سازگاری با محیط خود بوده و در جامعه نقش خود را ایفا كند و راه حلهای مناسبی را جهت حل مشكلاتش انتخاب كند.

محمدی فلاح بیان داشت: سالم بودن محیط روانی و پیشگیری ازعوامل آسیب زا وجلوگیری از پیدایش بیماری های روانی از نیازهای اولیه تامین بهداشت روانی محسوب می شود.

وی با اشاره به اینكه بهزیستی با ارایه خدمات گسترده ، نقش عمده ای در تعدیل فضای روانی و اجتماعی كشور، ارتقای دسترسی به خدمات سلامت روان و تقویت شاخص های سلامت روانی اجتماعی و ایفا كرده است ، افزود :سازمان بهزیستی به عنوان یكی از متولیان اصلی سلامت اجتماعی در كشور از طریق نیروهای متخصص روانشناس و مشاور در خصوص ارایه خدمات مشاوره و امور روانشناختی توسط مراكز دولتی و غیر دولتی حضوری و صدای مشاور ( 1480 ) ، همچنین ارایه آموزش های تخصصی زندگی خانواده ، آموزش پیش از ازدواج ، آموزش های مهارت های زندگی و بلوغ و نوجوانی اقدامات موثری انجام داده است.

اكنون در استان البرز 18 مركز نگهداری بیماران اعصاب و روان تحت نظارت بهزیستی وجود دارد كه شامل 12 مركز آقایان و هشت مركز بانوان است در این مراكز خدمات پزشكی ، نگهداری، آموزشی و توانبخشی ارایه می شود و میزان یارانه بگیران از سوی بهزیستی در این مراكز به تعداد 621 می باشد.

برچسب ها
- سازمان بهزیستی
- كرج
- سلامت روان
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۴:۱۹ - ۱۸/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۸