دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

80 درصد مباحث درمانی ایثارگران قزوین از طریق بیمه تكمیلی پرداخت می شود
 
قزوین - ایرنا - مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین با بیان اینكه 80 درصد مباحث درمانی جامعه ایثارگران از طریق بیمه تكمیلی پرداخت می شود، گفت: تاخیر در پرداخت به موقع سرانه بیمه تكمیلی موجب بروز مشكلاتی برای این قشر و لغو قراردادهای پزشكان متخصص، داروخانه ، بیمارستان های خصوصی و مراكز ...
80 درصد مباحث درمانی ایثارگران قزوین از طریق بیمه تكمیلی پرداخت می شود قزوین - ایرنا - مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین با بیان اینكه 80 درصد مباحث درمانی جامعه ایثارگران از طریق بیمه تكمیلی پرداخت می شود، گفت: تاخیر در پرداخت به موقع سرانه بیمه تكمیلی موجب بروز مشكلاتی برای این قشر و لغو قراردادهای پزشكان متخصص، داروخانه ، بیمارستان های خصوصی و مراكز درمانگاهی می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سمیه اسمعیلی روز دوشنبه در جلسه مدیران این نهاد در تشریح مشكلات و چالش های معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، اظهار داشت: بهداشت یكی از مهمترین مباحثی است كه در معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران مغفول مانده و می طلبد با توجه به نیازهایی كه در این حوزه برای ایثارگران احساس می شود، مسوولان ورود بیشتری داشته باشند.

وی تاكید كرد: براساس برنامه های ارایه شده بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ها با مراكز جدید درمانی بایستی قراردادهای لازم را ببندند اما به دلیل مشكلات مطرح شده، هیچ مركزی برای انعقاد قرارداد همكاری نمی كند و همین موجب محقق نشدن برنامه ها شده است.

به گفته اسمعیلی، پزشكان برای پایش سلامت ایثارگران در منزل به دلیل مشكلاتی كه وجود دارد علاقه ای به انعقاد قرارداد با بیمه دی ندارند كه در این رابطه باید راهكارهای لازم اتخاذ شود.

وی ادامه داد: برخی از تعرفه های بیمه دی برای ارایه خدمت به جامعه ایثارگران منطقی نیست، به عنوان مثال آمبولانس و انجام فیزیوتراپی در منزل كه مهمترین خدمات به شمار می روند به دلیل تعرفه پایین، هیچ مركزی حاضر به انعقاد قرارداد با این بیمه نیست.

این مسوول تاكید كرد: جامعه ایثارگران جهت رفع مشكلات مربوط به بیمه دی، به كاركنان واحد بهداشت و درمان مراجعه می كنند و همین مساله موجب هدر رفت زمان و انرژی نیروی انسانی معاونت بهداشت در پاسخگویی به این افراد می شود.

این مسوول به پرداخت هزینه حق پرستاری نیز اشاره كرد و یادآور شد: هزینه حق پرستاری به والدین شهدا با بیش از 75 سال سن، به آنان پرداخت می شود اما بایستی چنین هزینه هایی به صورت عادلانه و یكسان در سطح استان پرداخت شود تا موجبات نارضایتی برای هیچ یك از ایثارگران و خانواده های آنان پیش نیاید.

اسعمیلی، كمبود نیروی انسانی متخصص در معاونت بهداشت و درمان را یكی دیگر از مشكلات این نهاد برشمرد و افزود: این مساله موجب كاهش ارایه خدمت به جامعه ایثارگران می شود كه باید در رفع این مشكل اقدامات لازم صورت بگیرد.

برچسب ها
- بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران
- بیمه تكمیلی
- بیمه سلامت
- استان قزوین
- جانباز
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۴:۱۷ - ۱۸/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۴