دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

ارتقای سلامت ایثارگران، در اولویت بنیاد است
 
مسئول پایش سلامت بنیاد شهید و امور ایثارگران تاكید كرد: ارتقای سلامت ایثارگران، در اولویت این بنیاد است.
به گزارش ایثار آذربایجان شرقی، «محمدرضا روغنیان» در كنفرانس علمی منطقه ای تشخیص و درمان بیماری های شایع سالمندی در جامعه ایثارگری كه صبح امروز، پنجشنبه در سالن آمفی تئاتر موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی برگزار شد، گفت: میانگین سنّی گروه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران افزایش یافته و نیازمندی به دریافت خدمات ویژه درمانی را بیشتر كرده است.

به گفته وی، میانگین سنّی والدین معظم شهدای كشور به 65 سال و میانگین سنّی جانبازان گرانقدر و سایر ایثارگران معزّز به 50 سال رسیده است.

نماینده اداره كل پیشگیری و بهداشت روانی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: برای ارائه خدمات درمانی مطلوب به این اقشار، بنیاد شهید و امور ایثارگران مبادرت به طراحی طرحی تحت عنوان «پایش سلامت» كرده است كه قریب به دو دهه است اجرا می شود.

مسئول پایش سلامت بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در قالب این طرح، وضعیت جسمانی گروه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران، به طور ادواری توسط پزشكان پایش سلامت كنترل می شود و برگزاری دوره های بازآموزی كه كنفرانس تبریز دومین دوره آن است، ارتقای سطح آگاهی و آشنا ساختن پزشكان طرف قراردادِ این طرح به تازه ترین معلوماتِ مرتبط با تشخیص و درمان بیماری های شایع سالمندان در جامعه ایثارگری را تعقیب می كند.

وی افزود: معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران كشور برای سال جاری، برگزاری 7 دوره بازآموزی برای پزشكان پایش سلامت را طراحی كرده كه دوره اول در تهران و برای پزشكان استان تهران و استان های همجوارِ پایتخت برگزار شد و امروز شاهد برگزاری دومین دوره این كنفرانس ها در تبریز برای پزشكان پایش سلامت استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان هستیم.

روغنیان، با اظهار امیدواری نسبت به مفید بودن این كنفرانس های علمی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران می كوشد با ارتقای سلامت ایثارگران و خانواده های معظم شهدا به ویژه سالمندان جامعه ایثارگری شادابی را به زندگی آنان تزریق كرده و تا حدّ ممكن از ابتلای این قشر به بیماری های مزمن و پرخطر جلوگیری كند.

كنفرانس علمی منطقه ای تشخیص و درمان بیماری های شایع سالمندی در جامعه ایثارگری توسط پژوهشكده مهندسی و علوم پزشكی جانبازان و به میزبانی معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، در تبریز برگزار شد.

در این كنفرانس یكروزه، پزشكان طرح پایش سلامت بنیادهای شهید و امور ایثارگران استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان حضور داشتند.

هدف از برگزاری این كنفرانس علمی، آشنایی با تغییرات فیزیولوژیك سالمندی، آشنایی با ارزیابی جامع و اصول ارجاع، تشخیص و درمان بیماری های شایع سالمندی و اصول تغذیه در سالمندان بود.

در این كنفرانس، متخصصان طب سالمندی و متخصصان تغذیه و رژیم درمانی كه از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی ایران و دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی بودند، در محورهای تغییرات فیزیولوژیك سالمندی، ارزیابی جامع و اصول ارجاع، اصول تغذیه، بیماری شایع سالمندی و بیماری های شایع زنان سالمند به بیان آخرین رهیافت های علمی پرداختند.
اتمام پیام
https://t.me/isaar_azarbayjane_sharghi
   تاریخ: ۱۶:۲۷ - ۲۱/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۰