دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

آیا كودكان هم به بیماری مفصلی مبتلا می شوند؟
 
دبیر انجمن طب فیزیكی و توانبخشی ایران گفت: كاهش وزن یا رسیدن به وزن نرمال می تواند درد بیماران، خشكی مفاصل و نیاز به درمان های مداخله ای را در مبتلایان به آرتروز كاهش دهد.
دبیر انجمن طب فیزیكی و توانبخشی ایران گفت: كاهش وزن یا رسیدن به وزن نرمال می تواند درد بیماران، خشكی مفاصل و نیاز به درمان های مداخله ای را در مبتلایان به آرتروز كاهش دهد.

 آیا كودكان هم به بیماری مفصلی مبتلا می شوند؟
به گزارش خبرگزاری مهر، احمد رئیس السادات، با اشاره به اینكه آرتروز زانو شایع ترین بیماری مفصلی است، اظهار كرد: این موضوع باعث اختلال در عملكرد و كاهش كیفیت زندگی افراد می شود.

وی با اشاره به اینكه كنترل وزن، اصلی ترین راه پیشگیری از آرتروز زانو است، افزود: ورزش و اصلاح ارگونومی محیط كار و زندگی می تواند از بروز آرتروز جلوگیری كند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی به روش های درمان آرتروز اشاره كرد و گفت: تقویت عضلات، استفاده از مدل های فیزیكی سرما و گرما و فیزیوتراپی های نوین از ساده ترین درمان ها برای مبتلایان به آرتروز است.

رئیس السادات خاطرنشان كرد: استفاده از داروهای ضدالتهابی و كورتون ها از انواع دیگر درمان بیماری آرتروز است كه باید توسط پزشك متخصص تجویز شود.

وی، تزریق داخل مفاصل را از دیگر درمان های آرتروز دانست و ادامه داد: شایع ترین تزریق داخل مفصلی، استروئیدهای معروف به كورتون هستند كه برای كوتاه مدت (بین چند هفته تا سه ماه) توصیه می شود، برای مبتلایان به آرتروز در این بازه زمانی ورزش درمانی و تقویت عضلات تجویز می شود.

دبیر انجمن طب فیزیكی و توانبخشی ایران با بیان اینكه ازون تراپی بیشتر از سه ماه طول اثربخشی ندارد، گفت: در مقایسه با درمان ها سلول درمانی ، استفاده از اگزوزوم و پلاسمای غنی از پلاكت و فاكتور رشد، طول اثر دیرتری دارند ولی در عین حال می تواند بیش از یكسال از درد ناشی از آرتروز بكاهد.

رئیس السادات با تاكید بر اینكه تمامی روش های درمان و یا كاهش درد، مبتلایان به آرتروز باید در مراكز درمانی معتبر تحت نظارت وزارت بهداشت یا دانشگاه های علوم پزشكی انجام شود، افزود: مبتلایان به آرتروز برای درمان از مراجعه به كلینیك ها یا مراكز غیر معتبر كه صلاحیت علمی ندارند، خودداری كنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی عنوان كرد: كاهش وزن یا رسیدن به وزن نرمال می تواند درد بیماران، خشكی مفاصل و نیاز به درمان های مداخله ای را در مبتلایان به آرتروز كاهش دهد.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا كودكان نیز مبتلا به آرتروز می شوند، گفت: آرتروز بیماری وابسته به سن است و معمولاً كودكان به این بیماری مبتلا نمی شوند.

دبیر انجمن طب فیزیكی و توانبخشی ایران ادامه داد: به طور كلی ورزش نكردن، عدم فعالیت یا فعالیت های خیلی شدید، حركت در سطوح ناهموار، بالا و پایین رفتن زیاد از پله و ضربه به زانوها می تواند از عوامل خطر ابتلاء به آرتروز باشد.

رئیس السادات با تاكید بر این موضوع كه تقریباً استفاده از هیچ ماده غذایی موجب ابتلاء به آرتروز نمی شود، خاطرنشان كرد: اضافه وزن، استفاده از مواد قندی و چربی ها كه باعث افزایش وزن می شود می تواند زمینه ساز بروز آرتروز شود اما در عین حال برخی از داروها یا مواد غذایی موجب كاهش دردهای آرتروز می شوند كه از بین آنها می توان به زنجبیل، زردچوبه، سویا و آواكادو اشاره كرد.

كد خبر 5607956

برچسب ها
- كودك

اخبار مرتبط درمان سریع سرفه كودكان با عسل
این كودكان در معرض لكنت زبان قرار دارند
توانایی صحبت كردن كودك در گرو خلق و خوی مادر
اینجا بچگی خوش است
چطور اعتماد به نفس كودك و نوجوان را افزایش دهیم

نظر شما شما در حال پاسخ به نظر «» هستید. × لغو پاسخ

نام
ایمیل
نظر شما
لطفا حاصل عبارت را در جعبه متن روبرو وارد كنید 3 + 8 =

ارسال

پربازدیدترین اخبار علائم بیماری كبد از روی چشم
آنچه دختران باید درباره بلوغ خود و رشد بدن شان بدانند
چه زمانی جرم گوش نشانه عفونت است؟
علائم كمبود ویتامین D3 در بدن
چگونه می توان مدت زمان رابطه ی جنسی را افزایش داد؟
10 علامت آرتریت روماتوئید كه نباید از آنها چشم پوشی كرد
آنفولانزای معده شایع و غیرقابل درمان
نظر پزشك متخصص رادیولوژی درباره پرونده مهسا امینی
2 خوراكی خوشمزه كه حافظه را تقویت می كند
حفر چاه های عمیق، عامل خشك شدن دریاچه ارومیه
مبارزه با سرطان با منبع گیاهی جدید
چكار كنیم كودك «لوس»نشود؟
حُماض، گیاهی برای رفع كم خونی
روشی برای كاهش فوری اسید معده
باورهای غلط در مورد تخم مرغ كه باید بدانید!
با سلامتی تان شوخی نكنید!
دانش آموزان بازداشتی تعدادشان زیاد نیست/ دانش آموزان بعد از اصلاح و تربیت به مدارس برمی گردند
مرگ مشكوك زن جوان هنگام عمل زیبایی
افزایش شوكه كننده قیمت چرك خشك كن ها /سه بار افزایش قیمت در شش ماه
درمان جدید بیماری آلزایمر

پیشنهاد سردبیر تاثیر آلودگی هوا بر زنان بیشتر از مردان است تاثیر آلودگی هوا بر زنان بیشتر از مردان است بیماری های تنفسی مانند آسم تأثیر متفاوتی بر زنان و مردان دارد و زنان بیشتر احتمال دارد از آسم شدید رنج ببرند كه به درمان ها پاسخ نمی دهد.قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا، به ویژه دود اتومبیل، یك عامل خطر اصلی در بیماری هایی مانند آسم و بیماری انسدادی مزمن ریه است .

انتخاب بهترین داروی سرماخوردگی با توجه به علائم انتخاب بهترین داروی سرماخوردگی با توجه به علائم با نزدیك شدن به فصل سرما همه ی ما ممكن است سرماخوردگی را تجربه كنیم؛ بهتر است قبل از اینكه دارویی مصرف كنیم، موارد مصرفی آن را بدانیم.

بهترین دمنوش ها برای بهبود نعوظ بهترین دمنوش ها برای بهبود نعوظ ممكن است تاثیر دمنوش بر نعوظ مانند یك داستان به نظر برسد، اما دمنوش به عنوان یك درمان سنتی برای مشكلات نعوظ استفاده طولانی مدت داشته است.

بهترین راه تشخیص فاسد شدن شیر بهترین راه تشخیص فاسد شدن شیر شیر یكی از اقلام سبد غذایی بسیاری از خانواده ها است. برای سلامت این محصول و خرید یك شیر خوب باید نكاتی را مدنظر قرار دهید.

چگونه می توان مدت زمان رابطه ی جنسی را افزایش داد؟ چگونه می توان مدت زمان رابطه ی جنسی را افزایش داد؟ تمایلات جنسی زن و مرد در طول ماه دچار تغییراتی می شود؛میل جنسی  در زنان در حوالی تخمك گذاری به اوج خود می رسد، زمانی كه بیشترین توانایی را برای باردار شدن دارید.

آنچه دختران باید درباره بلوغ خود و رشد بدن شان بدانند آنچه دختران باید درباره بلوغ خود و رشد بدن شان بدانند دختران باید چه چیزهایی درباره رشد بدن شان بدانند؟ در مطلب تلاش شده تا مهم ترین نكاتی كه دختران تازه به بلوغ رسیده باید بدانند ارائه شود.

باورهای غلط در مورد تخم مرغ كه باید بدانید! باورهای غلط در مورد تخم مرغ كه باید بدانید! مادران در دوران بارداری و شیردهی، كودكان و نوجوانان در حال رشد، وزرشكاران و تمام بزرگسالان سالم و همچنین در دوران پس از بیماری می توانند از تخم مرغ استفاده كنند.

آنفولانزای معده شایع و غیرقابل درمان آنفولانزای معده شایع و غیرقابل درمان آنفلوآنزا همانطور كه در ریه های شما جا خوش می كند و تب و لرز و درد و عفونت را به وجود می آورد، می تواند سر از معده شما هم درآورد و تبدیل به یك بیماری پردردسر شود؛ بیماری عجیب و غریبی كه شایع است اما هیچ درمانی ندارد!

خطرات مصرف كره بادام زمینی در دوران بارداری خطرات مصرف كره بادام زمینی در دوران بارداری
آیا دندان درآوردن باعث تب و اسهال كودك می شود؟ آیا دندان درآوردن باعث تب و اسهال كودك می شود؟
فتق چیست و چه علائمی دارد؟ فتق چیست و چه علائمی دارد؟
خون در مدفوع؛ چرا و به چه علت؟ خون در مدفوع؛ چرا و به چه علت؟
سندروم داون چیست؟ سندروم داون چیست؟
دلایل سردردهای ضربان دار و راههای درمان آن دلایل سردردهای ضربان دار و راههای درمان آن

پربحث ترین اخبار 10 علامت آرتریت روماتوئید كه نباید از آنها چشم پوشی كرد
چه مواردی باعث ریفلاكس در معده می شود ؟
خواص جادویی لبو
به نوجوانان بگوئید خشونت كمكی به حل تعارض نمی كند
توانایی صحبت كردن كودك در گرو خلق و خوی مادر
ماجرای كودكی كه در آتش افسردگی مادرش سوخت
گروه خونی جدید ناجی نوزادان ؟
تا 20 سال آینده زاگرسی باقی نخواهد ماند

جستجو خبرها سرویس ها

- درباره ما
- ارتباط با ما
- تبلیغات
- شرایط استفاده © تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سلامت نیوز می باشد.

سلامت نیوز نسخه چاپی ندارد و به هیچ سازمانی وابسته نیست.

-
-
-
-
-
-
salamatnews.com

نسخه دسكتاپ نسخه موبایل

Nastooh Saba Newsroomطراحی و تولید: نستوه
منبع خبر:
سلامت نیوز
   تاریخ: ۱۰:۳۶ - ۲۱/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۶