دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

هیات بورد تخصصی رشته سلامت در حوادث و بلایا به پرسش های دانشجویان و فارغ التحصیلان این حوزه، پاسخ گفتند
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

هیات بورد تخصصی رشته سلامت در حوادث و بلایا به پرسش های دانشجویان و فارغ التحصیلان این حوزه، پاسخ گفتند

اولین همایش ملی دانشجویی " مدیریت خطر حوادث و بلایا در نظام سلامت "، با برگزاری نشست صمیمی با حضور اعضای هیات بورد تخصصی رشته سلامت در حوادث و بلایا و دانشجویان و فارغ التحصیلان سراسر كشور، محلی برای تبادل نظر و پاسخ به سئوال ها در این حوزه ایجاد كرد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، اعضای هیات بورد در این نشست به سئوال های شركت كنندگان پاسخ گفتند كه « چگونگی آموزش دو واحد درسی در زمینه سلامت در حوادث و بلایا كه برای كلیه رشته ها و در همه مقاطع در نظر گرفته شده است ؟، چگونگی تعیین نام مناسب برای رشته سلامت در حوادث و بلایا ؟، چه دانشگاه هایی می توانند نسبت به پذیرش دانشجو در مقطع كارشناسی ارشد سلامت در حوادث و بلایا اقدام كنند ؟، راهكار لازم برای اینكه یافته های علمی نافذ باشند، چیست ؟ » از جمله سئوال ها و موضوع های مورد بحث و تبادل نظر در این نشست بود.

این گزارش حاكیست كه در مورد نام رشته سلامت در حوادث و بلایا، مقرر شد كه متخصصان و دانشجویان این رشته، نام مورد نظر خود را كه با عنوان انگلیسی آن مطابقت داشته باشد، به هیات بورد تخصصی، پیشنهاد بدهند و هیات بورد به بهترین پیشنهاد، جایزه اعطا كند.

رئیس هیات بورد در مورد دانشگاه هایی كه نسبت به پذیرش دانشجو در مقطع كارشناسی ارشد سلامت در حوادث و بلایا اقدام خواهند كرد نیز گفت: فعلا براساس مصوبه شورایعالی برنامه ریزی، چهار دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دانشگاه های علوم پزشكی تهران، یزد و كرمان می توانند از سال 1402 برای مقطع كارشناسی ارشد سلامت در حوادث و بلایا، دانشجو بگیرند.

دكتر خانكه افزود: مطمئنا دانشگاه هایی كه هم اكنون در زمینه تربیت دانشجو در مقطع دكتری فعالیت می كنند، در مرحله بعد، مجوز پذیرش دانشجو در مقطع كارشناسی ارشد را هم دریافت خواهند كرد.

هیات بورد همچنین در مورد چگونگی آموزش دو واحد درسی در زمینه سلامت در حوادث و بلایا نیز ضمن ارائه توضیحات لازم در این خصوص، نهایتا پاسخ داد كه قرار است، شورایعالی برنامه ریزی تصمیم نهایی در این مورد را اعلام كند.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۰۲:۰۸ - ۲۱/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۴