دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

بهبود بیماران سكته مغزی با فیزیوتراپی/ كاهش سن بروز مشكلات اسكلتی
 
رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران، با عنوان این مطلب كه فیزیوتراپی اولین و بهترین پاسخ نسبت به بروز مشكلات حركتی است، بهبود بیماران سكته مغزی و ضایعه نخاعی با فیزیوتراپی را مورد تاكید قرار داد.
بهبود بیماران سكته مغزی با فیزیوتراپی/ كاهش سن بروز مشكلات اسكلتی رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران، با عنوان این مطلب كه فیزیوتراپی اولین و بهترین پاسخ نسبت به بروز مشكلات حركتی است، بهبود بیماران سكته مغزی و ضایعه نخاعی با فیزیوتراپی را مورد تاكید قرار داد. 

احمد مؤذن زاده در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: یكی از اهداف انجمن فیزیوتراپی ایران به روز رسانی درمان مشكلات حركتی و بیماری های سیستم های اسكلتی عضلانی و بازگشت توانمندی های از دست رفته حركتی بوده كه نیازمند آموزش مداوم و مستمر همكاران فیزیوتراپیست است.

وی افزود: جامعه 8 هزار نفری فیزیوتراپیست های ایران می توانند مهم ترین نقش را در پیشگیری، درمان و بازتوانی بیماری های حركتی ایفا كرده و خدمات پیشگیرانه فیزیوتراپی را برای جلوگیری از بروز آسیب های اسكلتی عضلانی به بیماران ارائه كنند.

مؤذن زاده در خصوص تأثیر خدمات به روز شده فیزیوتراپی بر سلامت و درمان افرادی كه به فیزیوتراپیست ها مراجعه می كنند، گفت: فیزیوتراپی اولین و بهترین پاسخ نسبت به بروز مشكلات حركتی است، چه در مورد ضایعات بافت نرم و چه در مورد مشكلات سیستم های اسكلتی عضلانی، ساییدگی مفاصل، مشكلات دیسكی و آسیب های ورزشكاران و همچنین فیزیوتراپی می تواند بهترین نقش را در درمان بیماری هایی چون سكته مغزی، ضایعات نخاعی، شكستگی ها و مشكلات بافت نرم داشته باشد.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران در خصوص شایع ترین مشكلاتی كه مردم در حوزه فیزیوتراپی با آن درگیر هستند، افزود: سالمندان با مشكلاتی همچون كاهش توان عضلانی، نقصان فعالیت های حركتی، پوكی استخوان، ساییدگی مفاصل، شكستگی و ناتوانی فرد در انجام امور فردی، حرفه ای و اجتماعی خود مواجه بوده و فیزیوتراپیست ها می توانند در هر سه بعد پیشگیری، درمان و بازتوانی به بیماران سالمند كمك كنند تا فرد به صورت پویا و فعال زندگی خود را ادامه دهد.

وی درباره احتیاج افراد جوان تر جامعه به فیزیوتراپی نیز گفت: یكی از اصلی ترین مشكلات اصلی جامعه ما در حال حاضر افزایش مشكلات سیستم های اسكلتی عضلانی در كودكان، نوجوانان و جوانان است. متأسفانه در بحران پاندمی كرونا به دلیل كاهش تحرك كودكان و نوجوانان و مشكلاتی همچون چاقی، رژیم غذایی نامناسب و كاهش قدرت عضلات و فقر حركتی، بیماری های اسكلتی عضلانی افزایش پیدا كرده و به نوعی سن بروز مشكلات اسكلتی عضلانی در جمعیت نوجوان و جوان را كاهش داده است و این مسئله یك آژیر خطر برای آینده است. یعنی فردی كه از الان در سن كودكی و نوجوانی فعالیت فیزیكی كمی دارد به تدریج در ادامه زندگی دچار مشكلات سیستمی همچون فشارخون، دیابت، پوكی استخوانی و ساییدگی مفاصل نیز می شود و به همین علت لازم است كه آموزش های لازم و پیشگیرانه توسط فیزیوتراپیست ها به كودكان نوجوانان و جوانان داده شود.

مؤذن زاده در ادامه برای سالمندان توصیه هایی داشت و گفت: سالمندان باید روزانه 45 دقیقه با كفش طبی و سرعت مناسب پیاده روی كنند. آنها همچنین باید فعالیت و ورزش های تقویتی، ایزومتریك، هوازی و كششی و ورزش های تنفسی كه توسط فیزیوتراپیست ها آموزش داده می شود را نیز انجام دهند.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران همچنین توصیه كرد برای جلوگیری از چاقی و پوكی استخوان، افراد جامعه باید از كودكی تا میانسالی و دوران سالمندی فعالیت و ورزش هایی همچون ورزش های هوازی، پیاده روی منظم و تمرینات تنفسی را انجام دهند.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۰۷:۱۴ - ۲۴/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۷۴