دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

80 پزشك متخصص طب سنتی در مشهد تربیت شده اند
 
مشهد- ایرنا- رییس دانشكده طب سنتی و مكمل دانشگاه علوم پزشكی مشهد گفت: این دانشكده تاكنون 80 پزشك متخصص طب سنتی تربیت كرده است.
80 پزشك متخصص طب سنتی در مشهد تربیت شده اند مشهد- ایرنا- رییس دانشكده طب سنتی و مكمل دانشگاه علوم پزشكی مشهد گفت: این دانشكده تاكنون 80 پزشك متخصص طب سنتی تربیت كرده است.

دكتر مهدی یوسفی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افرود: 50 نفر از دانشجویان دانشكده طب سنتی و مكمل مشهد در مقطع تخصص طب سنتی دانش آموخته شده و 30 نفر در حال تحصیل هستند.
وی اضافه كرد: دانشكده طب سنتی و مكمل مشهد كه از 10 سال گذشته فعالیت خود را آغاز كرده است تاكنون فقط در یك رشته طب سنتی ایرانی به تربیت دانشجو مشغول بود كه از بهمن ماه امسال رشته طب سوزنی هم در این دانشكده برای نخستین بار در كشور راه اندازی شد.

رییس دانشكده طب سنتی و مكمل دانشگاه علوم پزشكی مشهد گفت: این دانشكده در بهمن ماه امسال 6 دانشجو را در رشته تخصصی طب سوزنی را برای نخستین بار در كشور پذیرش كرد.
یوسفی افزود: طب سوزنی در درمان بیماریهای زیادی نظیر بیماریهای مزمن و سردردهای عضلانی، بیماریهای استخوانی و بیماریهای روحی و روانی كاربرد دارد.
وی ادامه داد: خدمات طب سنتی دانشكده طب ایرانی و مكمل دانشگاه علوم پزشكی مشهد هم اكنون در سه درمانگاه و كلینیك مستقر در بیمارستان های امام رضا (ع) و قائم (عج) مشهد و هشت سلامتكده طب سنتی با همكاری بخش خصوصی در این شهرستان ارائه می شود.
دانشكده طب ایرانی و مكمل دانشگاه علوم پزشكی مشهد از سال 1389 فعالیت خود را آغاز كرده است و در این مدت بیش از 10 دوره پذیرش دانشجو در این دانشكده انجام شده است.

برچسب ها
- مشهد
- دانشگاه علوم پزشكی مشهد
- وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی
- طب سنتی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۰۶ - ۰۶/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۵۰