دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

خدمات بهزیستی به افراد دارای آسیب بینایی
 
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی كشور گفت: در حال حاضر بیش از 221 هزار معلول دارای آسیب بینایی خفیف، متوسط و شدید تحت پوشش سازمان بهزیستی كشور هستند.
خدمات بهزیستی به افراد دارای آسیب بینایی به گزارش ایسنا، اصغر كاظمی معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی كشور همزمان با روز عصای سفید در دیدار با اعضاء شبكه ملی تشكل های نابینایان سراسر كشور، گفت: سازمان بهزیستی كشور در چهار دهه گذشته با تمام توان و مقدورات گوشه ای از مشكلات جامعه هدف را مرتفع كرده است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی كشور در تبیین و تشریح عملكرد در حوزه معلولیت بینایی، عنوان كرد: در حال حاضر بیش از 221 هزار معلول دارای آسیب بینایی خفیف، متوسط و شدید تحت پوشش سازمان بهزیستی كشور هستند كه بیش از 58 هزار و 800 نفر از خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه CBR، سلامت، آموزش و معاش بهره مند می شوند.

وی با بیان اینكه سال گذشته 930 نفر از افراد دارای آسیب بینایی از مناسب سازی مسكن و تجهیزات فعالیت های روزمره زندگی بهره مند شدند، تصریح كرد: براساس قانون نحوه بازنشستگی جانبازان انقلاب اسلامی ایران، معلولان عادی و شاغلین مشاغل سخت و زیان آور، طی 5 سال اخیر طبق ماده 1 قانون واحده تعداد 265 نفر از افراد دارای معلولیت بینایی از بازنشستگی پیش از موعد استفاده كردند.

كاظمی به پرداخت كمك هزینه تحصیلی دانش آموزی به بیش از 23 هزار و 700 نفر فرد نابینا و كم بینا اشاره كرد و گفت: 3 هزار و 163 دانشجوی دارای معلولیت بینایی نیز كمك هزینه شهریه دانشگاه دریافت كردند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی كشور با اشاره به بهره مندی 8 هزار و 737 نفر از كمك هزینه ایاب و ذهاب برای افراد نابینا و كم بینا، ادامه داد: در حال حاضر 673 نفر توانخواه كم بینا و نابینا از خدمات آموزشی و توانبخشی در قالب مراكز توانبخشی حرفه ای بالای 15 سال بهره مند می شوند.

به گفته این مقام مسئول خدمات هنردرمانی، نمایش درمانی و موسیقی درمانی در مراكز توانبخشی با تاكید بر جنبه های درمانی هنر و نقش موثر آن در توانبخشی افراد دارای معلولیت طراحی شده كه در گروه خدمت گیرندگان دارای اختلال بینایی 14 مركز به 565 توانخواه دارای اختلال بینایی ارائه می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی، وی در پایان با اشاره به فعالیت شبكه ملی تشكل های افراد دارای معلولیت بینایی، یادآور شد: هدف از تشكیل این شبكه ایجاد یكصدایی و همصدایی میان این گروه است تا از طریق یك مجرا مطالبات پیگیری شود.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۶:۵۴ - ۲۳/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۲۲۸