دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

1800 نابینا و كم بینا تحت پوشش بهزیستی استان سمنان هستند
 
سمنان- مدیركل بهزیستی استان سمنان با بیان اینكه یك هزار و 881 نفر كم بینا و یا نابینا تحت پوشش این اداره كل هستند، گفت: یك هزار و 204 نفر از این تعداد مرد و 677 نفر خانم هستند.
 1800 نابینا و كم بینا تحت پوشش بهزیستی استان سمنان هستند سمنان- مدیركل بهزیستی استان سمنان با بیان اینكه یك هزار و 881 نفر كم بینا و یا نابینا تحت پوشش این اداره كل هستند، گفت: یك هزار و 204 نفر از این تعداد مرد و 677 نفر خانم هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود منطقی ظهر شنبه در دیدار با انجمن نابینایان و كم بینایان استان سمنان به میزبانی بهزیستی سمنان با بیان اینكه یك هزار و 881 نفر كم بینا و نابینا در بهزیستی استان پرونده داشته و به عبارت تحت پوشش این نهاد قرار گرفته اند، ابراز كرد: یكی از مسائلی كه برای این قشر دنبال می شود، موضوع بهینه سازی معابر و متناسب سازی است.

وی با بیان اینكه یك هزار و 204 نفر از بین جامعه نابینایان و كم بینایان استان را آقایان و 677 نفر را خانم ها تشكیل می دهند، گفت: مجموعاً یك هزار و 140 نابینا و كم بینای استان سمنان مستمری از بهزیستی دریافت می كنند.

مدیركل بهزیستی استان سمنان با بیان اینكه یكی از خدمات ما به جامعه نابینایان و كم بینایان پرداخت كمك هزینه تحصیلی است، افزود: تأمین وسایل كمك توانبخشی از دیگر خدماتی است كه بهزیستی در طول سال به نابینایان و كم بینایان می دهد.

منطقی با بیان اینكه یكی از مهمترین اقدامات بهزیستی استان سمنان پیشگیری و تشخیص به موقع مشكلات بینایی مبتنی بر غربالگری كودكان است، ابراز كرد: سال قبل 23 هزار كودك سه الی شش سال در استان غربالگری بینایی شدند.

وی با بیان اینكه در سال 1400 بیش از یك هزار كودك بین سه تا شش سال در استان سمنان با اختلال بینایی شناسایی شدند، تاكید كرد: این افراد به مراكز تخصص درمانی چشم پزشكی معرفی شدند.

مدیركل بهزیستی استان سمنان با بیان اینكه در شش ماهه نخست سال جاری هفت هزار كودك سه الی شش سال مورد غربالگری بینایی قرار گرفتند، گفت: كار غربالگری همچنان در مراكز بهزیستی و درمانگاه ها ادامه دارد.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۶:۳۸ - ۲۳/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۲