دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

اعتباراتی كه برای معلولان در سفر دوم رییس جمهور دیده می شود
 
مدیركل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در حوزه تامین زیرساخت ها و تامین وسایل توانبخشی و یا ساخت مراكز جدید نیازمند 34 میلیارد تومان اعتبار هستیم كه از جمله درخواست های ما در سفر دوم ریاست جمهوری به استان خواهد بود.
اعتباراتی كه برای معلولان در سفر دوم رییس جمهور دیده می شود سومین سفر استانی رئیس جمهور 19 شهریورماه سال گذشته به خراسان جنوبی انجام شد كه اعتبارات خوبی و منشاء خیر و بركات فراوانی برای استان بود. بخش قابل توجهی از این اعتبارات در یك سال گذشته تخصیص یافته است و اكنون خراسان جنوبی جزو اولین استان های است كه برای دور دوم سفرها در نظر گرفته شده است.

یكی از حوزه های مهم اعتبارات استانی توجه به معلولان است كه برای سفر دوم رییس جمهور پیشنهادات و درخواست هایی از سوی اداره كل بهزیستی ارائه شده كه امید است در سفر دوم ریاست جمهور به سرانجام برسد.

حسن شرفی، مدیركل بهزیستی خراسان جنوبی در گفت وگو با ایسنا اظهار كرد: سفر قبلی رییس جمهور برای حوزه بهزیستی خراسان جنوبی هیچ مصوبه ای نداشته است.

وی با اشاره به پیشنهادات و درخواست های سفر پیش رو، افزود: باتوجه به قریب الوقوع بودن سفر ریاست جمهوری به استان پیشنهاداتی با برگزاری جلسات بررسی شد.

مدیركل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به مبالغی كه مقرر شده در سفر ریاست جمهور در خصوص نیازمندی های بهزیستی مطالبه شود، تصریح كرد: تامین وسایل كمك توانبخشی و كمك هزینه درمان به مبلغ 10 میلیارد تومان، ساخت شیرخوارگاه دولتی به مبلغ 10 میلیارد تومان، ارائه كمك هزینه و تعمیر مسكن معلولین به مبلغ 10 میلیارد تومان و كمك به راه اندازی مراكز توانبخشی به مبلغ 4 میلیارد تومان از جمله درخواست هاست.

شرفی با بیان اینكه احداث مركز جدید اعصاب و روان و مركز نگهداری سالمندان نیز از برنامه هاست، اظهار كرد: پیشنهاد ما این است تا سهم بلاعوض بهزیستی افزایش پیدا كند.

وی با اشاره به در دست ساخت بودن 553 مسكن معلولان در استان، ادامه داد: افزایش كمك های بلاعوض بهزیستی در حوزه مسكن مددجویان برای كاهش فشار بر خانواده ها از مهم ترین اولویت هاست.

سفر رییس جمهور به خراسان جنوبی 100 نوع مصوبه داشت. دور اول سفرها كه در شهریور سال 1400 رقم خورد، مصوبات خوبی برای استان به همراه داشت. استاندار خراسان جنوبی نیز چندی پیش گفت: سعی ما بر این است كه تمامی مصوبات تا قبل از بازه زمانی سه ساله تعیین شده به اتمام برسند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۱:۱۸ - ۲۸/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۷